Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
REBELLE RALLY.
Yeni BMW X2 ile Bir Off-road Macerası.
ABD'nin kadınlara özel ilk off-road rallisi olan Rebelle Rally ile Nevada ve Kaliforniya çöllerinde 8 günde neredeyse 2.100 kilometre… Sürücü Rebecca Donaghe ve yön gösterici Sedona Blinson bu zorlu rallide Yeni BMW X2 ile yarıştı. Biz de tuttukları dijital günlükler sayesinde BMW Joy Blog’da bu maceraya eşlik ediyoruz.
21.03.2024
GPS yok. Akıllı telefon yok. Dijital araçlar yok. Rebecca Donaghe ve Sedona Blinson Yeni BMW X2 ile Rebelle Rally’e katılarak son derece zorlu bir maceraya atılıyor. Bu ralli, ilk yarıştan bu yana farklı takım arkadaşlarıyla yarışan Blinson'ın sekizinci, Donaghe'nin ise yedinci Rebelle Rallisi. Rebelle'nin 4x4 ve X-Cross kategorilerinde daha önce zaferler kazanan Donaghe her zaman yeni zorluklar arayışında. Donaghe'nin en son ekstrem maceraları arasında tarihi bir yelkenli gemiyle okyanusu geçmesi, 50cc mini motosikletle Moğolistan'da on iki günlük bir yolculuk ve geleneksel bir ahşap kanoyla Peru’daki Amazon'un uzak köşelerinde altı gün süren 300 kilometrelik bir kürek çekme macerası yer alıyor. Yön gösterici olarak yarıştığı altı Rebelle'den sonra Donaghe bu yarışta ise sürücü koltuğuna geçiyor. Biz de onlarla birlikte yolun en başından başlıyoruz.
OFF-ROAD VE ÖZGÜRLÜK!
Araç kullanmak ve araçlarla çalışmak, küçük yaşlardan beri Sedona Blinson'un en büyük ilgi alanlarından biri olmuş. İkinci çocuğunun doğumuyla aradığı denge ve yeni zorlukların kombinasyonunu off-road yarışlarında buluyor. Rebecca Donaghe için macera şu anlama geliyor: “Beni korkutabilecek bir zorluğu görmek ve yine de bu zorlu maceraya atılmaya karar vermek.” Off-road sürüş özgürlüktür. Ve maceralara koşmak, kişisel gelişim ve ön yargılarınızı kırarak kendi sınırlarınızı aşmak demektir.
Rebelle Rally nedir?
REBELLE RALLY.
Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en uzun rekabetçi off-road navigasyon rallisi olan Rebelle Rally, Nevada ve Kaliforniya çöllerinde neredeyse 2.100 kilometrelik zorlu bir araziyi kapsıyor. Sekiz gün süren bu yarış aynı zamanda da ABD'nin kadınlara özel ilk off-road navigasyon rallisi. Sürüş keyfini hassas navigasyon mücadelesiyle birleştiren Rebelle’de hızdan ziyade hassas çevrimdışı yön bulma sanatı ön plana çıkıyor. Normal otomobillere yönelik bir yarış olan bu rallide yarış otomobillerine izin verilmiyor. Küçük modifikasyonlarla otomobiller yola çıkmaya hazır hale geliyor. Rallide iki araç sınıfı bulunuyor: 4x4 ve X-Cross. 2023 Rebelle Rally başlangıç noktası Mammoth Lakes, Kaliforniya'daki Mammoth Mountain Resort. Bitiş çizgisiyse Meksika sınırına yakın Imperial Dunes.
