BMW ConnectedDrive: Hüküm ve Koşullar.

    Güncellenme Tarihi: 16-Ocak-2024; Sürüm: Sürüm 11/23

    BMW Dijital Hizmetleri ve BMW ConnectedDrive Bilgilendirme Formu

    1.Tanımlar
    BMW (BMW AG, yani Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft)’ nin Türkiye ithalatçısı “Firuzköy Bulvarı, No:21, Avcılar/İSTANBUL” adresinde faaliyet gösteren Borusan Otomotiv İthalat ve Dağıtım A.Ş.(Bundan sonra “BORUSAN”)

    BMW tarafından verilen yetki ve provizyon doğrultusunda BORUSAN tarafından bir SIM karta bağlı olarak "BMW ConnectedDrive" ilişikli donanımlar aracılığıyla sağlanan otomobile özel dijital nitelikli bilgi ve destek hizmetleri (Bundan sonra "Hizmetler")

    Hizmetler’e ilişkin donanımı içeren BMW veya BMWi marka otomobil (Bundan sonra “Araç”)

    “Hizmetler”i haiz Araç satın alan ve adına araç ruhsatlandırılan ve/veya geçerli hukuki bir sebebe istinaden aracı kullanma yetkisine sahip olan gerçek veya tüzel kişi (Bundan sonra “MÜŞTERİ”)

