Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
YENİ TRENDLER MERCEK ALTINDA.
Spoiler içerir: 2021’in trendleri neler olacak?
Pandemi kelimesinin hayatımıza girip baş role yerleştiği bir yılın ardından 2021, beraberinde pek çok değişikliğe ve hatta öngörülmeyen gelişmelere kapı aralayacağa benziyor. Beslenmeden spora, modadan sosyal medyaya, 2021 yılında hangi konular yükselişte olacak? Trend raporuna birlikte göz atalım.
27.01.2021
Ofislere, restoranlara, güzellik merkezlerine, sinema ve spor salonlarına dönüşen evler, tüketim ve beslenme alışkanlıklarındaki değişimler, sanata erişim yolları, alternatif etkinlikler, sosyalleşme biçimleri ve son olarak moda ve güzellik… Bütün bu konularda hali hazırda başlamış olan değişim hızlandı ve pek çok yeni alışkanlık kolay kolay terk edilmemek üzere yaşam sahnesine girdi bile. Peki, 2021’de ne gibi yenilikler konuşulacak? BMW Joy Blog okuyucuları için farklı konularda uzmanların işaret ettiği yeni trendleri bu raporda bir araya getirdik.
1. Mikromobilitenin hızla yayılışı.
Elektrikli otomobillerin hızla yaygınlaşmasının yanında elektrikli bisiklet, e-scooter, segway gibi mikromobilite araçları, paylaşımlı kullanım özelinde 2020 yılında büyük şehirlerde oldukça yaygınlaşmıştı. Trafikten dolayı kişisel otomobillere, sosyal mesafeden dolayı toplum taşıma araçlarına alternatif olarak denenen ve sevilen mikromobilite araçlarının, özellikle de “taşınabilir” olma özelliği açısından esnek olan seçeneklerin, 2021 yılında kişisel kullanım özelinde artacağı tahmin ediliyor. Bu araçlarda uygulanacak vergi indirimleri ve şehir içi altyapı geliştirmeleri, trendin ne kadar yükseleceğinde belirleyici rol oynacak.
2. Vegan beslenme: Bitkisel bazlı ‘et’ ve diğer gıdalar.
Veganlık ve vejetaryenlik kesinlikle yeni kavramlar değil ancak vegan ürünler ve özellikle bitki bazlı et endüstrisi gerçek büyümesini geçtiğimiz birkaç yıl içerisinde gerçekleştirdi. Alternatif et ürünleri piyasasından elde edilecek gelirin 2023 yılında 6.3 milyar dolar olacağı öngörülüyor. Öyle ki bitkisel malzemeler kullanarak et ve hayvansal gıda üretimi yapan ABD merkezli şirket Impossible Foods’un CEO’su Patrick Brown, et endüstrisinin sonunun 10-15 yıl içinde geleceğini söylüyor. 2021 yılında et tüketiminin tamamen ortadan kalkmayacağı açık. Bununla birlikte bitkisel bazlı et ve bunlarla hazırlanmış ürünler her yerde karşımıza çıkacak gibi görünüyor. Zira süt ürünleri ile öne çıkan pek çok marka biyoteknoloji firmaları ile iş birliği yaparak vegan ürün portföyünü genişletmeye hazırlanırken, dev ‘fast food’ zincirleri dahi vegan burger gibi alternatiflerle tüketici karşısına çıkmayı hedefliyor.
3. Giyilebilir teknoloji spor giyimde.
Pek çok endüstri zorluklar ve kayıplarla boğuşurken 2020 yılından güçlenerek çıkanlar arasında spor giyim ve athleisure yer alıyor. Tarzımızın tamamen dışında dahi olsa bir şekilde fiziken aktif olma ama aynı zamanda evden nadir olarak ayrılma zorunluluğu herkesi spor giyime yönlendirirken, kendinden maskeli ve kendini dezenfekte edebilen ceketler, Nike’ın hamilelere özel bir ergonomisi bulunan spor giysileri, 3D baskı yöntemiyle hazırlanan ve ayağın hareket biçimine adapte olabilen Walk of Mind isimli spor ayakkabı projesi, Nadi X Yoga Pants’ın üzerinde bulunan sensörler ile kişiye postürünü düzeltmesi için uyarıda bulunan spor taytları, teknoloji ve gündelik giyim buluşmasına örnekler arasında yer alıyor.
