BMW i Vision AMBY ile Tanışın | BMW Joy Blog

BMW i VISION AMBY.

BMW i VISION AMBY.
    BMW Group, elektrik motorlu ve yüksek hızlı ilk bisikleti olan BMW i Vision AMBY ile şehir içi mobilitenin geleceği için öncü nitelikte iki tekerlekli bir çözüm sunuyor. BMW Group’un şehirde bireysel mobilite vizyonunu tanıtmak için IAA Mobility etkinliği kapsamında sunacağı beş farklı konsept araçtan biri olarak öne çıkan BMW i Vision AMBY’i Joy Blog’da tüm detaylarıyla ele aldık.


    16.09.2021

    Devamı

    BMW i VISION AMBY ve BMW MOTORRAD VISION AMBY.

    AMBY, “adaptif mobilite” kavramından oluşturulmuş bir isim. BMW i Vision AMBY ve BMW Motorrad Vision AMBY araçları, şehir içi adaptif mobilitenin temelini iki tekerlek üzerinde farklı açılardan yorumluyor. İki araçta da farklı yol tiplerinde kullanıma yönelik üç hız seviyesi sunan bir elektrikli tahrik sistemi kullanılıyor. Tahrik sistemi; bisiklet parkurlarında 25 km/saate, şehir merkezindeki yollarda 45 km/saate ve çok şeritli yollar ile şehir dışındaki bölgelerde 60 km/saate kadar hızlara olanak tanıyor. Bununla birlikte, hız aralığının üst sınırlarını kullanmak için sigorta sertifikalarına ve ilgili sürücü belgesine ihtiyaç duyuluyor. BMW i Vision AMBY elektrik motorlu yüksek hızlı bisikletin kullanıcıları elektrikli tahrik sisteminden faydalanmak için sürekli olarak pedal çevirmek zorunda olsa da BMW Motorrad Vision AMBY bir gaz kolu aracılığıyla hızlanıyor ve bu modelde pedalların yerini motosikletlere özgü ayak dayamaları alıyor.

    Sürücünün kullanabileceği modlar, AMBY Vision ile eşleştirilen akıllı telefondaki uygulamada depolanıyor. Modlar hem manuel olarak kolayca seçilebiliyor hem de coğrafi sınırlandırma teknolojisi sayesinde konumu ve yol türünü otomatik olarak tanıyan sistem tarafından ilgili azami hız sınırına göre ayarlanabiliyor. Modüler hız konseptine sahip bu tip bir araç için şu anda yasal bir dayanak bulunmadığından, “AMBY” Vision araçları ile bu tür bir düzenlemenin hayata geçirilmesini teşvik etmek ve bu tarz gelişmelerin önünü açmak hedefleniyor. BMW Group, bu durumun bir uzantısı olarak, önümüzdeki yıllarda motorlu otomobillerin şehir içindeki kullanım alanı giderek daralacak olsa bile şehirlerdeki mobilite tartışmasında söz sahibi olmaya devam etme isteğini gösteriyor.

    BMW i Vision Amby ile Tanışın | BMW Joy Blog

    KATEGORİLERE MEYDAN OKUMAK.

    BMW Group Konsept Tasarım Başkan Yardımcısı Werner Haumayr, konu ile ilgili olarak şu açıklamalarda bulunuyor: “Günümüzde nereye bakarsak bakalım, önceden belirlediğimiz kategorilerin birer birer yıkıldığını görüyoruz ve bu oldukça olumlu bir gelişme. Gelecekte tasarlayacağımız, geliştireceğimiz ve piyasaya sunacağımız ürünlerin niteliğini “otomobil”, “bisiklet” ve “motosiklet” gibi kategoriler belirlememeli. Paradigmada yaşanan bu eksen kayması, BMW i Vision AMBY elektrik motorlu yüksek hızlı bisiklet örneğinde de gördüğümüz gibi, bize ürünleri insanların yaşam tarzlarına göre uyarlama fırsatı veriyor. Bu araç, bir bisiklet ile hafif bir motosiklet arasında konumlanıyor ve müşterilerimize metropoliten bölgelerde hangi yolları veya rotaları kullanmak istediklerine karar verme imkanı tanıyor. Müşterilerimiz bu sayede hem esneklikten faydalanabilir hem de pedal çevirmeyi tercih ederek formlarını koruyabilir. Sunduğumuz modlar ve akıllı rota seçimi, bu aracı şehir içindeki en hızlı ulaşım seçeneklerinden biri haline getirmeyi amaçlıyor,” diyor.