    2.Hizmetler’in Sunumu ve Genel Prensipler
    2.1 BORUSAN, siz "Müşteri”ye, "BMW ConnectedDrive" adıyla "Hizmetler"i sağlamaktadır. Bu Hizmetlere ilişkin bilgi, yardım ve destek hizmetleri, siz "Müşteriye" bu Genel Hizmet Hüküm ve Koşullarına uygun olarak sağlanacaktır.
    2.2 Müşteri, Araç kullanımı uyarınca Hizmetler’e erişim sağlar. Ancak Hizmetler’in erişim ve kullanımı, her bir Araç’ın teknik donanım, model ve özelliğine göre değişkenlik gösterebilir. Bu kapsamda her Araç, tüm Hizmetler’in kullanımı için uygun olmayabilir. Kimi Hizmetler için üçüncü kişi konumundaki hizmet sağlayıcılarla abonelik sözleşmesi akdedilmesi veya ek hizmet alımı gerekebilir. Yine BMW veya BORUSAN kimi Hizmetler için ek prosedür veya abonelik şartları öngörebilir. Bu tür durumlara ilişkin maliyetler(ek SIM kart, şarj operatörü aboneliği, internet kullanımı, görüntü/ses iletim maliyetleri vs.) Müşteri’ye aittir. Hizmetler’in kapsam, içerik ve işleyişine dair bilgiler her bir hizmete ilişkin kapsamda yer almakta olup, Müşteri, her bir Hizmet Kapsam bilgisine hem Araç’ın ilk kez kendisine teslim edildiği anda kendisine teslim edilen kitapçıktan hem de ve aynı zamanda www.bmw.com.tr sitesinde gömülü olan metinlerden erişebilir ve buradan Hizmetler’in kapsam ve işleyişine dair bilgileri edinebilir.
    2.3 ConnectedDrive fonksiyonlarına ilişkin Aktivasyon Formu ile işbu BMW ConnectedDrive Hüküm ve Koşullar metni araç teslimatı sırasında Müşteri’ye sunulur. Her bir hizmetin özelliği ile kapsam ve şartları ise kullanım sırasında araç ekranında ve/veya BMW App uygulamasının indirilmesi ve üyelik oluşturulması sonrasında anılan uygulamada ve/veya www.bmw.com.tr sitesinde yer almaktadır. Hizmetler’in gereği gibi sunulabilmesi için Müşteri’nin Araç’ı satın alma ve/veya ruhsat sahibinden kiralaması aşamasında, hukuki gereklilik taşıyan BMW ConnectedDrive Aktivasyon veya Deaktivasyon Formu’nu imzalaması gerekmektedir. Müşteri, Hizmetler’in pasifleştirilmesini tercih ederse, bu husustaki tercih ve talebini ConnectedDrive Deaktivasyon Formu’nu imzalayarak satış danışmanına iletmelidir. BMW ConnectedDrive Aktivasyon formunun imzalanmasından kaçınılması halinde, BMW ConnectedDrive hizmetlerinin deaktive edilmek istendiği varsayılır ve bu durumda, BMW ConnectedDrive hizmetleri, yetkili satıcı/yetkili servis tarafından doğrudan deaktive edilir.
    2.4 BMW ConnectedDrive kapsamında sunulan Hizmetler ve fonksiyonlar, satın alınan Araç’ın donanımına ve modeline bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
    2.5 Müşteri, satıcısından (BMW yetkili bayisi veya Borusan) Hizmetler donanımlı bir Araç sipariş ettiğinde veya satın aldığında, hem Hizmetler’in işleyiş ve kapsamına dair hususları hem de işbu metinde geçen şart ve koşulları kabul etmiş sayılır.
    2.6 Araç, prensip olarak aktivasyon formu imzalanmak suretiyle Hizmetler, aktifleştirilmiş olarak Müşteri’ye teslim edilir. Ancak kimi Hizmetler’in kullanımı için Müşteri’nin ek işlemler yapması gerekir. (Bkz.m.5) Müşteri, Hizmetler’i almak istemediği durumda, Araç'taki SIM kartının, herhangi bir zaman bir BMW yetkili servisi veya ayrıca belirlenecek bir sistem aracılığıyla ve/veya mümkünse e-devlet üzerinden pasif hale getirilmesini isteyebilir. Araçtaki SIM kart, daha önce pasif hale getirilmiş ise yine bu yöntemlerden biri aracılığıyla aktif hale getirilebilir. SIM kartının pasif hale getirilmiş olması, yasal olarak zorunlu işlevler(E-call) ve yalnızca veri iletimi dışında tüm Hizmetler’i devre dışı bırakır.
    2.7 Hizmetler’in tam ve/veya etkin bir biçimde sunulması ve/veya sağlanması, Araç donanım ve modeli yanında ilgili mevzuat ve/veya idari kurumların karar ve uygulamalarına bağlıdır. Bu nedenle başlangıçta sağlanmasına olanak sağlanan herhangi bir Hizmet, sonradan kısmen veya tamamen sağlanmayabilir veya kısmen veya tamamen iptal edilebilir veya beklenen amaç veya faydayı kısmen veya tamamen sağlamayabilir.
    2.8 E-Call hizmeti hariç olmak üzere Hizmetler’in yurt dışında da kullanılabileceği garanti edilmez. Bu durumda Hizmetler kısmen veya tamamen hiç veya gereği gibi sağlanmayabilir.
    2.9 Hizmetler’in kısmen/tamamen pasif hale getirilmesi ya da üretici/ithalatçı kusuruna dayanmayan bir sebeple kullanılamaz durumda olması halinde, akıllı hız destek sistemi(ISA), siber güvenlik vb bazı fonksiyonların uzaktan bağlantı yoluyla güncel regülasyonları takip etmesi imkansız veya güç olabilir veya etkin ve güvenlikli kullanımının sürdürülmesi engellenebilir. Bu tür durumlarda Hizmetler’in sağlanmasına ilişkin güncelleme işleminin yapılmasını yılda en az bir kez yetkili servislerimizden talep etmeniz önerilir. Bu durumda servis işlemi için ücret ödemeniz gerekebilecektir.

