BMW’nizin İlk Günkü Orijinalliğini Koruyun. | BMW Joy Blog

BMW’NİZİN İLK GÜNKÜ ORİJİNALLİĞİNİ KORUYUN.

BMW’NİZİN İLK GÜNKÜ ORİJİNALLİĞİNİ KORUYUN.
    BMW’nize hak ettiği değeri verin, orijinalden vazgeçmeyin. En iyi yol arkadaşınız ile çıktığınız her yolculuğun ilk yolculuğunuz gibi hissettirmesi için bakım zamanlarında Borusan Otomotiv BMW Yetkili Servisleri’ne gelin, keyifli anılar ve yol hikayeleri biriktirmeye hız kesmeden devam edin.


    25.08.2023

    Devamı

    BMW’nizin tüm fonksiyonlarını eksiksiz bir şekilde yerine getirebilmesi için bütün parçaları arasında sorunsuz bir etkileşim olmalı. BMW’nizin üstün performansını kesintisiz bir şekilde devam ettirebilmesi için tercihinizi her zaman orijinalden yana kullanmalısınız. Borusan Otomotiv Teknik Destek Saha Yöneticisi Hakan Er, BMW'nizin orijinalliğini koruyabilmeniz için önemli noktaları Joy Blog’a anlattı.

    DOĞRU MOTOR YAĞI KULLANIMI.

    Otomobilinizin motoru pistonlar, valfler, kam ve krank milleri gibi son derece kompleks olan bir yapıdır. Siz gaz pedalına bastığınızda göstergenizde motor devir saati 6 (6000 devir/dk) ulaştığı anda, 1 saniye içerisinde krank mili tam 100 tur atıyor, pistonlar ise 100 defa aşağı ve yukarı hareket etmiş oluyor. Her ne kadar hafif ve dayanıklı malzemeler kullanılsa da söz konusu hızlar ve ortaya çıkan sürtünme bu tarz makine elemanları için oldukça yüksek. Eğer doğru olmayan, onaysız ve olması gerekenden daha kalın veya daha ince (doğru viskozitede olmayan) motor yağı kullanılırsa sürtünmeden kaynaklı olarak motorunuzdaki hareketli parçalar vaktinden önce aşınacaktır ve motorunuzun ömrünü kısaltmış olacaksınız. Tüm bu duruma ilave olarak motorunuzun performansında azalmaya ve çevreye salınan emisyonlarda ciddi bir artışa neden olacaksınız.

    PERİYODİK BAKIMLARI ATLATMAYIN.

    Doğru motor yağının kullanımı son derece önemli olmakla birlikte, motor yağının değişim süresine riayet etmek de bir o kadar önemli. Motor yağı zamana ve kullanıma bağlı olarak özelliğini kaybetmektedir. Durum böyle olunca BMW’niz sizin kullanım tarzınız, start/stop devreye girme sayısı, yakıt dolum sayısı ve diğer birçok parametreyi referans alarak motor yağı değişimi için en doğru zamanda BMW Yetkili Servisi’ne gitmeniz için merkezi bilgi ekranında ve göstergenizde size bilgi verecektir.

    BMW’nizin İlk Günkü Orijinalliğini Koruyun. | BMW Joy Blog

    FİLTRELERİN DEĞİŞİMİ.

    BMW’nizin birden fazla filtresi var. Bu filtrelerin ana görevi dış etkenlerden gelen partiküllerin temizliğini sağlamak ve aşınan parçaların çalışma bölgesine geri dönmesini engellemek. Tabii bu filtrelerin de belli bir sürede veya sıklıkta değiştirilmesi gerekiyor. Değiştirilmesi gerektiğini belki de hepimiz biliyoruz ama değiştirilmezse ne gibi sonuçlar doğuracağından bahsedelim:

    • Yağ filtresi: Motorunuzun kanı olarak nitelendirdiğimiz motor yağının içerisindeki istenmeyen atık, kir, yanmamış yakıt ve aşınan parçaların çalışma bölgesine geri dönüp sürtünmeyi ve sıcaklığı arttırmasını engellemektedir. Bu kadar atıkla uğraşıp tıkanmaması mümkün değil ve olası bir tıkanıklıkta da motorunuzun değişmesini gerektirecek kadar maddi hasar verebilir. Bu nedenle, tüm filtreler arasında en önemli olanı yağ filtresidir. Diğer filtrelerle ilgili sorun yaşadığınızda en azından yetkili servise gidecek imkanınız olur ama söz konusu yağ filtresi olduğunda sizi yolda bırakacağına emin olabilirsiniz.

