BMW i4 eDrive40 Gran Coupé[1]: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km): 15,4 - 18,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 491 - 600
BMW i5 M60 xDrive: Ortalama WLTP enerji tüketimi (kWsa/100 km): 20,6– 18,2; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 455-516
Bir elektrikli otomobili özel kılan nedir?
Elektrikli motorlar güçlü hızlanma özelliğiyle etkiler.
Bir içten yanmalı motora kıyasla elektrikli motorun gücü çok daha dinamik bir şekilde serbest bırakılır. Sürüş sırasında gücün tamamı hiçbir gecikme olmadan kullanıma sunulur.
Elektrikli otomobil bataryası yakıt deposunun yerini alır.
Yakıt kullanmak yerine otomobilinizi elektrikle sürün. Elektrikli otomobillerde benzin veya dizel yakıt deposu bulunmaz. Bunun yerine şarj sistemiyle birlikte kazalara karşı dayanıklı bir elektrikli otomobil bataryası yer alır.
Enerji geri kazanımı fren yaparken bataryayı şarj eder.
Elektrikli motora sahip otomobiller rejeneratif fren sistemine sahiptir. Bu sistem, geleneksel fren sistemlerinin aksine enerjiyi geri alır. Buna enerjiyi geri alma ya da geri kazanma adı verilir.
BMW elektrikli otomobil bataryaları hakkında bilmeniz gerekenler.
Kapasite, şarj gücü veya ağırlık. Elektrikli otomobil bataryaları söz konusu olduğunda çok fazla terim kullanılıyor. Kısaca özetlemek gerekirse:
Uzun kullanım ömrü, elektrikli otomobil bataryalarında doğuştan var olan bir değerdir.
İçten yanmalı bir motor gibi elektrikli otomobil bataryası da BMW otomobillerinin en değerli bileşenleri arasında yer alır. Elektrikli otomobillerin diğer özelliklerinin yanı sıra bataryasının fiyatı da kapasitesine bağlı olarak değişir. Kısaca bir elektrikli otomobil ne kadar fazla enerji depolayabilirse maliyeti de o kadar artar. Ancak sürücüler kendi sürüş davranışlarına göre uyarlayarak bir elektrikli otomobil bataryasının kullanım ömrü üzerinde olumlu bir etki yaratabilir. Yerleşik fonksiyonlar da bunun korunmasına yardımcı olur.
Elektrikli otomobil bataryanızın kullanım ömrünü olumlu şekilde nasıl etkileyebilirsiniz?
Elektrikli otomobil bataryaları özen ve dikkatle geliştiriliyor. Ancak menzil ve şarj performansı normal yaşlanma sürecine paralel olarak zaman içinde düşüyor. Bu durum Sağlık Durumu (SoH) olarak ifade ediliyor. Bu terim kullanılmış bir elektrikli otomobil bataryasının yeni bir bataryaya kıyasla maksimum enerji kapasitesini ifade ediyor. Düşük bir SoH daha kısa bir menzil anlamına geliyor. Ancak bataryanın kullanım ömrünü dikkatli bakım ve ihtiyatlı sürüş tarzıyla en üst düzeye çıkarabilirsiniz.
Elektrikli otomobil bataryanızın kullanım ömrünü iyileştirmeye yönelik tavsiyeler.
Elektrikli otomobil bataryası yüksek enerji seviyesini nasıl korur.
Elektrikli otomobil bataryası her türlü günlük kullanıma uygun şekilde tasarlanmıştır ancak fiziksel olarak başlayan yaşlanma sürecinden etkilenir. Yaşlanmanın bir boyutu zaman kaynaklıdır ve yıl olarak yaşına bağlıdır. Otomobil park halindeyken yüksek şarj seviyesi ve batarya sıcaklıklarından istikrarlı olarak ne kadar fazla kaçınılırsa zamana bağlı yaşlanma da o kadar düşük olacaktır. Yaşlanmanın ikinci boyutu şarj ve deşarj döngüsü sayılarından önemli ölçüde etkilenmesidir. Bu döngüsel yaşlanma olarak ifade edilir. Diğer önlemlerin yanı sıra öngörülü sürüş tarzı ve ılımlı şarj gücü ile yavaşlatılabilir.
BMW i3 örneği kullanılarak uzun süreli deneyim.
BMW elektrikli otomobil bataryalarının dayanıklılığı öncü elektrikli otomobilimiz BMW i3 ile kanıtlandı. 2013’ten beri elektrikli otomobil bataryasının yaşlanma sürecini gözlemliyoruz. Bundan da önce BMW i3’ün geliştirilmesi sırasında karmaşık sürüş ve şarj testlerinde simüle ederek yaşlanma sürecini analiz etmiştik.
Daha yeni BMW nesilleri için en iyi ön gereklilikler.