    ALIŞILMIŞIN DIŞINDA BİR TASARIM.

    BMW i Vision AMBY’nin tasarımını sade görsel özellikler ve güçlü bir dinamizm tanımlıyor. Aracın tüm detayları, alışılagelmiş bir elektrikli bisikletin sunabileceklerinden fazlasını vadediyor. Daha geniş şasi yapısı sayesinde araç her açıdan daha güçlü ve dayanıklı bir izlenim yaratıyor. Şasinin modern formu yarış bisikletleri ile sportif elektrikli bisikletlerin bir karışımını andırıyor. Heykelsi hatlara sahip dört adet alüminyum profilden oluşan üst şasi grubu hem görsel hem de fonksiyonel olarak dışa dönük ve modern bir konsepti temsil ediyor. Hafifçe yükselen bir meyil, tasarımın dinamik yönlerini vurguluyor. Ayrıca, profiller arasındaki boşluk sırt çantası veya dizüstü bilgisayar kılıf gibi eşyaların depolanması için bir alan sunuyor. Gidonun hemen altına yerleştirilen akıllı telefon entegrasyon pedi mıknatıslar yardımıyla telefonu güvenli bir şekilde tutarken aynı zamanda kolayca görünebilmesini sağlıyor.

    Batarya, şasinin orta bölümünde yer alıyor. 2.000 W/sa kapasitesi ile sürüş moduna bağlı olarak 300 kilometreye kadar menzil sunuyor. Hızlı şarj teknolojisi sayesinde bataryanın şarj olması yalnızca üç saat alıyor. Pedallara yakın konumda bulunan ve yine siyah renkte sunulan tahrik ünitesi yalnızca pedallar çevrildiği sürece destek sağlıyor. Güç aktarımı fazla bakım gerektirmeyen bir dişli kayış ile gerçekleştiriliyor. Şanzıman ise tahrik sistemine entegre şekilde sunuluyor. Diğer yönlerden BMW Motorrad ailesine özgü gelişmiş, tek taraflı bir salıncak arka tekerleği şasiye bağlıyor. Öne ve arkaya doğru 120 mm’lik süspansiyon mesafesi, şehir içinde ve metropoliten bölgelerde 60 km/saate kadar her türlü kullanım için ideal bir çözüm sunuyor. Alışılagelmişten daha büyük ve geniş lastiklerin takıldığı 27,5 inçlik jantlar yüksek hızlarda bile mükemmel konforu ve güvenlik seviyesini garanti ediyor.

    BMW i Vision Amby ile Tanışın | BMW Joy Blog

    ETKİLEYİCİ DETAYLAR VE TAŞIMA KOLAYLIĞI.

    Gidon gövdesinin şasinin bir parçası olarak tasarlanması oldukça teknik ve yüksek kaliteli bir his veriyor. Geniş gidon bölümüne entegre edilmiş ince ve yatay yerleşimli LED şeridi, şasinin bu bölümünün modern ve teknik görünümünü güçlendiriyor. Tamamen entegre edilmiş frenler ve iç taraftan döşenmiş kablolar da gidon bölümüne hakim olan teknik modern tarzın havasını tamamlıyor. Dikey olarak konumlanmış LED stop lambası sele direğine entegre edilmiş olarak karşımıza çıkıyor. Hemen altındaki e-ink ekran ise o anda kullanılan sürüş modunu gösteriyor.

    Merkezi bir kilide sahip arka tekerlek pratik taşıma açısından kolayca serbest bırakılarak yerinden çıkarılabiliyor. Ön süspansiyon çatalındaki tekerlek de bir tornavida yardımıyla klasik şekilde yerinden çıkarılabiliyor. Bu kompakt yapı, bataryanın da çıkarılıp ayrıca saklanabilmesi sayesinde yük ağırlığını oldukça hafifletiyor.

    SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ODAKLI.