    • Hava filtresi: Performans açısından motorunuzda iyi bir yanmanın önemi yüksektir. İyi bir yanmanın en önemli parametresiyse temiz havadır. Otomobilinizle seyir halindeyken yeri geliyor tozlu, polenli, yaprak döküntülü vb. ortamlarda seyahat etmeniz gerekiyor; yanmaya katkısı olmayan bu tarz atıkların, motorunuzun içerisine girmesi durumunda hem performansı düşürecek hem de bu atıkların gittikleri yere göre motorunuza fiziksel hasarlarda verecektir. Orijinal olmayan veya zamanında değiştirilmemiş hava filtresi kullanıldığında otomobilinizin performansı da doğrudan etkilenecektir. Bunun olası sebeplerinden en bilineni, sürücü tarafından ivmelenme talep edildiğinde, motorun içerisine gerektiği kadar hava debisinin sağlanamıyor olmasıdır. Dolayısıyla bu durum da çekiş düşüklüğü gibi şikayetleri doğurmaktadır.

    • Mikro (Polen) filtre: Diğer adıyla otomobilinizin kabininin hava filtresidir. Otomobilinizin klima veya kaloriferi açıldığında kabine giren havayı temizlemekten sorumludur. Diğer filtrelerde olası bir sorun yaşanması durumunda sadece otomobiliniz bu durumdan etkilenir fakat söz konusu mikro filtreyse ve solunum yollarıyla ilgili bir rahatsızlığınız varsa hem siz hem de otomobiliniz bu durumdan olumsuz etkilenir. Mikro filtrenizin tıkanması durumundaysa fanlardan uğultu sesleri ve bununla birlikte alışıla gelmeyen kokular gelecektir. Eğer solunum yollarınızla ilgili bir rahatsızlığınız varsa, kabine filtrelenmeden alınan hava kısa süre içerisinde rahatsızlığınızın tetiklenmesine sebep olacaktır.

    ORİJİNAL PARÇA KULLANMANIN ÖNEMİ.

    Otomobilinizin hareketli, hareketsiz, yüksek sıcaklıkta veya düşük sıcaklıkta, basınç altında veya atmosfer basıncında çalışan yüzlerce parçası vardır ve bu parçalar çalıştığı bölgelere en verimli ve en dayanıklı olacak şekilde tasarlanan uygun malzemelerle ve doğru bir süreçte üretilmiştir. Sırf maliyeti düşük diye muadili olan parçalar kullanıldığında, parçalar aynı mukavemeti ve dayanıklılığı gösteremeyeceğinden otomobilinizi, hayatınızı ve çevreyi riske atmış olursunuz.

    BMW’nizin İlk Günkü Orijinalliğini Koruyun. | BMW Joy Blog
    BMW’nizin İlk Günkü Orijinalliğini Koruyun. | BMW Joy Blog

    HATALI KULLANIM ALIŞKANLIKLARI.

    • Varış noktanıza ulaşır ulaşmaz motorun kapatılması.
      Günümüz otomobillerinin büyük bir kısmında performansı ve verimi arttırmak için Turbo kullanılmaktadır. Günümüz turboları yaklaşık olarak 250.000 dev./dk. gibi çok yüksek hızlarda çalışmaktadırlar. Siz otomobilinizi rölantide bekletmeden hızlıca motoru kapatırsanız, hali hazırda yüksek hıza dönmeye devam eden Turbo milinin yağ beslemesini kesmiş oluyorsunuz.

