Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
BORUSAN OTOMOTIV MOTORSPORT İLE
ÖZEL BİR RÖPORTAJ.
Borusan Otomotiv tarafından 2008 yılında Türkiye’de motor sporlarının gelişimine ve Türkiye’nin yurt dışında tanıtımına katkıda bulunmak amacıyla kurulan Borusan Otomotiv Motorsport, 2020 GT4 Avrupa Serisi için hazırlıklarına tüm hızıyla devam ediyor. Takım Menajeri Ahmet Köseleci, pandemi dönemini takım olarak nasıl değerlendirdiklerini ve hazırlık süreçlerini BMW’nin global basın portali için yapılan röportajda anlattı. Keyifle okuyacağınızı düşündüğümüz bu sohbete BMW Joy Blog’da da yer vermek istedik.
09.07.2020
Borusan Otomotiv Motorsport, 2008’de BMW’nin Türkiye distribütörü Borusan Otomotiv tarafından Türkiye’deki motorsporlarının gelişimine katkıda bulunmak ve Türkiye’yi yurtdışında temsil etmek amacıyla kuruldu. Takım Proje Müdürü Hakan Tiftik, Takım Direktörü İbrahim Okyay, Takım Menajeri Ahmet Köseleci ve Takım Koordinatörü Elif Tanca liderliğinde bir araya gelen Borusan Otomotiv Motorsport takımı GT4 Avrupa Serisi’nde yarışıyor ve 2020 yılındaki seriye iki BMW M4 GT4 ile katılacak. İbrahim Okyay, Levent Kocabıyık ve Fatih Ayhan Amatör kategoride yarışırken Yağız Gedik ve Cem Bölükbaşı Pro-Am kategorisinde takım arkadaşı olacaklar. Takım ayrıca Türkiye Pisti Şampiyonası’nda da yer alacak. Bu röportajda takım menajeri Ahmet Köseleci, geçirdikleri son birkaç haftadan, hazırlıklardan ve bu sezon için hedeflerden bahsediyor.
Sayın Köseleci, birinci ve en önemli soruyla başlayalım: Siz ve takımınız bu günlerde nasılsınız ve neler yapıyorsunuz?
Ahmet Köseleci: “Borusan Otomotiv Motorsport’un birçok dalı var. Takımın deneyimlerini katılımcılarla paylaşmak için BOM Akademi; genç yetenekleri keşfetmek ve desteklemek için BOM Karting ve yine yetenekleri keşfetmek ve ülkemizi hem yurtdışında hem de sim yarışında temsil etmek için BOM E-Team... Bu dönemde, ilk üç organizasyon için yeni sezon hazırlıklarımıza devam ettik, elbette pandemi nedeniyle bu çok kolay olmadı ama BOM E-Team kesinlikle durmadan devam etti. 2020 yılı şampiyonamızın yanı sıra yarışlar ve hot lap etkinlikleri gibi birçok çevrimiçi etkinlik düzenledik. Takım olarak, özellikle Covid-19 araştırmaları için kaynak oluşturma amacıyla şampiyonalara ve yarışlara katıldık.”
Yarışa gidememeniz dışında pandeminin ve beraberinde getirdiği kısıtlamaların son aylardaki hazırlık çalışmalarınız üzerinde ne gibi etkileri oldu?
Köseleci: “Biz şanslıydık; yalnızca uluslararası ürün sevkiyatları açısından sorun yaşadık. Ayrıca, takımımızın hiçbir üyesine virüs bulaşmadığı için şükrediyoruz. Bu aynı zamanda hükümet tarafından zorunlu kılınan oldukça sıkı kısıtlamalar sayesinde de mümkün oldu. Aksi halde neredeyse 20 milyon vatandaşın yaşadığı İstanbul gibi bir şehirde salgını kontrol altına almak imkansız olurdu.”
Son aylarda hangi alanlarda çalışabildiniz?
Köseleci: “Takımımız, özenle hazırlanan ve kontrol edilen atölyemizde otomobillerimiz üzerinde çalışmaya devam etti; tabii ki çalışmalar kısıtlı saatlerde gerçekleşti. Takımımızın tüm üyeleri 13 yıldan beri hep yarışlarla meşguldü. Dinlenmeye ve sıkılmaya hiç bu kadar çok vaktimiz olmamıştı!”