    Konsepti sayesinde pedal yardımıyla çalışan iki tekerlekli bir araç; genişleyen kentsel bölgelerde ulaşım için emisyonsuz kullanım, işlevsellik, trafikte rahatlık ve enerji verimliliği açısından büyük avantajlar sağlayabilir. İki tekerlekli BMW i Vision AMBY, yine ilk kez IAA 2021 Mobility etkinliğinde görücüye çıkan BMW i Vision Circular modelinin de altını çizdiği döngüsel ekonominin bir parçasını oluşturuyor. Şasinin, BMW i Vision Circular modelinin ana gövdesinde kullanılan eloksallı ikincil alüminyumdan yapıldığı daha ilk bakışta kolayca fark ediliyor. Ayrıca, gidon bölümü ve batarya kapağının bazı parçalarında yine Vision serisinin otomobil versiyonunda tamponlarda görebileceğimiz “yüzer gri polimer” adlı geri dönüştürülmüş plastik kullanılıyor. Bu malzemeler, ürün kullanım ömrünün sonuna ulaştığında BMW Group’un malzeme döngüsüne kolayca geri kazandırılabiliyor. Diğer yandan, fren hidroliği olarak kolza tohumundan elde edilen bir yağ kullanılıyor. Bunların yanı sıra, BMW Group tedarik zincirini düşünerek BMW i Vision AMBY’de kullanılan bileşenlerin Almanya’da üretilmesine de dikkat ediyor ve bu sayede malzemelerin taşındığı mesafeyi minimuma indiriyor.

    BMW i Vision Amby ile Tanışın | BMW Joy Blog

    “COĞRAFİ SINIRLANDIRMA’’ TEKNOLOJİSİNİN ÖNEMLİ ROLÜ.

    Sürüş modunun kullanıcı tarafından seçilmesi yerine, ayrıntılı HERE harita servisi ile kombinasyon içinde çalışan coğrafi sınırlandırma teknolojisi, hız modunu (25/45/60 km/sa) ve ilgili sigorta kapsamını otomatik olarak ayarlamak üzere gerekli parametreleri işleyebiliyor. Araç, bu coğrafi sınırlandırma teknolojisi sayesinde kullanılan yolun türünü tanıyıp izin verilen azami hızı buna uygun şekilde otomatik olarak ayarlayabiliyor. Bu yönüyle BMW i Vision AMBY, elektrikli bir bisikletten ziyade elektrik motorlu yüksek hızlı bir bisiklete ve hatta motosiklet benzeri bir araca dönüşüyor. Farklı yol türlerinden oluşan bir rota üzerinde kullanıcıya maksimum seçim özgürlüğü tanımak için hız modu manuel olarak da kontrol edilebiliyor. Bununla birlikte, akıllı teknoloji ilgili trafik ve güvenlik kurallarının tüm koşullarda takip edilmesini sağlıyor. Kullanılan mod ekran üzerinde e-ink teknolojisi kullanılarak gösteriliyor ve bu sayede yoldaki diğer kullanıcılar etkin/seçili modu kolayca görebiliyor.

    Güvenlik seviyesini yükseltmek üzere BMW i Vision AMBY’ye eklenmesi düşünülebilecek diğer teknolojik fonksiyonlar arasında bisikletler için optimize edilmiş bir ABS sistemi, otomatik uzun far fonksiyonu ile fren lambası asistanı ve gündüz farı yer alıyor. BMW Group tarafından sunulan motosikletlerde kullanılan lastik basıncı monitör sisteminin bir benzeri de olasılıklar arasında öne çıkıyor. Kullanıcılara arkadan yaklaşan araçlar için görsel ve sesli (uygulama üzerinden) uyarı sağlayacak 140 metre menzile sahip bir mesafe radarı olası güvenlik özelliklerini tamamlıyor.

    BMW i Vision Amby ile Tanışın | BMW Joy Blog

     

    *Yazı için kaynak: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0341396EN/the-bmw-i-vision-amby

    Devamı
    BEDENİ MACERACI RUHU ELEKTRİKLİ. | BMW Joy Blog

    BEDENİ MACERACI
    RUHU ELEKTRİKLİ.

    YENİ BMW iX3.

    BEDENİ MACERACI
    RUHU ELEKTRİKLİ.

    YENİ BMW iX3.

    İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER YAZILAR:

    Gücünü Sizden Alan Sürüş Keyfi: Bisikletler | BMW Joy Blog

    MUTLULUĞA PEDAL ÇEVİRİN.

    Elektrikli Scooter’lar Her Yerde | BWM Joy Blog

    E-SCOOTER’LAR HER YERDE.