BMW ConnectedDrive Sistemi ve Hizmetlerine İlişkin Bilgi Notu

    BMW tarafından bir SIM karta bağlı olarak "BMW ConnectedDrive" ilişikli donanımlar aracılığıyla, otomobile özel dijital nitelikli bilgi ve destek hizmetleri (“Hizmetler”) sağlanması amaçlanmaktadır. Müşteri, söz konusu donanımlar aracılığıyla Hizmetler’e erişim sağlar. Ancak Hizmetler’in erişim ve kullanımı, her bir otomobilin teknik donanım, model ve özelliğine göre değişkenlik gösterebilir. Bu kapsamda her otomobil, tüm Hizmetler’in kullanımı için uygun olmayabilir. Kimi Hizmetler için üçüncü kişi konumundaki hizmet sağlayıcılarla abonelik sözleşmesi akdedilmesi veya ek hizmet alımı gerekebilir. Bu tür durumlara ilişkin maliyetler (ek SIM kart, şarj operatörü aboneliği, internet kullanımı, görüntü/ses iletim maliyetleri vs.) Müşteri’ye aittir. Otomobil, prensip olarak ve aktivasyon formu imzalanmak suretiyle Hizmetler aktifleştirilmiş olarak Müşteri’ye teslim edilir. Ancak kimi Hizmetler’in kullanımı için Müşteri’nin ek işlemler yapması gerekir. Yine BMW veya BORUSAN kimi Hizmetler için ek prosedür veya abonelik şartları öngörebilir. BMW ConnectedDrive donanımı, kimi araç ve kullanım verilerinin yurt dışına aktarılmasını sağlar ve hatta gerekli kılar. ConnectedDrive sistemi ve bu kapsamdaki Hizmetler’in kişisel verilerinize ilişkin etkileri ile buna ilişkin aydınlatma metni ve diğer ilgili yasal metinler, araç teslimatı öncesi Müşteri bilgi ve imzasına sunulacak aktivasyon ve deaktivasyon formlarında yer almaktadır.

    ConnectedDrive fonksiyonlarına ilişkin Aktivasyon Formu ile Hizmetler’in kapsamına ilişkin bilgileri içeren kitapçık araç teslimatı sırasında müşteriye sunulur. Hizmetler’in gereği gibi sunulabilmesi için Müşteri’nin Araç’ı satın alma ve/veya ruhsat sahibinden kiralaması aşamasında, hukuki gereklilik taşıyan BMW ConnectedDrive Aktivasyon veya Deaktivasyon Formu’nu imzalaması gerekmektedir. Müşteri, Hizmetler’in pasifleştirilmesini tercih ederse, bu husustaki tercih ve talebini ConnectedDrive Deaktivasyon Formu’nu imzalayarak satış danışmanına iletmelidir. BMW ConnectedDrive Aktivasyon formunun imzalanmasından kaçınılması halinde, BMW ConnectedDrive hizmetlerinin deaktive edilmek istendiği varsayılır ve bu durumda, BMW ConnectedDrive hizmetleri, yetkili satıcı/yetkili servis tarafından doğrudan deaktive edilir. Pasifleştirme/deaktivasyon durumunda Müşteri herhangi bir bedel iadesine hak kazanmaz.

    Müşteri, Hizmetler’in pasifleştirilmesini/deaktivasyonunu gerçekleştirmek istediği durumda, Araç'taki SIM kartının herhangi bir zaman yetkili bir BMW servisi veya ayrıca belirlenecek bir sistem aracılığıyla ve/veya mümkünse e-devlet üzerinden pasif hale getirilmesini isteyebilir. Araçtaki SIM kart, daha önce pasif hale getirilmiş ise yine bu yöntemlerden biri aracılığıyla aktif hale getirilebilir. SIM kartının pasif hale getirilmiş olması, yasal olarak zorunlu işlevler (E-call) dışında tüm Hizmetler’i devre dışı bırakır. Hizmetler’in tam ve/veya etkin bir biçimde sunulması ve/veya sağlanması, Araç donanım ve model yanında ilgili mevzuat ve/veya idari kurumların karar ve uygulamalarına bağlıdır. Bu nedenle başlangıçta sağlanmasına olanak sağlanan herhangi bir Hizmet, sonradan kısmen veya tamamen sağlanmayabilir veya kısmen veya tamamen iptal edilebilir veya beklenen amaç veya faydayı kısmen veya tamamen sağlamayabilir.