Peki bu iki kadın neden Rebelle Rally’de yarışmaya karar verdi? Çünkü bu tam anlamıyla bir meydan okuma! Donaghe bu soruyu şöyle yanıtlıyor: “Rebelle Rally, kapsamlı bir strateji ve problem çözme kabiliyetinin yanı sıra fiziksel ve zihinsel güç gerektiren benzersiz bir macera. Aynı zamanda önemli miktarda dayanıklılık, güven ve iletişimin yanı sıra esneklik ve konsantrasyon da gerektiriyor.” Blinson ise şu noktalara dikkat çekiyor: “Beni konfor alanımın dışına çıkmaya zorluyor. Zorluklar sayesinde daha güçlü, daha dayanıklı bir insan olma fırsatını seviyorum. Rebelle Ralli tam da bunun için, sizi kişisel sınırlarınızı zorlamaya teşvik etmek ve sınırlarınızı aşmanız için tasarlandı. Aracınız güvenebileceğiniz üçüncü takım arkadaşınıza dönüşüyor. Bir üreticinin yeni bir aracı, araçlar için en zorlu orijinal deneme alanı olarak bilinen bir yerde test etmeye istekli olmasını etkileyici buluyorum.”
Yeni BMW X2, dayanıklılık ve güvenilirlik sınırlarının en zorlu koşullarda test edildiği bu büyük mücadeleye katılıyor. Üstelik bu çok yönlü araç, bu yarış için özel olarak modifiye edilmiş durumda.
Yeni BMW X2’nin ralliye hazırlık süreci.
YENİ BMW X2’NİN RALLİYE HAZIRLIK SÜRECİ.
Yeni BMW X2’de yapılan modifikasyonlar arasında BMW'nin ön alt gövdesine eklenen küçük çelik kaydırma plakası ve kargo alanına eklenen dikey stepne tutucu yer alıyor. Işıkların ve kurtarma tahtasının montajı için bir tavan platformu ekleniyor. Araca eklenenler arasında ayrıca BMW M Performance Parçaları çekme halatları, arazi kurtarma donanımı ve koruyucu kılıf da bulunuyor. Daha iyi off-road ralli performansı sunması için gereken modifikasyonlar ise yalnızca BMW'nin ön alt gövdesine eklenen küçük çelik kaydırma plakaları ve arazi lastikleri. Donaghe ve Blinson bunu, Yeni BMW X2'nin fabrikadan çıktığı haliyle ne kadar yetenekli ve çevik olduğunun bir göstergesi olarak değerlendiriyor. Kayalık araziye ve zorlu yolculuğa rağmen hiçbir parça arızası veya hasarı yaşanmıyor. Lastikler ve jantlar tüm ralli boyunca tek bir sıkıntı bile olmadan dayanıyor.
Rebelle Rally’de Yön Bulma Sanatı
YÖN BULMA SANATI HIZDAN DAHA ÖNEMLİ.
Rebelle Rally hızın ön planda olduğu bir yarış değil. Bu ralli bir harita, pusula ve yol kitabından başka bir şeyin yardımı olmadan doğru rotayı ve gizli kontrol noktalarını arayarak hassas sürüş ve yön bulma becerisinin önemli olduğu bir yarış. Bunun için de iyi bir hazırlık yapılması önemli. Hazırlıklarını ayrı ayrı tamamlasalar da Sedona ve Rebecca'nın yarıştan önce takım olarak birlikte hazırlanmak için çok az fırsatı oluyor. İkili ilk etaba başlarken gergindi; bunda özellikle Yeni BMW X2'yi ilk kez toprak zeminde kullanmalarının da etkisi oldu. İlerleyecekleri her yönde onları bekleyen keşfedilmemiş bir bölge uzanıyor…
Donaghe şunları söylüyor: “Deneyimlediğim maceralar sayesinde kendi iç pusulam giderek gelişti. “Belirsizlik, hata yapma ve risk alma konularında kendimi çok daha rahat hissediyorum. Korkularımla yüzleşmek için Rebelle Rally gibi bir zorlu bir mücadeleyi kullanıyorum. Mümkün olduğunu düşündüğüm şeylerin sınırlarını zorlayabileceğimi biliyorum.” İşte Rebecca Donaghe ve Sedona Blinson, bu maceracı ruhla, Rebelle Rally macerasında yaşadıkları deneyimleri kaydetmek için dijital bir günlük tutuyorlar. Biz de bu sayede onların macerasına gün be gün eşlik etme şansı yakalıyoruz.