Mevcut modellerle kıyaslandığında erken BMW i3 modelleri çok küçük elektrikli otomobil bataryalarına sahipti. Ancak teknik gelişmeler ve daha büyük bataryalar sayesinde daha yeni BMW elektrikli otomobil otomobil nesilleri yaşlanmayla başa çıkmak üzere daha iyi donanıma sahip. Yine de otomobillerin her birinin birçok faktörden etkilenmesi nedeniyle bu durum, yaşlanma süreci konusunda genel bir ifade ortaya konmasını imkansız hale getiriyor.
En basit anlatımıyla bir elektrikli motorun yapısı.
Bir elektrikli motor nasıl çalışır.
Bir elektrikli motor, akımı harekete dönüştürür. Rotor ve statör olmak üzere iki temel bileşene sahiptir. İsminden de anlaşıldığı gibi rotor döner. Bu rotor ve statörün manyetik alanlarının etkileşimiyle gerçekleşir. Rotorun manyetik alanı, motor tipine bağlı olarak mıknatıslar veya akım tarafından oluşturulur. Elektrikli motor bu dönüş hareketini 1 ileri şanzıman aracılığıyla tekerleklere aktarır. Sürüş döngüsüne (WLTP) baktığınızda elektrikli motorun verimliliği içten yanmalı motordan üç kat daha fazladır. BMW elektrikli otomobiller genellikle SSM adı verilen, son derece verimli ve ayrıca tahrik edilen senkronize motorlarla donatılır.
Ayrıca tahrik edilen senkronize motorların avantajları (SSM).
BMW’nin temel bir yetkinliği de geniş çapta SSM kullanımıdır. Bu motorlar, rotor bölümünde “nadir toprak elementleri” kullanılmamasıyla ayırt edilir. Diğer motor tipleriyle karşılaştırıldığında SSM’ler verimli güç karakterine sahiptir ve aynı zamanda çok yüksek hızlara çıkabilir. Bu özellikleri otoyollarda sollama yaparken yararlıdır. SSM’ler aynı zamanda verimli bir tüketime de sahiptir. Rotoru akım aracılığıyla manyetize ettiklerinden duruma bağlı olarak verimliliği veya gücü optimize edilmiş olarak çalışırlar.
Kalıcı tahrikli senkronize motorların avantajları (PSM).
Elektrikli motorun PSM tasarımı yüksek güç yoğunluğuna sahiptir. Belirlenen boşluk içerisinde nispeten yüksek seviyelerde güç üretebilir. Teknik olarak SSM’den rotor içinde farklı bir biçimde, kalıcı mıknatıslar tarafından ürettiği manyetik alanla ayrılır. Bir PSM böylelikle Plug-in Hybrid Elektrikli Otomobillerde (PHEV) ve M-PHEV (BMW XM) otomobillerdeki şanzımana entegre edilmeye uygundur.
Basit mühendislik. Basit kullanım.
Bir BMW elektrikli otomobil doğrudan hızlanır. Debriyaj ve vites kolunu kullanmaya gerek yoktur. İçten yanmalı motorun aksine elektrikli motor mevcut gücü anında kullanıma sunar. Torku yüksektir ve düşük devir aralıklarında neredeyse sabittir. Daha yüksek devirlerde elektrikli motor herhangi bir zamanda tüm gücünü ortaya çıkarabilir. İçten yanmalı motorun aksine devrin vites değiştirilerek ayarlanması gerekmez.
Elektrikli BMW ile sürüş. Benzersiz bir deneyim.
Elektrikli BMW’nin sürüşü rahatlatıcı ve aynı zamanda oldukça alışılmış bir şekilde sessizdir. Pedala bastığınızda hemen, güçlü ve kusursuz bir modülasyonla hızlanır. Frene basıldığında hassas bir pedal hissi de mevcuttur. Aynı zamanda bataryanın gövde altına yerleştirilmesi sayesinde alçak bir ağırlık merkezine sahiptir. BMW’niz mükemmel yol tutuşuyla da öne çıkar.
Elektrikli otomobiller neden çok çabuk hızlanıyor?
1-ileri şanzıman kullanımı elektrikli BMW’nizin vites değiştirmeden kesintisiz olarak hızlanabilmesi anlamına gelir. Tork, gaz pedalına bastığınızda anında kullanılabilir. Ayağınızı pedaldan çektiğinizde BMW’niz tercihinize ve seçilen enerji geri kazanım ayarına bağlı olarak hemen yavaşlar.
Bir BMW akıllı geri kazanımla nasıl fren yapar?