    3.Hizmetler’in Kullanımı
    3.1 Araç üretim yılına ve modeline bağlı olarak, belirli Hizmetler’in tam işlevi için BMW Kimlik Bilgileri ile Araç'a giriş yapmak gerekebilir; bununla ilgili ayrıntılar, bu Hizmetin satın alındığı sırada geçerli olan Hizmet Tanımlarında belirtilmiştir.
    3.2 Hizmetler, Araç'ta kurulu SIM kartı tarafından etkinleştirilen bir çevrimiçi veri bağlantısı üzerinden sağlanır ve kurulu SIM kartının mobil ağın işlevselliği ve işleyişine bağlıdır. Bazı Hizmetler sürekli olarak çevrimiçi veri bağlantısı gerektirirken, diğer Hizmetler sadece geçici olarak gerekebilir (örneğin, bir etkinleştirme kodunun iletimi için). Bu nedenle, Hizmetler, belirli ağ için radyo istasyonlarının alımı ve iletimi ile sınırlı olabilir. Hizmetler, fiziksel engeller tarafından da etkilenebilir, özellikle atmosfer koşulları, topografik özellikler, Araç'ın konumu ve köprüler gibi engeller. Hizmetler, Araç’a üretim sırasında takılan ve Araç’ın bir parçası olan özel bir SIM kart ve donanım aracılığıyla sağlandığından, bu nedenle, ilgili mobil ağ operatörleri tarafından işletilen vericilerin ve baz istasyonlarının bölgesel sinyal alma ve iletme alanı ve teknik özellikleri ile sınırlıdır. Hizmetler’in sunulması için gerekli mobil iletişim ağının düzgün bir şekilde çalışıyor olması ve kullanıma hazır olması zorunlu koşuldur. Temel Hizmetler, ayrıca hava, topografya, otomobilin konumu ve/veya teknik uygunluğu, manyetik ve/veya fiziki koşullar tarafından da etkilenebilir.
    3.3 Hizmetler‘deki aksaklıklar, zorlayıcı sebeplerden kaynaklanabilir. Bunlar arasında grevler, lokavtlar, resmi emirler, BMW veya Borusan‘ın, trafik verisi tedarikçilerinin veya ağ operatörlerinin tesislerinde, Hizmetler‘in uygun çalışması veya iyileştirilmesi için gerekli olan teknik ve diğer önlemler yer alabilir (örneğin, bakım, onarım, sistemle ilgili yazılım güncellemeleri, genişlemeler). Hizmet aksaklıkları, Hizmetler‘deki kısa vadeli kapasite darboğazları veya üçüncü taraf telekomünikasyon sistemlerindeki aksaklıklar nedeniyle de olabilir.Bu tür hataların ve müşterinin Araç'ında depolanan Hizmet için önemli olan yazılım arızalarının (sözde hatalar) hemen giderilmesine veya düzeltilmesine yönelik her türlü makul çaba gösterilecektir. Bir Hizmetteki bir hatayı düzeltmek için, BMW ve/veya BORUSAN, Araç yazılımına uzaktan erişimle (bundan sonra "Uzaktan Eylem") ayarlamalar yapma hakkına sahiptir, ancak tüm aşağıdaki koşullar yerine getirildiğinde:

    • a) Hatanın düzeltilmesinin Müşteri Araç'ının operasyonel güvenliği üzerinde olumsuz bir etkisi olmamalıdır;
    • b) Uzaktan Eylemin Müşteri Araç'ındaki arızayı kalıcı olarak gidermesi beklenmelidir;
    • c) Uzaktan Eylem tarafından yapılan değişiklikler, hatayı düzeltmekle sınırlı olmalıdır (hatta hataları düzelttikten sonra hatasız bir durumda önceden yapılması gereken otomatik güncellemeler olabilir); ve
    • d) Uzaktan Eylemin müşteri açısından makul olmayan bir kesintiye neden olmaması beklenmektedir (örneğin, Uzaktan Eylem denemesi başına 10 (on) dakikadan uzun süreli arızalar, diğer hizmetlerde kesintiler, hatta diğer araç işlevlerinde kısa süreli arızalar veya müşterinin kişisel ayarlarının veya verilerinin kaybı).

