BMW ConnectedDrive: Veri Koruma Hakkında Yasal Uyarılar.

    Revizyon Tarihi: 10 Ekim 2023; Versiyon: Yayım 11/23 Ürün ve hizmetlerimizin özellikleriyle ilişkilendirdiğiniz yüksek standartlar verilerinizin yönetiminde bize yol gösteren rehberimizdir. Bunu yaparken müşterilerimizle ve ilgili taraflarla güvene dayalı bir iş ilişkisine vesile olacak bir ortamı yaratmak ve sürdürmek istiyoruz. Kişiyi tanımlayıcı verilerin gizliliği ve bütünlüğü bizim için özellikle önemlidir.

    Veri işleme bakımından veri sorumlusu kimdir?
    Veri işleme, 6698 sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunu (“KVKK”) kapsamında veri sorumlusu olarak hareket eden İthalatçı Borusan Otomotiv İthalat ve Dağıtım A.Ş. (bundan sonra “İthalatçı” olarak anılacaktır) ve merkezi Petuelring 130, 80788 Munich, Almanya adresinde bulunan ve kayıtlı olduğu mahkeme Munich HRB 42243 olan Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft (bundan sonra “BMW” olarak anılacaktır) ile birlikte gerçekleşir.

    İthalatçı, müşteriye “BMW ConnectedDrive” adı altında (bundan sonra “ConnectedDrive Sözleşmesi” olarak anılacaktır) belli araç bazlı bilgi ve yardım hizmetlerini (bundan sonra "hizmetler" olarak anılacaktır) sunar ve müşteri için sözleşmesel ve operasyonel irtibat noktasıdır. BMW, hizmetlerin teknik sunumundan sorumludur. Veriler müşteri için hizmetleri sağlamak ve destek sunmak amacıyla İthalatçıdan BMW’ye aktarılır.

    Sizinle ilgili hangi veriler, hangi amaçla ve hangi yasal gerekçeyle işleniyor?
    Bir sözleşme yapılması veya hizmetlerin sunulması sürecinde toplanan veriler aşağıda sıralanan amaçlarla işlenir:

    A. Sözleşme yapılması (KVKK 5(2)(c))
    Sözleşme yapılması amacıyla, aşağıda sıralanan kategori ve türdeki veriler, sözleşmenin kurulması veya ifası hukuki sebebine dayalı olarak işlenir:

    • • Kimlik bilgileri (soyadı, adı)
    • • İletişim bilgileri (adres, e-posta adresi)
    • • Müşteri işlem verileri (ConnectedDrive veya myBMW giriş hesabı)

    Sözleşme verileri kanunda daha uzun bir saklama süresi öngörülmediği sürece sözleşmenin sona erme tarihinden 1 yıl sonra otomatik olarak silinirken finansal işlemler kanunda öngörüldüğü üzere 10 yıl sonra silinir.

    B. Sözleşmeye dayalı ConnectedDrive Sözleşmesini ifa yükümlülüğünün yerine getirilmesi (KVKK 5(2)(c))
    Sizinle İthalatçı arasında yapılan ConnectedDrive Sözleşmesinin ifa edilmesi ve ConnectedDrive Sözleşmesi kapsamında BMW Acil Durum Çağrısı, bilgilendirme hizmetleri, gerçek zamanlı trafik bilgileri, Tele Hizmetler gibi hizmetlerin sunulması amacıyla BMW, BMW Acil Durum Çağrısı, bilgilendirme hizmetleri, gerçek zamanlı trafik bilgileri, Teleservices gibi çeşitli hizmetler sunar.

    Bu hizmetlerin ifası amacıyla, araçtan alınan aşağıdaki bilgiler, kişiyi tanımlayıcı nitelikte olduklarında, İthalatçı tarafından ve sözleşmenin kurulması veya ifası hukuki sebebine dayalı olarak söz konusu ifa için görevlendirilen hizmet sağlayıcılar tarafından işlenir ve saklanır:

