Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
BMW EFFICIENTDYNAMICS İLE YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLER.
BMW EfficientDynamics: Yarının teknolojileri, bugünün otomobillerinde.
BMW, otomobillerinde minimum tüketimle maksimum dinamikleri hedefliyor. Bu hedefe ulaşabilmek için pek çok yenilikçi teknoloji, hareketli aksam yoluyla gövdeden sürüş asistan sistemlerine uygulanıyor; böylece verimlilik artıyor ve tüketim azalıyor. BMW’nin hafif yapısı, aerodinamik ölçümleri ve sürdürülebilir sürüş konseptlerine ilişkin daha fazla bilgi edinin.
BMW, otomobillerinde minimum tüketimle maksimum dinamikleri hedefliyor. Bu hedefe ulaşabilmek için pek çok yenilikçi teknoloji, hareketli aksam yoluyla gövdeden sürüş asistan sistemlerine uygulanıyor; böylece verimlilik artıyor ve tüketim azalıyor. BMW’nin hafif yapısı, aerodinamik ölçümleri ve sürdürülebilir sürüş konseptlerine ilişkin daha fazla bilgi edinin.
BMW’NİN AKILLI HAFİF YAPISI BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.
BMW EfficientLightweight, verimli ve dinamik sürüşün nasıl olağanüstü bir şekilde bir araya gelebileceğini gösteren bir örnek. Yolcu bölümünde kullanılan karbon, yürüyen aksamda kullanılan alüminyum, gövdede kullanılan yüksek dayanıklılığa sahip çelik veya motorda kullanılan ultra modern magnezyum alaşımlar gibi son derece hafif ve dayanıklı malzemeler sayesinde yakıt tüketimi düşerken sürüş performansı ve dinamikleri artırılıyor.
Karbondan üretilen ilk seri üretim yolcu bölmeleriyle BMW i, otomotiv mühendisliğinde bir devrim gerçekleştirerek hafif yapı açısından BMW için yeni standartlar belirledi. Yüksek dayanıklılığa sahip bu malzeme, kaza durumunda yolculara olası en iyi korumayı sağlarken, bir yandan da HV bataryanın ek ağırlığını dengeleyecek kadar hafif olma özelliğine sahip. Böylece, ağırlıktan tasarruf eden ve dolayısıyla dinamikleri artıran geniş ve ferah bir alan ile beraber daha fazla güvenlik elde ediliyor.
Yeni BMW i3 ve Yeni BMW i8, büyük ölçekli seri üretimde yüksek teknoloji malzemesi olan karbonun kullanıldığı ilk otomobiller. Elle işletilerek üretilme zorunluluğundan ötürü karbon kullanımı uzun süredir kısıtlıydı. Bugün, BMW Group karbon fiber ve karbon fiber plaka üretimi yapıyor ve bu sayede büyük ölçekli seri üretim mümkün hale geliyor.
AERODİNAMİKLER.
BMW EfficientDynamics tarafından sunulan verimliliği arttıran aerodinamik özellikler.
İyi fikirler her zaman karmaşık olmak zorunda değil. Havalandırma kontrolü ve ön rüzgarlıktaki Hava Perdesi, Air Performance jantlar veya ön çamurluk davlumbazlarının arkasındaki havalandırma gibi hedefe yönelik aerodinamik önlemler sayesinde, BMW'niz ideal bir sürtünme katsayısına sahip olabiliyor. Buna ek olarak aerodinamik açıdan iyileştirilmiş gövde altı ve AERO GENES ile belirlenmiş modern otomobil oranları sunuluyor. Verimlilik ve sürüş dengesi üzerinde olumlu bir etki yaratan bu özellik, ayrıca iç tasarımdaki ses düzeyini de düşürüyor.
Air Performance jantlar.
Rüzgara karşı doğal uyum sağlayan modern ve eklerle ağırlığı iyileştirilmiş jantlar, hava akışını BMW otomobilinizin yanlarına yönlendirmek için optimum rehberlik sağlıyor ve böylece otomobil aerodinamiklerini iyileştiriyor.
Hava Perdesi.
Siz otomobilinizin hakimiyetini sağlarken Hava Perdesi de hava akışını kontrol eder. Bunun nedeni, hava perdesinin, gövdenin hava direncini son derece kolay ve oldukça etkili şekilde azaltabilmesidir. Daralan kanallar hava akımını hızlandırıp tekerleklere yönlendirir. Bu da tekerlek yuvalarındaki hava türbülansını azaltır ve gövdeden kaynaklanan sürtünmeyi ve yakıt tüketimi ile CO2 emisyonunu düşürür.
