Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
MOTOGP™ ŞAMPİYONASININ
BU YILKİ ÖDÜLÜ BMW M5 CS.
MotoGP™ 2021 sezonu tüm hızıyla devam ederken, bu yılki BMW M Ödülü’nün BMW M5 CS oluşu rekabeti zirveye taşıyor. Şampiyonanın sonunda sıralamada birinci olan yarışçı, görenleri kendine hayran bırakan benzersiz bir BMW M5 CS’in sahibi olacak.
08.05.2021
28 Mart’ta start veren MotoGP™ şampiyonası 14 Kasım’a kadar hız kesmeden devam ediyor. 2 Mayıs’ta 4. yarışı düzenlenen şampiyonada bu yıl on dokuzuncusu verilecek olan BMW M Ödülü, sezon boyunca gösterdiği performansla sıralama şampiyonu olmaya hak kazanan yarışçının olacak. Kazananın sahip olacağı BMW M5 CS, otomobil tutkunları tarafından BMW M GmbH ve MotoGP™ sosyal medya kanalları üzerinden incelenebilecek.
BMW M GmbH, BMW M5 CS’i tanıtmasıyla, ultra sportif CS model serisindeki çıtayı daha da yukarıya taşıyor. Sınırlı sayıda üretilen bu özel model, benzersiz performans özelliklerini ayrıcalıklı ve lüks bir görünüm ile bir araya getirirken; 4,4 litrelik 635 bg V8 motor, BMW M5 CS’i BMW M tarihinin gelmiş geçmiş en güçlü otomobillerinden biri haline getiriyor.
BMW M GmbH CEO’su Markus Flasch, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “BMW M5 CS, Katar’daki sezon açılışından bu yana MotoGP’nin yeni güvenlik araçlarından biri olarak aktif şekilde kullanılıyor. 2021 BMW M Ödülü için modelin üretim versiyonundan daha iyi bir alternatif düşünülemezdi. BMW M Ödülü, neredeyse yirmi yıldan beri “MotoGP Resmi Otomobili” olarak şampiyonaya katılımımızın temel taşlarından birini temsil ediyor. MotoGP yarışçılarının sıralama performanslarını böylesine muhteşem bir ödülle onurlandırmak bizim için her zaman çok önemli oldu. 2021 yılında, yüksek performanslı otomobil serimizin en yeni ve en üst modeli olan BMW M5 CS’i takdim etmekten mutluluk duyuyoruz. Tüm MotoGP yarışçılarına şans diliyor ve sezonun sonunda BMW M Ödülü’nün kazananı olarak kimin BMW M5 CS’in direksiyonuna geçeceğini görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”
MotoGP™ şampiyonasının ticari haklarını elinde bulunduran Dorna Sports’un Ticari İşler Departmanı İdari Yöneticisi Pau Serracanta ise konu hakkında şu yorumlarda bulunuyor: “BMW M GmbH, her yıl sezonun Avrupa’da düzenlenen ilk yarışında muhteşem BMW M Ödülünü açıklıyor. Bu gelenek 2021 yılında da değişmedi. BMW M5 CS, güvenlik aracı olarak bizi oldukça etkiledi. Bu yüksek performans otomobilinin üretim versiyonu sıralama turlarında en başarılı olan yarışçımız için mükemmel bir ödül olacak. BMW M GmbH, ortağımız olarak MotoGP’ye katılımının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor. Sezon sonunda hangi yarışçımızın bu muhteşem BMW M Ödülüne sahip olacağını görmeyi merakla bekliyoruz.”
DETAYLI İNCELEME: BMW M5 CS
BMW M5 CS, motor bölümü kapağının altında yatan M Power sayesinde 0’dan 100 km/saate yalnızca 3,0 saniyede, 0’dan 200 km/saate ise 10,3 saniyede ulaşıyor. Otomobilin elektronik olarak sınırlanmış azami hızı ise 305 km/saat. Yüksek performanslı motora Drivelogic özellikli sekiz ileri M Steptronic şanzıman eşlik ederken M xDrive dört çeker sistemi, tamamen arkadan itişli sürüş için sunduğu 2DW modu sayesinde motorun gücünü yola benzersiz bir şekilde aktarıyor. BMW M GmbH, BMW M5 CS ile odağını hafif tasarım anlayışında tutmaya devam ediyor. Otomobilin ön ve arka akslarda kullanılan, titizlikle ayarlanan yatak yayları ve her zamankinden daha gelişmiş bir süspansiyon kontrolü ile yürüyen aksam, otomobilin ağırlığına göre uyarlanmış durumda.
M5 CS’te kullanılan paslanmaz çelik spor egzoz dört adet yalın egzoz çıkışıyla fark yaratıyor. Otomobilin öne çıkan bir diğer özelliği de M karbon seramik frenlere sahip olması.
BMW M5 CS’in lüks ve sportif stili, otomobilin iç ve dış tasarımında da kendini gösteriyor. Motor bölümü kapağı, ön tampon altı rüzgarlık, ayna kapakları, arka spoiler, arka difüzör, M Power motor bölümü kapağı ve hava girişi susturucusunda malzeme olarak karbon fiberle güçlendirilmiş plastik (CFRP) kullanılıyor. Bazı detaylarda karbon fiber gözle görülebiliyor. BMW M5 CS’in olağan üstü sürüş deneyiminin verdiği keyif, M Carbon özellikli sürücü ve ön yolcu koltuklarında iki kişi ve arka bölümdeki ayrılmış yolcu koltuklarında iki kişi olmak üzere toplam 4 yolcu tarafından deneyimlenebiliyor. Ön koltuklarda ışıklandırmalı M5 logolarının da kullanıldığı entegre baş dayamalarında, efsanevi Nürburgring pistinin hatlarından esinlenildi. Yarış otomobilleri için klasikleşmiş bir detay olarak M Alcantara direksiyona eklenen karbon fiber vites kontrollerinde, kırmızı arka plan ile perfore olarak yerleştirilmiş işaretler öne çıkıyor.
BMW M Ödülü, BMW M’in ‘MotoGP Resmi Otomobili’ sıfatıyla yürüttüğü etkinliklerden sadece biri. 2003 yılından bu yana, sıralama şampiyonu olan MotoGP™ yarışçısı, sezon sonunda özel olarak tasarlanmış bir BMW M otomobilin sahibi oluyor. Tıpkı yarışta kullanılan puanlama sisteminde olduğu gibi, yarışçılara her Grand Prix hafta sonundaki sıralama turlarında elde ettikleri pozisyonlara göre puan veriliyor. Sezon sonunda en yüksek puana ulaşan yarışçı ise herkesin gıpta ile baktığı BMW M Ödülünü kazanıyor. Bu alandaki rekor, BMW M Ödülünü 2013’ten 2019’da kadar yedi kez üst üste kazanan Marc Márquez’e ait. Frenchman Fabio ise geride bıraktığımız 2020 sezonunda ilk kez ödül alarak adını kazananlar listesine yazdıranlar arasında.
BMW M GmbH ve ‘MotoGP Resmi Otomobili' programı hakkında daha fazla bilgi almak için www.bmw-m.com adresini ziyaret edebilirsiniz.