Ahmet Köseleci, Borusan Otomotiv Motosport Takım Menajeri“Sezona Mart ya da Nisan’da başlamaya alışığız, bu yüzden tekrar yolda olmayı dört gözle bekliyoruz. Imola’da yedinci kez yarışacağız ve sezonun ilk yarışını orada yapacak olmaktan da çok mutluyuz”
GT4 Avrupa Serisi 25 Temmuz’da Imola’da başlayacak. Nihayet yarışmaya gidecek olmak sizi heyecanlandırıyor mu?
Köseleci: “Sezonumuzu Mart veya Nisan ayı gibi açmaya alışkınız; o nedenle tekrar pistte olmayı gerçekten heyecanla bekliyoruz. Imola en sevdiğimiz pistlerden biri ve bu pistte yedinci kez yarışacağız. Ayrıca bu sezonun ilk yarışı olacağı için de çok mutluyuz.”
O zamana kadar önümüzdeki haftalar için hazırlık programınızda neler var?
Köseleci: “Türkiye’deki pistler henüz teste açılmadığından piste çıkamadık. Atölye tarafında ise hazırız.”
BMW M4 GT4 ile yarışıyorsunuz; bu otomobilinin en güçlü yanları nelerdir?
Köseleci: “Bugüne kadar BMW 320i, BMW 320Si, BMW 320TC, BMW M3 GT4, BMW Z4 GT3 ve BMW M4 GT4 ile yarıştık. BMW M4 GT4’ün ve bu diğer otomobillerin ortak noktası her koşulda kazanmak için kusursuz, dirençli ve hızlı olmaları.
Peki, takımdaki sürücülerinizin güçlü yönleri neler?
Köseleci: “Takımımızın yeni sürücüsüyle başlayalım; Cem Bölükbaşı, 22 yaşında dünya klasında bir sim yarışçısı. Geçen seneki ikinci gerçek yarışında podyuma çıkma şansı yakalayan Cem, ekibimizde büyük bir heyecan ve beklenti kaynağı oldu. Sonra bir de takımımızın en genç sürücülerinden 26 yaşındaki Yağız Gedik var. Yağız 2017 yılında İtalya’daki 3 Hour Endurance Champions Cup’da, 2018 ve 2019 yıllarında GT4 Avrupa Serisi’nde yarıştı. Türkiye Şampiyonası’na geri döndü ve şampiyon oldu. Bu yıl GT4 Avrupa Serisi’nde tekrar yarışmaya çok istekli ve hazır. Levent Kocabıyık 35 yaşında ve iki kez Türkiye şampiyonluğunu elde etti. 2016 yılında BMW Z4 GT3 ile İtalya’da 3 Hour Endurance Champions Cup’ı kazanan takımın sürücüleri arasında yer aldı. Kendisi takımın en deneyimli sürücülerinden biri. 43 yaşındaki Fatih Ayhan, kariyerine karting ile ABD’de başladı. O da 2016 yılında 3 Hour Endurance Champions Cup’ı kazanan takımın sürücülerinden biriydi. Birçok uluslararası yarışta podyuma çıkan Fatih, her zaman sakinliğini koruyan biri olarak biliniyor. 50 yaşındaki İbrahim Okyay ise sürüş kariyerindeki 29. yılına giriyor. FIA WTCC, FIA ETCC, 3 Hour Endurance Champions Cup ve GT4 Avrupa Serisi yarışlarında yarıştı ve podyuma çıktı. 2019 yılında onuncu kez Türkiye Şampiyonluğu ile ödüllendirildi; kendisi takımın en deneyimli sürücüsü.”
Sizce GT4 Avrupa Serisi’ni özel yapan, şampiyonları bu yarışta yarışmaya çeken nedir?
Köseleci: “Borusan Otomotiv Motorsport, uluslararası yarışlara katılan ve tamamen Türklerden oluşan tek takım. Her zaman rekabetçi ortamlarda bulunmayı tercih ediyoruz; böylece takım üyelerimize daha fazla deneyim sağlıyoruz.”