BMW SÜRÜŞ KONSEPTLERİ.
Maksimum verimlilik ve sürdürülebilirlik için geleceğe odaklı sürüş sistemleri.
BMW, otomobillerini geliştirirken daima yeni ve yenilikçi sürüş konseptlerini temel alıyor. Plug-in hybrid, eDrive, hidrojenli sürüş veya yeni hafif hybrid teknolojisi gibi verimli sürüş seçeneklerini keşfedin.
BMW HAFİF HYBRID TEKNOLOJİSİ.
Yanmalı motoru takviye eden elektrikli motor, daha fazla verimlilik ve dinamik sağlar.
Hafif hybrid, hybrid sürüş sisteminin özel bir türü. Otomobil, elektrikli motorunu bağımsız olarak kullanmaz; bunun yerine elektrikli motoru, duruma göre yanmalı motora ek olarak çalıştırır. Bu, yakıt tüketimini azaltır ve menzili artırır. Aynı zamanda, elektrikli motor, takviye güçle yanmalı motoru destekleyebilir. Hafif hybrid’lerde batarya, yolculuk sırasında yalnızca geri kazanım amacıyla frenleme yapıldığında yeniden şarj edilir.
BMW PLUG-IN-HYBRID.
Yanmalı motor ve elektrikli motorun verimli kombinasyonu.
Plug-in hybrid olarak da bilinen hybrid sürüşlü BMW otomobilleri, yanmalı motor ve elektrikli motor olmak üzere iki tahrik sistemine sahip. Son teknoloji lityum iyon yüksek performanslı bataryalarla birlikte bu, menzili artırmanın yanı sıra ekstra güç ve dinamik de sağlıyor. Bataryanın yeniden şarj edilmesi, normal prizler ve şarj istasyonları ile veya fren enerjisi geri kazanımı yoluyla gerçekleştirilebilir. Geri kazanım olarak bilinen bu işlemde, otomobilin kinetik enerjisi frenleme ile elektrik enerjisine dönüştürülüyor ve bataryaya besleniyor.
BMW ELEKTRİKLİ SÜRÜŞ.
Maksimum menzil ve verimlilik için eDrive özellikli tamamen elektrikli otomobiller.
eDrive özellikli geleceğe odaklı BMW elektrikli otomobiller, yalnızca elektrik ile çalışır. Tamamen elektrikli sürüş konseptinde yanmalı motor yer almaz ve otomobili hareket ettirmek için fosil yakıta gerek duyulmaz. Bu sayede BMW elektrikli otomobiller, gerçek sürüş modunda yerel olarak emisyonsuzdur. Gerekli elektrik, elektrikli menzili belirleyen bataryada depolanır. Şarj işlemi, normal bir elektrik prizi, BMW Wallbox veya ev-dışı şarj istasyonları aracılığıyla gerçekleştirilebilir.
BMW HYDROGEN DRIVE.
Sınırsız ve emisyonsuz mobilitenin geleceği hidrojen yakıt hücreli otomobiller.
BMW, birkaç yıldır hidrojenli otomobiller üzerine araştırmalar yürütüyor ve 2013’ten bu yana hidrojen yakıt hücreli motorların sanayileştirilmesi konusunda Toyota ile birlikte çalışıyor. 2022’de başlayacak olan bir sonraki adımda BMW, BMW i Hydrogen NEXT’in küçük çaplı bir üretimi ile hidrojen yakıt hücreli motorlarının ikinci neslini tanıtacak. Hidrojenli otomobiller, gücünü elektrikli bir motordan alır; bu nedenle aynı zamanda elektrikli otomobiller olarak da sınıflandırılırlar. Diğer elektrikli otomobillerle aralarındaki en önemli fark, hidrojenli otomobillerin elektriği kendilerinin üretmesi ve harici bir güç kaynağında yeniden şarj edilmesi gereken entegre bir bataryadan elde etmemesidir. Bunun yerine hidrojenli otomobiller, doğrudan otomobil içerisinde bir yakıt hücresi biçiminde kendi motorlarına sahiptir. Bu, hidrojen ve oksijenden elektrik enerjisi üretir. Dolayısıyla hidrojen motorlu otomobiller, yerel olarak emisyonsuzdur.