Elektrikli bir BMW'nin fren sistemi maksimum verimlilik sağlamak amacıyla fren durumunu analiz eder ve elektrikli motorun geri kazanım potansiyelinin tamamının kullanılmasını sağlar. İhtiyaç olursa geleneksel fren sistemi de etkinleştirilir. Bu akıllı etkileşim maksimum enerjiyi geri kazanır, frenler üzerindeki etkisi hafiftir ve fren partikül dağılımını azaltır.
Elektrikli BMW Modelleri


BMW i5 eDrive40: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 19,5–15,9; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 477-582
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 15,4 - 18,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 491-600
BMW i7 xDrive60 Sedan: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 22,3–18,5; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 515-624
BMW i4 M50 xDrive: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 21,9–17,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 416-520
BMW i5 M60: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 20,5; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 457-516
BMW i5 M60 xDrive Touring: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 20,6– 18,2; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 445-506
BMW iX1 eDrive20: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 17,2 - 15,4; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 430-473
BMW iX2 eDrive20: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 15,3 – 16, 9; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 439-478
BMW iX xDrive60: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 21,9–17,9; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 563–701
BMW iX M70 xDrive: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 23,5–20,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 521–600
Bataryalar ve elektrikli motorlarla ilgili sorular ve yanıtlar.
Daha fazla bilgi.
Elektrikli menzil.
Elektrikli otomobillerimiz uzun mesafelerde kolayca yolculuk etmenize izin veren menzile sahip. Rota planlayıcı yoldayken otomobilinizi nerede şarj edebileceğinizi gösteriyor.
İster evde, ister yolda.
Şarj işlemi çok kolay. Kendinize ait güç kaynağıyla rahatça evinizde veya örneğin hızlı şarj istasyonları aracılığıyla esnek bir biçimde yolda... Şarj ağı büyümeye devam ediyor ve evde şarj için de her geçen gün daha fazla çözüm ortaya çıkıyor.
Tüketim ve CO2 emisyonu.
BMW i5 eDrive40: Enerji tüketimi, ortalama WLTP (kWh/100 km): 18,8–15,9; Elektrikli menzil, WLTP (km): 477 -582
Yeni BMW i4 eDrive40 Gran Coupé[1]: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km): 15,4 - 18,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 491 - 600
BMW i7 xDrive60 Sedan: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 19,6–18,4; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 590–625
Yeni BMW i4 M50 xDrive[1]: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km): 21,9–17,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 416–520
BMW i5 M60 xDrive: Ortalama WLTP enerji tüketimi (kWsa/100 km): 20,6– 18,2; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 455-516
BMW iX xDrive60 ¹, ³: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km): 21,9–17,9; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 563–701
BMW iX1 eDrive20: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 17.2– 15.4; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 430–474
BMW iX3: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)[1]: 18 - 17,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km)[2]: 461 - 471
BMW iX M70 xDrive ¹, ²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km): 23,5–20,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 521–600
[1] Belirtilen resmi yakıt tüketimi, CO2 emisyonu, güç tüketimi ve elektrikli menzil verileri, öngörülen ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir ve şu anda yürürlükte olan 715/2007 sayılı Avrupa Birliği Mevzuatına (EC) uygundur. Menzil için WLTP uyarınca belirlenen veriler tüm opsiyonel donanımları hesaba katar (bu durumda Almanya pazarında mevcut olan donanımlar). Yeni tip onayı 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren yapılmış otomobiller için yalnızca WLTP'ye uygun resmi veriler mevcuttur. Ek olarak EC mevzuatı 2022/195 uyarınca NEDC değerleri 1 Ocak 2023 itibarıyla uyumluluk sertifikalarından kaldırılmıştır. NEDC ve WLTP ölçüm yöntemleri hakkında daha fazla bilgi için www.bmw.com.tr/wltp adresini ziyaret edin.
Yeni binek otomobiller için yakıt tüketimi ve modele özgü resmi CO2 emisyonu hakkında daha fazla bilgiyi "Yeni binek otomobiller için yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve elektrik gücü tüketimi kılavuzu" içerisinde bulabilirsiniz. Kılavuza ücretsiz olarak yetkili satıcılarımızdan, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Almanya adresinden ve https://www.dat.de/co2/ sitesinden ulaşılabilir.
[2] Menzil başta kişisel sürüş stili, rotanın özellikleri, harici sıcaklık, ısıtma/klima ve ön şartlandırma koşulları olmak üzere çeşitli faktörlere bağlıdır.
[3] Şarj performansı, şarj durumuna, ortam sıcaklığına, bireysel sürüş profiline ve ikincil tüketicilerin kullanımına bağlıdır. Gösterilen menzil bilgileri en iyi WLTP sonuçlarına dayanır. Şarj sürelerinin hesaplanmasında sürüşün ardından 23 derece Celcius ortam sıcaklığı geçerlidir ve kullanım tarzına göre değişiklik gösterebilir.