    Yukarıda belirtilen koşullara tabi olarak, BMW ve/veya BORUSAN, yasal düzenlemelere uymak, Araç'ta depolanan yazılım arızalarını gidermek ve güvenlik açıklarını gidermek amacıyla Uzaktan Eylemleri gerçekleştirme hakkına da sahiptir/ler.
    3.4 Teknik nedenlerden ötürü bir Uzaktan Eylem mümkün değilse, özellikle yetersiz mobil veri bağlantısı veya geçici araç koşulları nedeniyle (örneğin, Araç'ın uygun olmayan koşulları, park/yaşam/sürüş; Uzaktan Eylem sırasında Araç'ın kilitlenmesi/açılması; bir eCall'ı başlatma), BORUSAN ve/veya BMW, Uzaktan Eylemi tekrarlamaya yetkilidir.
    3.5 BORUSAN ve/veya BMW, Müşteri’ye Araç'ın merkezi bilgi ekranı üzerinden Uzaktan Yazılım Güncellemelerinin kullanılabilirliğini bildirebilir (kablosuz bağlantı yoluyla yazılım güncellemelerinin sağlanması), bu, müşterinin Güncellemeyi Merkezi Bilgi Ekranı aracılığıyla onaylaması gerektiği anlamına gelir. Belirli Hizmetler, müşteri güncellemeyi yükleyene kadar işlevsel olmayabilir veya işlevsellikleri sınırlı olabilir. Müşteri’ye ilgili güncellemeler hakkında bilgi, kullanılabilirliğin bildirilmesinin bir parçası olarak sağlanır.
    3.6 Hizmetler www.bmw.com.tr/connecteddrive web sayfasında ve Hizmet Bilgisi’nde ayrıntılı bir şekilde açıklanmış olup, kapsam, süre ve durum bilgileri buradan görülebilir, kaydedilebilir ve çıktısı alınabilir. Hizmetler’in standart donanım içinde yer alıp almaması Araç’ın satışa arz edildiği ülke pazarına ve Araç donanım ve modeline göre değişiklik gösterebilir.
    3.7 Hizmetler’in kullanım süresi, ilgili Hizmet için Hizmet Bilgisi’nde belirtildiği kadar olacaktır. Borusan, ilgili hizmet süresince bu konuda Müşteri’ye hatırlatma yapabilecektir.
    3.8 Araç’a üretim sırasında takılan ve otomobilin bir parçası olan SIM kart ve donanım, Müşteri tarafından yalnızca Hizmetler’ den faydalanmak için kullanılmalıdır.
    3.9 Hizmetler, azami yükten kaynaklı kapasite ile ilgili darboğazlar nedeniyle veya üçüncü tarafların etki veya müdahaleleri sonucu veya telekomünikasyon sistemlerinde meydana gelebilecek arızalar nedeniyle aksayabilir. BMW veya BORUSAN, bu arızaların derhal giderilmesi için gerekli makul çabayı harcayacak veya giderilmesi için çalışmalar yürütecektir. ConnectedDrive sistemi, yerel otoriterlerce izin verildiği süre ve ölçüde işlevsel olabilecek olup; mevzuat düzenlemesi veya idari bir karar sonucu sistemin kapsam ve işleyişi değiştirilebilecek ve/veya işlevsiz hale getirilebilecektir.
    3.10 Müşteri, Hizmetler’i, ancak ilgili mevzuatın izin verdiği sınırlar içinde kullanabilir.
    3.11 Müşteri, Hizmetleri yasa dışı amaçlar için kullanamaz ve üçüncü tarafların da bunu yapmasını engelleyecek önlemleri almalıdır. Müşteri, Hizmetler’i yasadışı amaçlar için kullanmamakla ve diğer otomobil kullanıcılarının da bu amaçla kullanmaması konusunda gerekli uyarı ve bilgilendirmeleri yapmakla yükümlüdür. Aksi yöndeki her türlü kullanımın sorumluluğu doğrudan ve münhasıran Müşteri’ye ait olacaktır. Müşteri, Hizmetler‘in kullanımı sırasında alınan veri ve bilgileri ticari amaçlarla üçüncü taraflara iletmeye veya bunları daha fazla işlemeye yetkili değildir.
    3.12 Müşteri, Hizmetler‘in kötüye kullanımının maliyetini (örneğin, acil durum çağrısı) karşılar.
    3.13 Müşteri, Acil Durum Çağrısı ile internet kullanımı başta olmak üzere Hizmetler’in hukuka aykırı ve/veya kötüye kullanımının maliyet ve sorumluluğunu üstlenir.
    3.14 Hizmetler ve bunlardan doğan haklar, Araç’a ve/veya Müşteri’ye özeldir ve Müşteri’ye ait olsun veya olmasın başka bir araca aktarılamaz veya başka bir araçta kullanılamaz
    3.15 Müşteri, Hizmetler’ in kullanımı ile ilgili sorunlarını Çağrı Merkezi’'ne (bkz. aşağıda madde 7) bildirebilir.
    3.16 BORUSAN tarafından ithal edilmemiş olan Araç’lar için Hizmetler’den tam olarak yararlanılabilmesi için Araç’ın Telematik kontrol Ünitesi’(TCU)’nun teknik olarak mümkünse, BMW Yetkili Servisi’nde değiştirilmesi veya Müşteri’nin yerel ağ operatörü ile anlaşma sağlayarak Bilgi Teknolojileri Kurumu(BTK) nezdinde de gerekli güncellemeyi yapması ve BTK düzenleme ve uygulamaları ile ilgili prosedürlerine uygun hareket etmesi gerekmektedir. Aksi taktirde Hizmetler tam olarak veya etkin biçimde sağlanmayabilir.
    3.17 Araç’ın çalınması veya zilyetliğinin herhangi bir biçimde kaybedilmesi durumunda, Müşteri, BMW Yetkili Servisi’ne başvurarak deaktivasyon sürecini başlatması veya varsa öngörülen sair bir sistem aracılığıyla Hizmetler’i devre dışı bırakması ve Araç ile kullanıcı hesabı arasındaki bağlantıyı My BMW Uygulaması üzerinden sonlandırması ve depolanan tüm kişisel verilerin silinmesini sağlamalıdır. Aksi halde Araç’ı fiilen elinde bulunduranlar, Müşteriye dair kimi verilere erişebilir. Müşteri’nin bu hükümde belirtilen gerekli işlemleri veya veri güvenliğinin sağlanması için yapılması gereken diğer işlemleri yapmaması halinde, Borusan, Müşteri’nin kullanıcı hesabından ve saklanan tüm kişisel verilerden hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