Yeni BMW X2 ile Rebelle Rally Günlükleri
YENİ BMW X2 İLE REBELLE RALLY GÜNLÜKLERİ.
1. GÜN: GİRİŞ ETABI VE GÜNEŞ TUTULMASI.
Giriş etabı başlıyor, hemen işe koyulma zamanı. Önümüzde bizi bekleyen zorluklara dair bir fikir ediniyoruz. Aracın yeteneklerini öğrenmem ve ayrıca Sedona ile iyi bir iletişim kurmamız ve araçta yön bulma konusunda uzman iki güçlü sürücünün uzlaşmayı öğrenmesi gerekiyor. Birinci günde ormanlık alanlarda yön bulmak oldukça zorlu olsa da Sedona üstesinden geliyor. Dik tepeler ve yokuşlar tempomuzu düşürüyor ve Yeni BMW X2'nin patikaların derin oluklarda hasar görmemesi için en iyi yaklaşma açılarını öğreniyoruz. Parçaların çizilmesini veya hasar görmesini önlemek için çekiş tahtasını birkaç kez köprü olarak kullandık. Biz ve aracımız her kilometrede birbirimizi daha iyi tanıyoruz. Yolculuğumuz sırasında ilginç bir olay da yaşıyoruz. Yarışma gününün ortasında bir güneş tutulmasına tanık oluyoruz. Muhteşem bir deneyim…
2. GÜN: HAYALET KASABADA BİR ETAP ZAFERİ.
Bir aksilik yaşıyoruz. Yolcuğumuzun bir noktasında çok dar patikalarda yönümüzü ve çok fazla zaman kaybediyoruz. Bir kontrol noktasını feda ediyoruz ve yarışta geri kalmamak amacıyla bir referans noktası için takip cihazımıza tıklıyoruz. Fakat ekip olarak harika bir strateji ve süreçle ilerlemeye devam ediyoruz. Vadiye doğru yokuş aşağı inerken kazandığımız hız ve hassasiyetle Yeni BMW X2'nin sınırlarını zorlayarak kıvrımlı yollarda tempomuzu artırıyoruz ve kaybettiğimiz zamanı telafi ediyoruz. Bir etap galibiyeti elde ediyoruz! Hayalet kasabanın barında başarımızın ödülü olarak kendimize aldığımız içeceklerle zaferimizi kutluyoruz. Bu deneyim sayesinde iyi ekip çalışmasının, iyi sonuçlar ve hatta daha iyi bir ekip ruhu yarattığını öğreniyoruz.
3. GÜN: SEÇİMLERİMİZİN SONUÇLARINA KATLANMAK.
Başarılı geçen ikinci günün ardından, yeni etaba kendimizden emin ve belki de biraz fazla iddialı giriyoruz. Uzun sürse de muhtemelen sorunsuz bir yolculukla ulaşabileceğimiz 12. kontrol noktası yerine, küçük bir kayalık kanyon geçidinin ortasında yer alan ileri seviye 12X kontrol noktasını tercih ediyoruz. Ekstra puan almak istiyoruz ve bu mücadeleye hazır olduğumuza inanıyoruz. Ancak sağanak yağışın vadiyi tahrip etmesiyle açığa çıkan devasa kayalarla karşılaşıyoruz. Yolumuz üzerindeki küçük kayaları temizleyerek ve en zor bölümleri geçmek için taş köprüler inşa ederek bir saatten fazla zaman harcıyoruz. Bunun yanlış bir seçim olduğunu anlıyoruz; hiç puan kazanmadığımız gibi çok zaman kaybediyoruz. Yine de Yeni BMW X2'nin yalnızca kayalık vadiden geçmekle kalmayıp, aynı zamanda olağanüstü bir yol tutuşu ve hız sunarak bize dolambaçlı dağ geçitlerinden geçme keyfini de yaşattığını bilmek ilham verici. Kendimize not: Her zaman çok iddialı olmamak gerek.