    • • Araç durum bilgileri (katedilen yol, akü voltajı, kapı ve bagaj kapısı durumu)
    • • Konum ve hareket verileri (zaman, konum, hız)
    • • Araç servis verileri (bir sonraki servis için son tarih, yağ seviyesi, fren aşınması)
    • • Dinamik trafik bilgileri (trafik sıkışıklıkları, engeller, işaretler, park yerleri)
    • • Çevresel bilgiler (sıcaklık, yağmur)
    • • Kullanıcı profili (kişisel profil resmi/avatarı, navigasyon, medya, iletişim, sürücü pozisyonu, klima/ışık, sürücü yardımı gibi ayarlar)
    • • Sensör bilgileri (radar, ultrasonik cihazlar, vücut hareketleri, ses)

    İşlenen kişisel veriler bu verilere spesifik bir hizmet için artık ihtiyaç duyulmaması ve/veya kanunda bu verilerin daha uzun bir süre saklanmasının öngörülmemesi halinde 4 hafta sonra otomatik olarak silinir. ConnectedDrive Hesabı şahsi olarak size tahsis edilir. Bu nedenle sürücü profiliniz (bir ConnectedDrive Hesabıyla eşleştirilmişse) yalnızca bir araçta etkinleştirilebilir.

    BMW Group'a giriş
    Hizmeti kullanabilmek için Uygulamaya/portala kaydolmanız gerekir. Kaydolduğunuzda, size diğer BMW Group portallarına ve tekliflerine erişim imkanı veren bir çevrimiçi müşteri hesabı alacaksınız. Size BMW Group'a giriş hizmetini sunabilmek için verileriniz tarafınızca kullanımda olan uygulamaların sağlayıcısı olarak hareket eden BMW Group şirketine iletilir. Müşteri hesabınızdan alınan verilerin saklanması BMW tarafından yürütülür ve BMW Group'a verilebilecek şahsınızla ilgili diğer tüm verilerden (potansiyel olarak tamamen aynı olsa bile) ayrı tutulur. BMW Group'a giriş kapsamında kişisel verilerinizin işlenmesinin ayrıntıları, Uygulamada/portalda kullanılmak üzere tasarlanan spesifik bir aydınlatma metninde açıklanır.

    C. Ürün kalitesinin sağlanması ve yeni ürünler geliştirilmesi (KVKK 5(2)(f))
    Hizmet ifasının ötesinde, B başlığı kapsamında toplanan veriler aynı zamanda BMW Group tarafından sunulan ürün ve hizmetlerde kalite güvence işlemlerinin yapılması ve BMW tarafından yeni ürün ve hizmetler geliştirilmesi amacıyla işlenir. Bu işleme, BMW’nin mevcut ürün ve hizmetler için getirilen yüksek müşteri standartlarını karşılama ve şirketin henüz geliştirilmemiş yeni ürün ve hizmetler aracılığıyla müşterilerinin gelecekteki taleplerini yerine getirebilmesini sağlama şeklindeki meşru menfaatleri için ve bu meşru menfaat hukuki sebebine dayalı olarak gerçekleştirilir. Müşterilerimizin gizliliğini korumak adına veriler yalnızca müşteriye/araca doğrudan ulaşılmasına izin vermeyecek bir şekilde işlenir.

    D. BMW ve İthalatçının satış, servis ve idari süreçlerinin yerine getirilmesi (KVKK 5(2)(ç) ve 5(2)(f))
    Müşteri deneyimini ve BMW distribütörleriyle iş birliğini sürekli optimize etmek amacıyla, sözleşmelerden alınan bilgilere dayalı değerlendirmeler yapar ve raporlar hazırlarız ve bu değerlendirmeleri ve raporları ilgili BMW distribütörleriyle paylaşırız. Bu değerlendirmeler ağırlıklı olarak talep ve satış sürecini iyileştirmeye yönelik uygun önlemler (örn. satış personeli için eğitimler) getirmek için kullanılır. Bahsedilen raporları yalnızca birleştirilmiş ve anonim hale getirilmiş bir şekilde hazırlarız ve bu, raporların alıcılarının şahsınızla ilgili herhangi bir sonuç çıkaramayacağı anlamına gelir. Belirtilen amaçlarla işleme, meşru menfaat hukuki sebebine dayanır.