    4.Hizmetlerin devre dışı bırakılması
    4.1 Müşteri “Emergency Call” (112 Acil Yardım) hizmeti hariç olmak üzere Hizmetler’i herhangi bir zamanda, bir yetkili BMW Satış veya Servis noktasında “BMW ConnectedDrive Deaktivasyon Formu”nu imzalamak suretiyle veya ayrıca belirlenecek bir sistem ve/veya mümkünse e-devlet üzerinden pasif hale getirilmesini aracılığıyla pasif hale getirebilir. Bu durumda 112 Acil Yardım hariç olmak üzere Hizmetler işlevsiz hale gelir ve Hizmetler’den yararlanılamaz.
    4.2 Hizmetler’in iptaline ilişkin BMW Yetkili servisine ulaştırılan Müşteri beyan ve bildirimi, en geç 1 hafta içinde karşılanmak suretiyle işleme alınır.
    4.3 SIM kartının devre dışı bırakılması, zaten etkinleştirilmiş fonksiyonların işlevselliğini otomatik olarak devre dışı bırakmaz. Ancak bir fonksiyonun bir kısmının çevrimiçi veri bağlantısı gerektirmesi durumunda, bu kısım SIM kartının devre dışı bırakılmasından sonra artık kullanılamaz.
    4.4 Müşteri, SIM kartını pasif hale getirerek Hizmetler’i istediği zaman devre dışı bırakabilir ve bu durumda Müşteri, hiçbir şekilde herhangi bir bedel veya ücret iadesi talebine hak kazanamaz.
    4.5 Araç’da takılı bulunan Telematik Kontrol Ünitesi(TCU)’nin BMW Yetkili Servisi dışındaki bir yerde değiştirilmesi ve ya müdahale görmesi durumunda, Müşteri, Araç’daki SIM kartla ilgili bilgilerin Bilgi Teknolojileri Kurumu(BTK) nezdinde de güncellemeli ve ilgili BTK düzenleme ve uygulamaları ile ilgili prosedürlere uygun hareket etmelidir.
    4.6 ConnectedDrive sisteminin Müşteri talebi veya aktivasyon formunun Müşteri tarafından imzalanmasından kaçınılması üzerine pasif hale getirilmesi veya mevzuat veya idari kurum kararları veya üretici/ithalatçı kusuruna dayalı olmayan sair bir sebeple kısmen veya tamamen işlevsiz hale gelmesi halinde müşteriye herhangi bir bedel iadesi yapılmaz. Bu tür durumlarda ilgili donanıma ilişkin güncellemeler hiç veya gereği gibi yapılamayabilir. Üretici/ithalatçı kusuruna dayalı olmayan sebeplerle meydana gelen aksamalar veya kesintiler veya pasif hale gelme durumu üzerine Hizmetler’den yeniden yararlanma isteği üzerine gerekebilecek güncelleme işlemleri için servis ücreti talep edilebilir.
    Hizmetler’in kısmen/tamamen pasif hale getirilmesi ya da üretici/ithalatçı kusuruna dayanmayan bir sebeple kullanılamaz durumda olması halinde, bazı fonksiyonların uzaktan bağlantı yoluyla güncel regülasyonları takip etmesi imkansız veya güç olabilir veya etkin ve güvenlikli kullanımının sürdürülmesi engellenebilir. Bu tür durumlarda Hizmetler’in sağlanmasına ilişkin güncelleme işleminin yapılmasını yetkili servislerimizden talep etmeniz önerilir. Bu durumda servis işlemi için ücret ödemeniz gerekebilecektir.