Peki, sezon için hedefleriniz neler?
Köseleci: “Üst üste üç yıldır tüm GT4 Avrupa Serisi’ni takip ediyoruz ve bu yıl ilk kez iki otomobille yarışacağız. Genel takımlar sıralamasında daha rekabetçi olmak istiyoruz.”
Borusan Otomotiv Motorsport, 2008’de BMW’nin Türkiye distribütörü Borusan Otomotiv tarafından Türkiye’deki motorsporlarının gelişimine katkıda bulunmak ve Türkiye’yi yurtdışında temsil etmek amacıyla kuruldu. Takım Proje Müdürü Hakan Tiftik, Takım Direktörü İbrahim Okyay, Takım Menajeri Ahmet Köseleci ve Takım Koordinatörü Elif Tanca liderliğinde bir araya gelen Borusan Otomotiv Motorsport takımı GT4 Avrupa Serisi’nde yarışıyor ve 2020 yılındaki seriye iki BMW M4 GT4 ile katılacak. İbrahim Okyay, Levent Kocabıyık ve Fatih Ayhan Amatör kategoride yarışırken Yağız Gedik ve Cem Bölükbaşı Pro-Am kategorisinde takım arkadaşı olacaklar. Takım ayrıca Türkiye Pisti Şampiyonası’nda da yer alacak. Bu röportajda takım menajeri Ahmet Köseleci, geçirdikleri son birkaç haftadan, hazırlıklardan ve bu sezon için hedeflerden bahsediyor.
Sayın Köseleci, birinci ve en önemli soruyla başlayalım: Siz ve takımınız bu günlerde nasılsınız ve neler yapıyorsunuz?
Ahmet Köseleci: “Borusan Otomotiv Motorsport’un birçok dalı var. Takımın deneyimlerini katılımcılarla paylaşmak için BOM Akademi; genç yetenekleri keşfetmek ve desteklemek için BOM Karting ve yine yetenekleri keşfetmek ve ülkemizi hem yurtdışında hem de sim yarışında temsil etmek için BOM E-Team... Bu dönemde, ilk üç organizasyon için yeni sezon hazırlıklarımıza devam ettik, elbette pandemi nedeniyle bu çok kolay olmadı ama BOM E-Team kesinlikle durmadan devam etti. 2020 yılı şampiyonamızın yanı sıra yarışlar ve hot lap etkinlikleri gibi birçok çevrimiçi etkinlik düzenledik. Takım olarak, özellikle Covid-19 araştırmaları için kaynak oluşturma amacıyla şampiyonalara ve yarışlara katıldık.”
Yarışa gidememeniz dışında pandeminin ve beraberinde getirdiği kısıtlamaların son aylardaki hazırlık çalışmalarınız üzerinde ne gibi etkileri oldu?
Köseleci: “Biz şanslıydık; yalnızca uluslararası ürün sevkiyatları açısından sorun yaşadık. Ayrıca, takımımızın hiçbir üyesine virüs bulaşmadığı için şükrediyoruz. Bu aynı zamanda hükümet tarafından zorunlu kılınan oldukça sıkı kısıtlamalar sayesinde de mümkün oldu. Aksi halde neredeyse 20 milyon vatandaşın yaşadığı İstanbul gibi bir şehirde salgını kontrol altına almak imkansız olurdu.”
Son aylarda hangi alanlarda çalışabildiniz?
Köseleci: “Takımımız, özenle hazırlanan ve kontrol edilen atölyemizde otomobillerimiz üzerinde çalışmaya devam etti; tabii ki çalışmalar kısıtlı saatlerde gerçekleşti. Takımımızın tüm üyeleri 13 yıldan beri hep yarışlarla meşguldü. Dinlenmeye ve sıkılmaya hiç bu kadar çok vaktimiz olmamıştı!”