    B başlığı altında toplanan araca özel verilerin bir kısmı meşru menfaat hukuki sebebine dayalı olarak BMW ve İthalatçının servis süreçlerinin (örn. tamir, garanti, iyi niyet) yerine getirilmesi için kullanılır. Bu işleme, BMW ve İthalatçının müşterilerimize mümkün olan en iyi servis sürecini sunma şeklindeki meşru menfaati kapsamına girer. İşleme aynı zamanda hukuki yükümlülüklerin (örn. anti-tröst düzenlemeleri gereğince tamir ve bakım bilgileri) yerine getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak yapılır. Teknik veriler müşterilerimizin gizliliğini korumak adına her zaman araçla ilgili olarak ve müşteriyle doğrudan bağ kurulmadan işlenir.

    Bunun için aşağıdaki veri kategori ve türleri kullanılır:

    • • Araç durum bilgileri (katedilen yol, akü voltajı, kapı ve bagaj kapısı durumu)
    • • Konum ve hareket verileri (zaman, konum, hız)
    • • Araç servis verileri (bir sonraki servis için son tarih, yağ seviyesi, fren aşınması)
    • • Araç durum bilgileri (katedilen yol, akü voltajı, kapı ve bagaj kapısı durumu)

    Teknik araç verileri araç yaşam döngüsünün sonunda silinir.

    Kısmi olarak, verilerinizi BMW Group bünyesindeki çeşitli şirketlerin yönetimini mümkün olduğunca verimli ve başarılı hale getirmek için işleriz. Bunun etkilediği alanlardan biri, şirketlere yönelik uluslararası muhasebe düzenlemelerine (Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (IFRS) gibi) uygun ortak grup muhasebesidir.

    E. Müşteri desteği (KVKK 5 (2)(f))
    İthalatçı, kişisel verilerinizi (adınız, soyadınız, e-posta adresiniz, telefon numaranız ile soru ve şikayetleriniz kapsamında tarafınızca verilen bilgiler) sözleşmeler yapma kapsamında (bkz. yukarıdaki bölüm) iletişim amacıyla (örn. BMW Dijital hizmetleri için rezervasyon) ve tarafınızca formüle edilen bir taleple (örn. BMW Müşteri Destek birimine sorular ve şikayetler) ilgili işlem yapılması amacıyla meşru menfaat hukuki sebebine dayalı olarak kullanır.

    G. İthalatçının hukuki yükümlülüklerinin yerine getirilmesi (KVKK 5(2)(ç))
    İthalatçı ve BMW veri işlenmesini gerektiren bir hukuki yükümlülük söz konusu olduğunda da kişisel verileri işleyecektir. Bu, aracınızın bir araç geri çağırmasına konu olması veya onarım talebi mevcut olması nedeniyle sizinle iletişime geçmemizin ya da yasal yükümlülüklere uymamızın gerektiği bir durum olabilir.

    H. IT sistemlerinin çalışmasının güvenceye alınması (KVKK 5 (2)(f))
    B başlığı altında toplanan veriler, meşru menfaat hukuki sebebine dayalı olarak dayalı olarak IT sistemlerinin çalışmasını (arka uç ve araç sistemleri) güvenceye alma kapsamında da işlenir. Güvenceye alma bu bağlamda aşağıdaki amaçları içerir:

    • • IT sistemlerinde işlenen verilerin yedeklenmesi ve geri yüklenmesi
    • • IT sistemlerinin spesifik işlevlerini kontrol etmek için işlemlerin kaydını tutma ve izleme
    • • IT sistemlerinin bütünlüğünü ve güvenliğini garanti altına almak için verilere yetkisiz erişimi tespit etme ve yetkisiz erişime karşı koruma sağlama
    • • IT sistemlerindeki problemlerin çözümü için olay ve problem yönetimi.

    H. Seçili üçüncü taraflara veri transferi B başlığı kapsamında toplanan veriler talebiniz üzerine elektronik ortamda bir üçüncü tarafa aktarılır. Bu işlem, sizinle üçüncü taraf arasındaki ilişkide aracınız için kullanımla ilgili sigorta poliçesi yaptırılması gibi diğer amaçların yerine getirilmesi amacıyla yapılır. www.bmw-connecteddrive.de/app/index.html#/portal/cardata adresinde daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

    BMW, B başlığı kapsamında toplanan verileri mobilite servisleri, haritalar ve araçlar gibi kaynakları özellikle büyük ölçüde otomatik, tam otomatik ve otonom sürüşle birlikte kullanım amacıyla anonim hale getirilmiş halde üçüncü taraflara sunar.