    • Motorunuz soğuk haldeyken gaz pedalına basılması.
      Günümüzde kullanıcılarının en fazla yaptığı hatalı kullanım alışkanlığı motor soğuk haldeyken gaz verilmesidir. Özellikle soğuk havalarda motorun bir an önce ısınması için insanlar bu hataya yöneliyor. Henüz termal olarak genleşmemiş olan pistonlar, silindirlerin içerisinde yüksek hızda hareket ederken kenar boşlukları daha fazla olduğundan aşınma da haliyle çok daha fazla oluyor.

    • Tümsekten geçerken frene basılması.
      Seyir halinde giderken bir çukur veya tümsek fark edildiğinde panikle veya sakin bir şekilde de olsa fren pedalına basılıyor. Buraya kadar her şey normal; fakat tam tümseğin veya engelin üzerinden geçmeden hemen önce fren pedalının bırakılması gerekmektedir. Frene basılı haldeyken tümsekten geçerseniz, hem otomobilin ağırlık merkezi öne geliyor hem de tam tümseğin üzerinden geçerken lastiğe uygulanan tepki kuvveti arttığından amortisör, salıncak gibi şasi süspansiyon parçaları arada kalarak üzerlerine gelen bu aşırı yükü sönümlemek durumunda kalıyorlar. Bu durumun sonunda da ön düzende bulunan şasi ve süspansiyon sisteminin parçalarının ömrü kısalıyor.

    • Bir hata veya sorun ile karşılaşıldığında çözümün yanlış yerde aranması.
      Otomobilinizle ilgili bir fonksiyon kısıtlaması veya arıza ile karşılaşıldığında yolda kalmamak için insanlar panikle kendisine en yakın tamirhaneden veya bir ustadan destek almak isteyebiliyorlar. Son derece ileri bir teknolojiye sahip olan BMW otomobilleri gerekli yetkinlikleri olmayan kişiler tarafından düzeltilmeye çalışılırken çok daha kötü sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Böyle bir durum yaşandığında size en yakın bir BMW Yetkili Servisi’ne gidebilir, bir fonksiyon kısıtlaması olduğunda kullanım kılavuzunuzdan veya acil servis teknisyenlerimizden destek alabilirsiniz.

    SU OTOMOBİLİNİZ İÇİN HAYATİ.

    Motorunuzda yanma zamanının sonunda ortaya çıkan sıcaklık 2000 C derecelere ulaşmaktadır. Parçaların üzerinde ortaya çıkan sıcaklıksa 500-600 C derecelere kadar ulaşabiliyor. Ortaya çıkan bu termal yükü parçaların üzerinden almak için soğutma sıvısından faydalanılıyor. Soğutma sıvısının ana bileşeni olarak antifrizler kullanılmaktadır ve farklı farklı tipleri bulunmaktadır. BMW’niz için doğru antifriz kullanılması büyük önem arz etmektedir; eğer farklı antifrizler birbirleriyle karıştırılırsa artık bir soğutma sıvısı yerine soğutma jeliniz olacaktır. Yanlış bir antifriz kullanıldığında sürekli sıvı kaçakları ortaya çıkacaktır. Bu durumların yaşanmaması için BMW Yetkili Servisleri’nde orijinal soğutma sıvılarını kullanmanızı öneriyoruz.


    *Yazı için kaynak: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0408839EN/bmw-group-brings-hydrogen-cars-to-the-road:-bmw-ix5-hydrogen-pilot-fleet-launches

    Devamı
    Orijinal BMW Parçaları | BMW Joy Blog

    ORİJİNAL BMW PARÇALARI.

    ORİJİNAL BMW PARÇALARI.

    İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER YAZILAR:

    Otomobiliniz Boyasını Korumak İçin 7 İpucu | BMW Joy Blog

    OTOMOBİLİNİZİN BOYASINI KORUMAK İÇİN 7 PARLAK İPUCU.

    Şevval Sam’ın 1990 Model Cabrio’sunun Yenilenme Öyküsü | BMW Joy Blog

    İLK GÜNKÜ GİBİ.