4. Evde egzersize yönelik yeni cihazlar.
Evden çalışma ile birlikte vakit ayırması hem daha kolay hem de daha zor bir hale gelen spor düzeninin korunabilmesi için pek çok marka ilgi çekici egzersiz cihazları ve teknolojilerine yatırım yapıyor. Kayakçıların piste çıkmadan evde de çalışabilmeleri için tasarlanmış bir egzersiz aleti olan The Aeroski, tüm vücudun çalıştırılabildiği cardio ve güç egzersizlerinde kullanılabilen ve stres atmak için de ideal görünen egzersiz baltası The Chopper ve altında bir koşu bandı, önünde ise bir eliptik pedal sistemi bulunan, çalışırken aynı anda egzersiz yapmaya imkan veren Fitwork gibi örnekler artıyor. Nabız, kan basıncı, stres seviyesi, uyku düzeni ölçümleri yapan fitness saatleri ise yükselen bir diğer trend.
5. Tarım anlayışının değişmesi ve kent çiftlikleri.
Teknolojinin her zamankinden çok daha fazla dahil olduğu tarım alanında; gereksiz su tüketiminin engellenmesi, zirai ilaç kullanımının azaltılması, toprağa ve güneşe bağımlılığın azalması ve verimliliğin artırılması gibi konular ön planda. Buna uygun olarak da şehirlerdeki beslenme ve bitki üretim biçimlerinin değişmesi ve karbon ayak izi seviyelerinin düşürülmesine odaklanan kent çiftliklerinin sayısı artıyor. Dünyanın en büyük kent çiftliklerinden, Paris’te bulunan Agripolis, Roterdam merkezli yüzen çiftlik Goldsmith ve İstanbul’da dikey tarıma öncülük eden Plant Factory aktif haldeki örnekler arasında.
6. Dijital pazarlamada mobil oyunlar ve sosyal medya evrimi.
Y kuşağının yerini almaya başlayan ve pazarlamacıların yeni odak noktası haline gelen Z jenerasyonu ile birlikte mizah içeren paylaşımlar, 2020 yılında 111 milyar dolar harcanmasından ne denli yükselişte olduğunun anlaşıldığı mobil oyunlar, kullanıcılar ve özellikle Influencer’lar tarafından oluşturulan içerikler markalar için daha da önem kazanacak. Sosyal sorumluluk, akıl ve beden sağlığı, sürdürülebilirlik gibi konularla ilgilenen Z kuşağının markalardan talepleri ise kendilerinden önceki tüketici nesillerden farklı. Z kuşağının yüzde 81’inin markaların eğlenceli ve samimi içerikler ve videolar üretmesi gerektiğini düşünüyor. Bu da reklam verenleri pazarlama içgüdülerinin peşinden giderken ortaya koydukları çalışmalarda daha araştırmacı ve samimi bir farkındalık sahibi olmaya yöneltecek. Hem ‘millenial’ olarak da adlandırılan Y kuşağı hem de Z kuşağının esnek ödeme opsiyonlarına olan düşkünlüğü ise bu konudaki yaratıcılığı dijital pazarlamanın önemli bir donesi haline getirecek.
7. Kişisel veride gizliliği koruma önlemleri.
Yüz tanıma teknolojileri gibi uygulamalar özellikle gizliliğin ihlali açısından sorun olmayı sürdürürken bu uygulamaların etkilerinin sınırlandırılması adına adımlar atılıyor. Portland Şehir konseyi tarafından alınan bir karara göre yüz tanıma teknolojileri şehir tarafından kullanılamayacak ve bazı durumlar için özel işletmeler tarafından da kullanılması sınırlandırılacak. Bu özel işletmeler arasında ise restoranlar, sinemalar, doktor muayenehaneleri, okullar ve anaokulları gibi kamuya açık yerler yer alıyor. Bireyleri teknoloji destekli gözetimden korumak için geliştirilmiş aksesuarlardan oluşan Orwell Koleksiyonu gibi projelerin de artış göstermesi bekleniyor.
8. Cinsiyet ayrımı gözetmeyen kıyafetler ön planda.
Harry Styles’ın Gucci elbiseler içerisinde Amerikan Vogue’un kapağında tek başına yer alan ilk erkek olduğu bir yılın ardından tahmin edilebileceği gibi moda sektöründe cinsiyet ayrımı gözetmeyen tasarımlar ön planda. Stella McCartney’nin cinsiyet ayrımı gözetmeyen ilk koleksiyonu, Adidas’ın kuir kaykaycıları desteklemek için hazırladığı gender-neutral koleksiyonu ve Diesel’in giyimde özgürlüğü savunan reklam filminden ilhamla 2021 yılında da cinsiyet ayrımı gözetmeyen koleksiyonların sayısı artacak.
*Yazar: Frank Giese; İllüstrasyon: Rune Fisker
*Yazı için kaynak: https://www.bmw.com/en/innovation/how-to-charge-an-electric-car.html