    Toplanan veriler ayrıca şirket içi uyum yönetimi kapsamında BMW ile paylaşılır ve bu kapsamda sözleşme yapma konusunda tarafınıza yeterli bilgi verilip verilmediği ve bayilerin tüm yasal gerekliliklere uyup uymadığı gibi hususlar gözden geçirilir.

    BMW ve İthalatçı bir takım ek yasal yükümlülüklere tabidir. Bu yasal yükümlülüklere uymak adına verilerinizi gerektiği ölçüde işleriz ve yasal bildirim gereklilikleri kapsamında gerekli olması halinde bu verileri sorumlu mercilere iletiriz.

    Veriler yurt dışında kimlere aktarılır ve bu aktarım sürecinde verileri nasıl koruruz? BMW global bir şirkettir. Kişisel veriler BMW çalışanları, ulusal satış şirketleri, yetkili bayiler ve AB içindekiler öncelikli olmak kaydıyla görevlendirdiğimiz hizmet sağlayıcılar tarafından işlenir.

    Veriler AB dışındaki ülkelerde işlenecekse, BMW kişisel verilerinizin Avrupa düzeyinde veri gizliliğine uygun olarak işlenmesini sağlamak üzere uygun teknik ve organizasyonel önlemleri içeren AB standardında sözleşmeler yapar. Diğer ülkelere veri transferine ilişkin güncel korumalara erişmek isterseniz lütfen aşağıda belirtilen iletişim kanallarını kullanarak bize ulaşın.

    AB halihazırda Kanada ve İsviçre gibi AB dışındaki bazı ülkeler ile karşılaştırılabilir bir veri gizliliği seviyesi oluşturmuştur. Karşılaştırılabilir veri gizliliği seviyesi nedeniyle bu ülkelere yapılacak veri transferi için herhangi bir özel onay veya sözleşme gerekmez.

    Bu bilgilendirmenin yanı sıra Türkiye dışında veri işlenmesi durumunda, söz konusu veri işleme faaliyetlerine ilişkin KVKK gerekliliklerine uygunluk sağlanmaktadır.

    Verilerinizi toplamak için nasıl yöntemler kullanacağız ve verilerinizi ne kadar süreyle saklıyoruz? Kişisel verilerinizi otomatik ve yarı otomatik yöntemlerle elektronik ortamda topluyoruz. Kişisel verilerinizi yalnızca spesifik amacın gerektirdiği süre boyunca saklıyoruz. Veriler çeşitli amaçlarla işleniyorsa, kanunda öngörülen daha uzun bir saklama süresi olmadığı sürece, veriler son belirlenen amaç gerçekleştirildikten sonra otomatik olarak silinir veya doğrudan size ulaşılmasına izin vermeyecek bir şekilde saklanır. Ayrıca, işlemeye dayanak teşkil eden olurunuzu geri almanız ve işleme için başka bir yasal gerekçe olmaması halinde, veriler KVKK uyarınca imha edilir.

    Verileriniz nasıl saklanır?
    Verilerinizi en son teknolojiye uygun olarak saklıyoruz. Aşağıdaki güvenlik önlemleri kişisel verilerinizin kötüye kullanım veya diğer gerekçesiz işlemelere karşı korunması için uygulanan önlemlere örnek teşkil eder:

    • • Kişisel verilere erişim imkanı sadece sınırlı sayıda yetkili kişiyle ve belirlenen amaçlarla sınırlandırılır.
    • • Toplanan veriler yalnızca şifrelenmiş biçimde aktarılır.
    • • Hassas veriler de yalnızca şifrelenmiş biçimde saklanır.
    • • Verilerin işlenmesine yönelik IT sistemleri diğer sistemlerden ayrılır (örneğin korsanlığı önlemek için).
    • • Ayrıca, bu IT sistemlerine erişim kötüye kullanımı önlemek ve erken tespit etmek için sürekli olarak izlenir.