    5.“My BMW Uygulaması” işlemleri ve “BMW App” kullanımı
    5.1 BMW, “My BMW Uygulaması”nı Müşteri’nin kullanımına sunmuştur. “My BMW Uygulaması”nı kullanmadan önce Müşteri’nin bir kullanıcı hesabı açması ve kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yapması gereklidir. Müşteri ilgili hesabı açarken verdiği bilgilerin doğru olduğu ve kendine ait olduğu kabul edilir.
    5.2 Müşteri Araç için aktive edilen Hizmetler’in durumunu “My BMW Uygulaması” aracılığıyla görüntüleyebilir ve yönetebilir. Bunun için, Müşteri’nin kullanıcı hesabının, Müşteri’nin ilgili otomobiline bağlanması gereklidir. Bu bağlantıyı kurmak için, My BMW Uygulaması’nı telefonuna indirmeli, üyelik oluşturmalı ve Uygulama aracılığıyla kendisine iletilen kodu, Araç ekranında ilgili bölüme girmelidir. Müşteri ilgili otomobile dair bilgileri “My BMW Uygulaması”nda istenen alanlara girmelidir. Bu bağlantı sağlanmadığı sürece Hizmet içerikleri konusunda kişiye özel bilgilendirme yapılamayabilir, bazı kişiye özel hizmetler sunulamayabilir.
    5.3 Müşteri, Araç için aktive edilen Hizmetler nedeniyle, belirli ve kişisel veri veya bilgi sayılabilecek bilgilerini paylaşmak durumunda kalabilecektir. Hizmetler kapsamında her bir hizmet özelliği için işlenebilecek ve bu kapsamda üçüncü kişilere aktarılabilecek kişisel veriler ile sair bilgiler ilgili Hizmet kapsamında ayrıca açıklanmaktadır. Hizmetler kapsamında işlenebilecek veriler, yurt dışındaki BMW merkezine veya üçüncü taraf konumundaki hizmet sağlayıcılara aktarılabilecek ve bu bilgilerin gizliliği ilgili yerel mevzuat çerçevesinde korunacaktır. Müşteri’nin aktaracağı her türlü kişisel veri ve/veya bilgi, ilgili Hizmet’in kullanım amacı çerçevesinde saklanabilecek ve kullanılabilecektir.