4. GÜN: CESARETİMİZ KIRILIYOR.
Dördüncü günümüzde kesinlikle hiçbir şey planladığımız gibi gitmiyor. Başlangıçtan kısa bir süre sonra ilk on dakikada yanlış bir dönüş yapıyoruz. Hatamızı telafi etme baskısı aracın yanı sıra bizim de sınırlarımızı zorluyor. Bagaj rafının bağlantı elemanlarından biri yerinden çıkıyor ve rafı kablo bağlarıyla sabitlerken zaman kaybediyoruz. Takım olarak kendimizi toparlamaya çalışıyoruz fakat hiçbir şey yolunda gitmiyor. Aracımız saplanıyor, kendi başımıza çıkaramıyoruz ve rakiplerimizden yardım almak zorunda kalıyoruz. Her şeye rağmen bu felaket günün sonunda bile en büyük zorluklar karşısında geri adım atmadığımız için kendimizle gurur duyabiliriz. Yarın yeni bir gün olacak.
Yeni BMW X2 Performansının Zirvesinde.
Rebelle Rally’de yolcu ve araç birlikte büyüyor. Donaghe şunları söylüyor: “Yeni BMW X2’nin, yol tutuşu, beygir gücü ve torku; özellikle dik yokuşlarda, ihtiyacımız olan gücü bize mükemmel şekilde sunuyor. Bunun da ötesinde engellerden kaçınmak için farklı hızlarda direksiyon çevikliği, olağanüstü hızlanma ve güçlü frenleri var. Yolcu koltuğunda yön gösterici görevini üstlenen Sedona için bolca yerimiz ve tüm off-road ekipmanlarımız için geniş saklama alanımız var. Araziye verdiği tepkiyle aracımızla aramızda güçlü bir bağ hissettik.”
Modern bir asiyi diğerlerinden ayıran şey nedir? Hem Donaghe hem de Sedona onu farklı kılanın geleneklerin dışına çıkma cesareti ve kapasitesi olduğu konusunda hemfikir: “Cesur kararlar alın ve yeni bir şey deneyimlemekten veya farklı bir şey denemekten korkmayın.”
5. GÜN: HİÇLİĞİN ORTASINDA BİR ANLAŞMAZLIK ANI.
Beşinci ve altıncı günlerde kontrol noktalarının dışına çıkabileceğimiz maraton etaplarındayız. Çok fazla strateji ve karar analizine ihtiyacımız var ancak kendimize güveniyoruz ve iyi gidiyoruz. Küçük bir aksilikle karşılıyoruz. Bir molanın ardından kaskımı X2'nin üzerinde unutup, aracımızla ilerlerken toprağın içine düşürüyorum. Kaskımı geri almak için katettiğimiz yol yaklaşık 20 dakika sürerek bu değerli zamanı kaybetmemize neden oluyor. Günün sonunda kuru bir gölün ortasındayız, zamanımız daralıyor, sinirlerimiz gergin ve aramızda seçilen rotayla ilgili bir tartışma çıkıyor. Yeni BMW X2 zorlu Johnson Valley arazisini korkusuzca aşıyor. Tüm zorluklara rağmen bugünkü etabı kazanıyoruz. Kamp alanımıza varıyoruz ve akşam yemeğinden sonra Sedona'nın çadırında oturup birbirimizden özür diliyoruz ve birlikte geri kalan kontrol noktalarını planlıyoruz. Önemli tavsiye: Asla yatağa öfkeli girmeyin.
6. GÜN: BAŞINIZI KUMA GÖMMEYİN.
Sabahı rallinin en zorlu kayalık arazisini aşarak geçiriyoruz. Üçüncü günde derin kumun bize yaşattığı ciddi sorunların ardından, günün erken saatlerinde tekrar kumla karşılaşınca Yeni BMW X2'nin ayarlarında değişiklikler yapmayı deniyoruz. Asfalt yolda yararlı olan şeyler, arazi koşullarında engel oluşturabiliyor ve ilerlemenizi engelleyebiliyor. Önden çarpışma ve diğer sürüş asistanı sistemleri gibi bazı güvenlik ayarlarını devre dışı bırakıyorum. İşe yarıyor. Günün sonunda Glamis kum tepelerine varana kadar, bir kontrol noktası için yüksek kum tepelerini güvenle aşacağı konusunda aracımıza güveniyoruz. Yeni BMW X2 sanki bunun için tasarlanmış gibi manevralar yaparak kum tepesini aşıp ilerliyor. Harika bir zaman geçiriyor ve bu etabı da kazanıyoruz!