    Veri gizliliği ayarlarınızı nasıl görüntüleyebilir ve değiştirebilirsiniz?
    Verilerinizin kullanımına ilişkin ayarlarınızı My BMW çevrimiçi hesabınızda (varsa), BMW ConnectedDrive hesabınızda veya My BMW Uygulamanızda ilgili seçenekleri kullanarak BMW çevrimiçi hesaplarınızda dilediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

    Aşağıdaki verilere erişebilir ve mümkünse değiştirebilirsiniz:

    • • Reklam iletişimi için verilen izin - mümkünse, burada istediğiniz iletişim kanallarını (posta, e-posta vb.) seçebilir ve ürün ve hizmetlerle ilgili olarak size kişiselleştirilmiş teklifler sunulması için bir bireysel müşteri profili oluşturmak üzere istatistiksel prosedürlerin kullanılmasını kabul edebilirsiniz.
    • • BMW CarData - burada araç verilerinizi görüntüleyip indirebilir veya aktarabilirsiniz.
    • • BMW ConnectedDrive Hesabı - burada ayrıntılı BMW ConnectedDrive ayarlarınızı görüntüleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Bazı BMW ConnectedDrive ayarları yalnızca My BMW Uygulaması üzerinden veya yalnızca araç içinde değiştirilebilir. Sizden Uygulamadaki veya araçtaki ilgili seçenekleri kullanmanızı rica ediyoruz.

    Bununla birlikte, verilerinizin BMW İş Ortakları tarafından kullanımına ilişkin ayarlar çevrimiçi hesabınızda BMW’nin veri koruma portalında değiştirilemez. Böyle bir değişiklik veya verilerinizin kullanımıyla ilgili sorularınız için doğrudan ilgili BMW İş Ortağı ile iletişime geçmeniz gerekir.

    İletişim bilgileri, ilgili kişi olarak haklarınız ve düzenleyici otorite nezdinde şikayette bulunma hakkınız.
    Kişisel verilerinizi kullanımımızla ilgili sorularınız olması halinde, lütfen önce bmwconnecteddrive@borusanotomotiv.com adresine e-posta göndererek veya 0850 252 10 10 numaralı telefondan Pazartesi’den Cumartesi’ye 08:00 -20:00, Pazar günü 09:00-18:30 saatleri arasında müşteri destek birimine ulaşın.

    Verilerinizin işlenmesinden etkilenen kişiler olarak, KVKK kapsamında belirli haklar ileri sürebilirsiniz. Aşağıdaki bölümde KVKK doğrultusunda bir veri sahibi ilgili kişi olarak sahip olduğunuz haklarla ilgili açıklamalara yer verilmiştir.

    İlgili kişi olarak haklarınız
    KVKK uyarınca, veri sahibi sıfatıyla KVKK Madde 11(1)’de belirtilen silinmesini isteme, düzeltilmesini isteme ve sizinle ilgili elimizde bulunan kişisel veriler hakkında bilgi isteme hakkı gibi haklara spesifik olarak sahipsiniz. KVKK Madde 11(1)’de belirtilen haklarınızı kullanmak için aşağıdaki yöntemlerden birini seçebilirsiniz:

    • - Başvuru Formunu doldurabilir ve formda belirtilen talimatlar doğrultusunda bize gönderebilirsiniz,
    • - Sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinizden bmwconnecteddrive@borusanotomotiv.com adresine talebinizi içeren bir e-posta gönderebilirsiniz,
    • - Kişisel verilerinizle ilgili taleplerinizi bize Veri Sorumlusu Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte belirtilen diğer yöntemleri kullanarak da iletebilirsiniz.

    İlgili kişi olarak haklarınızın yerine getirilmesi gereken süreler
    Her zaman tüm talepleri mümkün olan en kısa sürede ve talebin mahiyetine göre en geç 30 gün içinde yerine getirmek için çaba gösteriyoruz. Talebinizin ek bir maliyet gerektirmesi halinde, yasal olarak belirlenen ücret uygulanabilir.

    İlgili kişi olarak haklarınızın yerine getirilmesi konusunda bilgi verme kısıtlaması
    Belli durumlarda, yasal gereklilikler nedeniyle size herhangi bir veriniz hakkında herhangi bir bilgi veremeyebiliriz. Bu gibi bir durumda bilgi edinme talebini reddetmemiz gerekirse, size ret nedenlerini gecikmeksizin bildireceğiz.

    Düzenleyici otoritelere şikayet
    İthalatçı ve BMW haklarınızı ve endişelerinizi ciddiyetle ele alır. Şikayetiniz veya endişenizle gereğince ilgilenmediğimizi düşünürseniz, sorumlu bir veri koruma otoritesine şikayette bulunma hakkına sahipsiniz.

    Devamı