    6.Araç’ın Satılması veya kalıcı olarak devredilmesi
    6.1 Müşteri “My BMW Uygulaması” ile Hizmetler’den kaynaklanan ilişkisinin kendisine özel olduğunu, ilgili özel hesabını üçüncü bir tarafa devretmeyeceğini bilir ve kabul eder.
    6.2 Araç bir üçüncü tarafa satılırsa veya kalıcı olarak devir edilirse, Müşteri, Araç ile kullanıcı hesabı arasındaki bağlantıyı My BMW üzerinden sonlandırmalı ve depolanan tüm kişisel verileri silmelidir. Yine bu kapsamda Müşteri, Araç içindeki kayıtlarını(mesela video kayıtlarını) silmeli ve diğer uygulamalar ilişkin hesabını kapatmalı/sonlandırmalıdır. Müşteri, Araç’da ve My BMW Uygulaması’nda bulunan bütün kişisel verisinin silinmesinden kişisel olarak sorumludur. Müşteri’nin bu maddede belirtilen işlemleri veya veri güvenliğinin sağlanması için yapılması gereken diğer işlemleri yerine getirmemesi halinde BMW ve/veya BORUSAN, Müşteri’nin kullanıcı hesabından veya silinmeyen kişisel verilerinden hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
    6.3 Ayrıca, Araç’ın üçüncü kişiye satılması veya kullanım hakkının devredilmesi halinde Araç’ı devredecek olan Müşteri, Araç'ını sattığı veya kalıcı olarak devrettiği üçüncü tarafa tüm etkin ve devre dışı bırakılmış Hizmetler hakkında bilgi verme yükümlülüğündedir. Yine bu olasılıkta Müşteri, yeni malik veya kullanıcıya, otomobilin Hizmetler açısından işlerlik durumunu bildirmek ve bu durumun sonuçları hakkında bilgi vermek suretiyle işbu Genel Hizmet Hüküm ve Koşulları dokümanı ile Hizmet Bilgisi’ne erişim bilgisinin yeni malik ve/veya kullanıcıya tesliminden sorumludur. Aksi takdirde gerek Müşteri gerekse üçüncü şahıs tarafında oluşabilecek mağduriyetlerin sorumluluğu tamamen Müşteri’ye aittir.

    7.İletişim
    BMW İletişim Merkezine, bmwconnecteddrive@borusanotomotiv.com adresinden ulaşılabilir. BMW İletişim Merkezi, Pazartesi'den Cumartesi'ye 09:00 - 18:30, Pazar günü 09:00 – 18:30 saatleri arasında +90 850 252-1010 numarası üzerinden aranabilir.

    8.Sorumluluk
    8.1 BMW ve/veya BORUSAN, Hizmetler’in bir kısmının hizmet sağlayıcılara, harici faktörlere ve/veya kamu kurumlarının uygulama ve kısıtlamalarına tabi olduğunu beyan eder ve bu hususlarda sorumluluk kabul etmez.
    8.2 Hizmetler’in kullanımı sırasında BMW tarafından onaylanmayan/desteklenmeyen bir cihazın (www.bmw.com/bluetooth adresinden bilgi alınabilir) veya sistemin Müşteri tarafından kullanılmasından ve/veya sair harici bir etkiden veya kötü ve/veya standart dışı kullanımdan kaynaklı olarak ortaya çıkan hasarlardan BMW ve/veya BORUSAN sorumlu değildir.
    8.3 BMW ve/veya BORUSAN, Hizmetler aracılığıyla edinilen bilgilerin (trafik durumu, haber, hava durumu vs.) Müşteri ve/veya kendisiyle birlikte seyahat edenler tarafından kullanımı nedeniyle ortaya çıkabilecek zarar ve sonuçlardan sorumlu olmayacaktır.
    8.4 BMW ve/veya BORUSAN, özellikle fiziksel engeller ve hizmetlerin kesintileri nedeniyle Hizmetler’in işlev bozuklukları, kesintileri ve fonksiyonel bozukluklarının sonuçlarından sorumlu değildir.
    8.5 Pasif hale getirilen Hizmetler’in yeniden ve/veya tam kapsamıyla aktive edilmesi mümkün ya da beklenen sürede veya etkinlikte ya da bedelsiz olmayabilir. Doğrudan Üretici veya İthalatçı’nın kusurundan kaynaklanmış olmadıkça, Hizmetler’in tam olarak veya beklendiği gibi alınmıyor olması, sona ermesi ve/veya aktive veya de-aktive edilememesi vs durumlar, Üretici, İthalatçı ve/veya Satıcının sorumluluğu dışında olup, söz konusu fonksiyon veya onunla bağlantılı donanımlar için anılanlardan para iadesi, tazminat, indirim gibi bir talep de ileri sürülemez.