7. GÜN: HER TÜRLÜ ZORLUĞA KARŞI BİR ARADAYIZ.
Yarışın son gününe kendi kategorimizde ikinci olarak giriyoruz. Bugün neyle karşılaşacak olursak olalım, şimdiden başarılarımızla gurur duyuyoruz. Ancak başlangıçta küçük bir çukura saplanıyoruz, ardından bir kontrol noktası arayarak zaman ve yakıt harcıyoruz. Geçmemiz gereken fakat haritalarımızda göremediğimiz, geçilmesi imkânsız gibi görünen bir kanal kafamızı karıştırıyor. Katlanılmaz sıcakta yumuşak ve sıcak kumlar içinde saatlerce süren sürüşün ardından Yeni BMW X2 aracımız fazla ısınıyor. Durup motorun ve distribütörün soğumasını bekliyoruz, bu da değerli zamanımızı kaybetmemize neden oluyor. Glamis'teki en uzak kontrol noktasından geri dönerken benzinimiz bitiyor. Yakıt ikmali için alacağımız ceza ve boşa harcadığımız zaman nedeniyle yine hayal kırıklığı yaşıyoruz. Duygusal iniş çıkışlarla dolu bir yolculuk geçirsek de moralimizi bozmuyoruz. Sonunda bitiş çizgisini geçiyoruz ve X-Cross genel sıralamasında ikinci sırayı elde ettiğimizi öğreniyoruz. Tüm olumsuzluklara karşı kazandığımız bu zaferi şık bir şekilde kutluyoruz.
Rebecca Donaghe“Yeni BMW X2 zorlu, engebeli rotayı şaşırtıcı bir kolaylıkla, mükemmel yol tutuşu ve konforla aşmayı başardı. Araziye verdiği tepki sayesinde Yeni BMW X2 ile aramızda güçlü bir bağ hissettik.”
İÇ DÜNYANIZA BİR YOLCULUK
Rebelle Rally hızın ön planda olduğu bir yarış değil. Bu ralli bir harita, pusula ve yol kitabından başka bir şeyin yardımı olmadan doğru rotayı ve gizli kontrol noktalarını arayarak hassas sürüş ve yön bulma becerisinin önemli olduğu bir yarış. Bunun için de iyi bir hazırlık yapılması önemli. Hazırlıklarını ayrı ayrı tamamlasalar da Sedona ve Rebecca'nın yarıştan önce takım olarak birlikte hazırlanmak için çok az fırsatı oluyor. İkili ilk etaba başlarken gergindi; bunda özellikle Yeni BMW X2'yi ilk kez toprak zeminde kullanmalarının da etkisi oldu. İlerleyecekleri her yönde onları bekleyen keşfedilmemiş bir bölge uzanıyor…
Donaghe şunları söylüyor: “Deneyimlediğim maceralar sayesinde kendi iç pusulam giderek gelişti. “Belirsizlik, hata yapma ve risk alma konularında kendimi çok daha rahat hissediyorum. Korkularımla yüzleşmek için Rebelle Rally gibi bir zorlu bir mücadeleyi kullanıyorum. Mümkün olduğunu düşündüğüm şeylerin sınırlarını zorlayabileceğimi biliyorum.” İşte Rebecca Donaghe ve Sedona Blinson, bu maceracı ruhla, Rebelle Rally macerasında yaşadıkları deneyimleri kaydetmek için dijital bir günlük tutuyorlar. Biz de bu sayede onların macerasına gün be gün eşlik etme şansı yakalıyoruz.
* Yazar: Markus Löblein, Kreatif: Madita O’Sullivan; Fotoğraf & Videolar: BMW | Yazı için kaynak: https://www.bmw.com/en/freude/rebelle-rally-off-road-rally-in-bmw-x2-exclusively-for-women.html