Ahmet Köseleci, Borusan Otomotiv Motosport Takım Menajeri“Sezona Mart ya da Nisan’da başlamaya alışığız, bu yüzden tekrar yolda olmayı dört gözle bekliyoruz. Imola’da yedinci kez yarışacağız ve sezonun ilk yarışını orada yapacak olmaktan da çok mutluyuz”
GT4 Avrupa Serisi 25 Temmuz’da Imola’da başlayacak. Nihayet yarışmaya gidecek olmak sizi heyecanlandırıyor mu?
Köseleci: “Sezonumuzu Mart veya Nisan ayı gibi açmaya alışkınız; o nedenle tekrar pistte olmayı gerçekten heyecanla bekliyoruz. Imola en sevdiğimiz pistlerden biri ve bu pistte yedinci kez yarışacağız. Ayrıca bu sezonun ilk yarışı olacağı için de çok mutluyuz.”
O zamana kadar önümüzdeki haftalar için hazırlık programınızda neler var?
Köseleci: “Türkiye’deki pistler henüz teste açılmadığından piste çıkamadık. Atölye tarafında ise hazırız.”
BMW M4 GT4 ile yarışıyorsunuz; bu otomobilinin en güçlü yanları nelerdir?
Köseleci: “Bugüne kadar BMW 320i, BMW 320Si, BMW 320TC, BMW M3 GT4, BMW Z4 GT3 ve BMW M4 GT4 ile yarıştık. BMW M4 GT4’ün ve bu diğer otomobillerin ortak noktası her koşulda kazanmak için kusursuz, dirençli ve hızlı olmaları.
Peki, takımdaki sürücülerinizin güçlü yönleri neler?
Köseleci: “Takımımızın yeni sürücüsüyle başlayalım; Cem Bölükbaşı, 22 yaşında dünya klasında bir sim yarışçısı. Geçen seneki ikinci gerçek yarışında podyuma çıkma şansı yakalayan Cem, ekibimizde büyük bir heyecan ve beklenti kaynağı oldu. Sonra bir de takımımızın en genç sürücülerinden 26 yaşındaki Yağız Gedik var. Yağız 2017 yılında İtalya’daki 3 Hour Endurance Champions Cup’da, 2018 ve 2019 yıllarında GT4 Avrupa Serisi’nde yarıştı. Türkiye Şampiyonası’na geri döndü ve şampiyon oldu. Bu yıl GT4 Avrupa Serisi’nde tekrar yarışmaya çok istekli ve hazır. Levent Kocabıyık 35 yaşında ve iki kez Türkiye şampiyonluğunu elde etti. 2016 yılında BMW Z4 GT3 ile İtalya’da 3 Hour Endurance Champions Cup’ı kazanan takımın sürücüleri arasında yer aldı. Kendisi takımın en deneyimli sürücülerinden biri. 43 yaşındaki Fatih Ayhan, kariyerine karting ile ABD’de başladı. O da 2016 yılında 3 Hour Endurance Champions Cup’ı kazanan takımın sürücülerinden biriydi. Birçok uluslararası yarışta podyuma çıkan Fatih, her zaman sakinliğini koruyan biri olarak biliniyor. 50 yaşındaki İbrahim Okyay ise sürüş kariyerindeki 29. yılına giriyor. FIA WTCC, FIA ETCC, 3 Hour Endurance Champions Cup ve GT4 Avrupa Serisi yarışlarında yarıştı ve podyuma çıktı. 2019 yılında onuncu kez Türkiye Şampiyonluğu ile ödüllendirildi; kendisi takımın en deneyimli sürücüsü.”
Sizce GT4 Avrupa Serisi’ni özel yapan, şampiyonları bu yarışta yarışmaya çeken nedir?
Köseleci: “Borusan Otomotiv Motorsport, uluslararası yarışlara katılan ve tamamen Türklerden oluşan tek takım. Her zaman rekabetçi ortamlarda bulunmayı tercih ediyoruz; böylece takım üyelerimize daha fazla deneyim sağlıyoruz.”
Peki, sezon için hedefleriniz neler?
Köseleci: “Üst üste üç yıldır tüm GT4 Avrupa Serisi’ni takip ediyoruz ve bu yıl ilk kez iki otomobille yarışacağız. Genel takımlar sıralamasında daha rekabetçi olmak istiyoruz.”