    9.Veri İşleme ve Güvenliği
    9.1 BORUSAN, müşterilerinin ilgili Hizmeti sağlamak veya diğer uygun veri işleme şartlarına dayalı olarak işletme hizmetleri için gerekli olan kişisel veri ve kişisel olmayan veriyi toplar, depolar ve işler. Her Hizmetle ilgili işlenen verilere dair bilgi ilgili Hizmete özgü aydınlatma metinlerinde bulunabilir. Kişisel veri ve kişisel olmayan verilerin işlenmesi hakkındaki ayrıntılar, ayrı Hukuki Bildirimlerde bulunabilir.
    9.2 Müşteri, Hizmetlerin sağlanmasına ilişkin kişisel verilerde meydana gelen değişiklikleri derhal BORUSAN’a bildirmelidir.
    9.3 Bazı işlevler için müşteri, bu işlevlerin ne ölçüde etkinleştirileceğine ve kullanılacağına karar verebilir ve bu işlevlerle ilgili olarak sadece müşteri kontrol sahibi olabilir. Bu işlevlerden bazıları aynı zamanda diğer araç kullanıcılarını ve verilerini etkileyebilir. Bu durumda müşteri, diğer araç kullanıcılarını verilerinin işlenmesi konusunda bilgilendirmekle, bu kapsamda örneğin, ilgili kişilere aydınlatma metinlerini sunmakla yükümlüdür.

    10.Değişiklik Hakkı
    10.1 BMW ve/veya BORUSAN, BMW ConnectedDrive uygulamasının ve Hizmetler’in kapsamını sonradan ortaya çıkan eşdeğerlik bozulmaları gidermek, hukuki duruma veya ilgili idari kurumların kararlarına veya BMW için teknik gereksinimlere uymak veya işletmesel nedenlerin gerektirmesi gibi sebeplerle değiştirme hakkını saklı tutar.
    10.2 BMW ve/veya BORUSAN, mevcut olan Hizmetler’in kapsamını veya türünü veya içeriğini kısmen veya tamamen güncelleme ve/veya değiştirme veya sonlandırma hakkını saklı tutar.
    10.3 Bu madde kapsamında gerçekleştirilecek değişiklikler Müşteri’ye bildirilecektir.
    10.4 Müşteri’nin yaptırıma tabi olması durumunda (BM Güvenlik Konseyi, Avrupa Birliği, Birleşik Krallık dahil olmak üzere ilgili otoriteler tarafından zorunlu kılınan kısıtlayıcı tedbirler (ticaret, askeri, ekonomik veya mali yaptırımlar, yasalar veya ambargolar) ve özellikle özel olarak belirlenmiş vatandaşlar listeleri veya engellenmiş kişiler listeleri) BMW ve/veya BORUSAN, ilgili Hizmetler’in Müşteri’ye sağlanmasına artık izin verilmiyorsa, Hizmetleri tamamen askıya alabilir, iptal edebilir veya sonlandırabilir.

    11.Yargı Yeri, Uygulanabilir Hukuk ve Uyuşmazlık Çözümü
    BMW ConnectedDrive Hizmetinden kaynaklanan veya onunla ilişkili bütün anlaşmazlıklar Türk Yasalarına tabi olacak ve bütün hak iddiaları konusunda ilgili mevzuat uyarınca yetkili ve görevli kılınmış Türk Mahkemeleri yetkili olacaktır. Bu kapsamda tüketiciler yönünden Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri görevli ve yetkili olacaktır.

    Devamı