    Hizmetler’in tam ve/veya etkin bir biçimde sunulması ve/veya sağlanması, Araç donanım ve modeli yanında ilgili mevzuat ve/veya idari kurumların karar ve uygulamalarına bağlıdır. Bu nedenle başlangıçta sağlanmasına olanak sağlanan herhangi bir Hizmet, sonradan kısmen veya tamamen sağlanmayabilir veya kısmen veya tamamen iptal edilebilir veya beklenen amaç veya faydayı kısmen veya tamamen sağlamayabilir. Üretici ve ithalatçı, Hizmetler’in yurt dışında da kullanılabileceğini garanti etmez.

    ConnectedDrive sisteminin Müşteri talebi veya aktivasyon formunun Müşteri tarafından imzalanmasından kaçınılması üzerine pasif hale getirilmesi veya mevzuat veya idari kurum kararları veya üretici/ithalatçı kusuruna dayalı olmayan sair bir sebeple kısmen veya tamamen işlevsiz hale gelmesi halinde müşteriye herhangi bir bedel iadesi yapılmaz. Bu tür durumlarda ilgili donanıma ilişkin güncellemeler hiç veya gereği gibi yapılamayabilir. Üretici/ithalatçı kusuruna dayalı olmayan sebeplerle meydana gelen aksamalar veya kesintiler veya pasif hale gelme durumu üzerine Hizmetler’den yeniden yararlanma isteği üzerine gerekebilecek güncelleme işlemleri için servis ücreti talep edilebilir.

    Hizmetler’in kısmen/tamamen pasif hale getirilmesi ya da üretici/ithalatçı kusuruna dayanmayan bir sebeple kullanılamaz durumda olması halinde, akıllı hız destek sistemi(ISA), siber güvenlik vb bazı fonksiyonların uzaktan bağlantı yoluyla güncel regülasyonları takip etmesi imkansız veya güç olabilir veya etkin ve güvenlikli kullanımının sürdürülmesi engellenebilir. Bu tür durumlarda Hizmetler’in sağlanmasına ilişkin güncelleme işleminin yapılmasını yılda en az bir kez yetkili servislerimizden talep etmeniz önerilir. Bu durumda servis işlemi için ücret ödemeniz gerekebilecektir.

    Pasif hale getirilen Hizmetler’in yeniden ve/veya tam kapsamıyla aktive edilmesi mümkün ya da beklenen sürede veya etkinlikte ya da bedelsiz olmayabilir. Doğrudan Üretici veya İthalatçı’nın kusurundan kaynaklanmış olmadıkça, Hizmetler’in tam olarak veya beklendiği gibi alınmıyor olması, sona ermesi ve/veya aktive veya de-aktive edilememesi vs durumlar, Üretici, İthalatçı ve/veya Satıcının sorumluluğu dışında olup, söz konusu fonksiyon veya onunla bağlantılı donanımlar için anılanlardan para iadesi, tazminat, indirim gibi bir talep de ileri sürülemez.

    Hizmetler’in kapsam, içerik ve işleyişine dair bilgiler her bir hizmete ilişkin kapsamda yer almakta olup, Müşteri, her bir Hizmet Kapsam bilgisine, www.bmw.com.tr isimli web sitesinden erişebilir ve buradan Hizmetler’in kapsam ve işleyişine dair bilgileri edinebilir.

    Önemli Not ve Uyarı!
    ConnectedDrive kapsamındaki kimi hizmetlerin kullanımı için üretici tarafından yönetilen ve sunulan My BMW uygulamasının kullanılması gereklidir. Bu kapsamda anılan uygulamayı kullanan müşterinin bir kullanıcı hesabı açması ve kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yapması gereklidir. Müşteri kendi Otomobili için aktive edilen ConnectedDrive hizmetlerinin durumunu “My BMW uygulaması” aracılığıyla görüntüleyebilir ve yönetebilir. Bunun için, Müşteri’nin kullanıcı hesabının, Müşteri’nin ilgili otomobiline bağlanması gereklidir. Ayrıca, BMW İşletim Sistemi 9 (OS9)’a sahip araçlarda 6PA kişisel e-SIM fonksiyonu Kasım 2024’e kadar geçici süreyle hizmet dışı kalabilir.

    Devamı