Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
DİKKAT ÇEKİCİ 5 TREND.
Anın ruhunu yakalayın.
Sanat, moda, teknoloji, tasarım… Aklımıza gelebilecek her türlü alanda dönüşüm hızının daha önce hiç olmadığı kadar yüksek olduğu bir dönemi yaşıyoruz. Y ve Z kuşaklarının oyuna katılımıyla öncelikler değişirken, disiplinler arası etkileşim beklenmedik konseptler doğuruyor.
01.04.2022
“Trend” kavramını gündelik kelimeler sözlüğümüze ekleyen Y kuşağı yerini yavaş yavaş Z’ye bırakırken, karşımıza çıkan üç temel konsept var; çevre duyarlılığı, nostaljik unsurların dönüşü ve elbette teknoloji. Tasarım modadan, moda sanattan, sanat teknolojiden ilham alırken, biz de güncel ve multidisipliner trendleri Joy Blog’da bir araya getirdik.
MAKSİMALİZMİN YENİDEN DOĞUŞU.
Tasarım dünyasını uzun süredir hakimiyeti altına almış olan minimalizm, yerini yeniden maksimalizme bırakıyor. Architectural Digest, tasarımda minimalizm etkisinin tarihe karışacağını söylüyor. Vereja, Charles de Vilmorin gibi yeni nesil moda tasarımcılara ait markalar, modada da benzer bir anlayışın hakim olacağının ipuçlarını veriyor. Böylece hem moda hem de dekorasyonda yıllardır görmeye alışkın olduğumuz beyaz, bej ve ekrunun ön planda olduğu sade tasarımlar yerine, yoğun bir renk ve aksesuar kullanımına geçiş olduğunu görmeye başlıyoruz. Bu yeni maksimalizm anlayışının geçmiştekinden farkıysa "çok fazla şeye sahip olma" fikrini terk edip, aynı karmaşayı geri ve ileri dönüştürülmüş parçalarla yakalamaya çalışması. Bunun bir yansıması olarak da dekorasyonda vintage ürünler, modadaysa ileri dönüşüm kumaşlar ve malzemeler karşımıza çıkıyor.
GASTRONOMİ VE MODA ZİRVESİ.
Gucci, Prada ve Ralph Lauren dendiğinde akla öncelikle moda defileleri ve mankenler geliyor. Şimdiyse bu görüntülere restoranlar ekleniyor çünkü dev moda markaları müşterilerle iletişimlerini artırmak için ünlü şeflerle iş birliğine gidiyor. Dior, Louis Vuitton, Gucci, Prada gibi markalar birbiri ardına restoranlar açmış durumdalar. Bu restoranların en önemli ortak noktaları; çoğunlukla Asya’da konumlanıyor olmaları. Bunun nedeniyse markaların lüks tüketim adına önemli bir durak olarak gördükleri Asya’daki misafirperverlik ve üç boyutlu deneyim arayışı. Bu motivasyonla yola çıkan moda-gastronomi hibritleri arasında; İtalyan şef Massimo Bottura iş birliğinden doğan restoran serisi, Gucci Osteria’nın Tokyo’daki üçüncü durağı, Louis Vuitton’nun Osaka’daki Le Café V’si ve Dior’un Gangnam bölgesindeki kafesi Cafe Dior by Pierre Hermé var.
SÜRDÜRÜLEBİLİR EVCİL HAYVAN ÜRÜNLERİ.
Son birkaç yılda tüketici tercihlerinin önemli bir kriteri olmayı başaran sürdürülebilirlik konusu bu yıl karşımıza evcil hayvan ürünlerinde de çıkıyor. Mamalarda daha temiz içerikler, evcil hayvanların sağlığını düşünen sürdürülebilir temizlik ürünleri ve geri dönüşmüş malzemelerden elde edilen oyuncaklar üreten markaların sayıları her gün artıyor. Bu gelişimi motive eden en önemli etkense tüketicilerin kendi yaşam pratiklerini patili dostları için de adapte etmek istemeleri. Tıpkı diğer yiyeceklerde olduğu gibi GDO, mısır ve soya bazlı ürünler evcil hayvan beslenmesinde de tercih edilmiyor. Patili dostlara ebeveynlik yaparken sürdürülebilir bir yaşam inşa etmek için önerilen diğer prensipler arasındaysa; az sayıda ürünle basit bir rutin inşa etmek ve kutulu mamalar kullanmak yerine yiyecekleri evde pişirmek var.
METAVERSE’E TAŞINAN GÜZELLİK ENDÜSTRİSİ.
Metaverse tartışmaları sürerken diğer pek çok alanda olduğu gibi bakım ve güzellik alanındaki şirketler de online deneyim yelpazelerini genişletmek üzere çalışıyor. “Virtual try-on’’ yani ürünlerin sanal olarak denenebilmesi fikri Metaverse evreninde bir adım öteye taşınıyor. Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve NFT deneyimlerinden güç alan Metaverse; güzellik markalarına eğitici ve kapsayıcı bir alışveriş deneyimi yaratma fırsatı sunuyor. Girişimlerin ilk örneklerinden biri olan, kozmetik şirketi bareMinerals, Hailey Bieber ile bir araya gelerek sunduğu “The Virtual Villa’’ ismindeki uygulama, sanal ortamda sanal ziyaretçilere etkinliklere katılma, online dükkanları gezme ve alışveriş yapma imkanı sağlıyor.
GORPCORE MODASI.
Moda dünyası, pandemiyle birlikte giyim alışkanlıklarının da değiştiği konusunda hemfikir. Son iki yıldır ön planda olan "athleisure’’ akımı, kış mevsimiyle uyumlanarak “gorpcore’’a dönüşüverdi. Sağlık ve “wellness’’ın kazandığı önem, yeniden sosyalleşme, aktivitelere dönme isteği ve Beijing Kış Olimpiyatları’ndan ilham alan gorpcore estetik, kar tatili görünümlerini şehir hayatına taşıdı. Yüksek moda podyumlarında da kendine yer bulmayı başaran gorpcore’u yansıtan parçalardan en sık gördüklerimiz arasında Miu Miu ve Parallel Concepts’in de 2022 koleksiyonlarında yer verdikleri “puffer’’ pantolonlar oldu.
* Yazar: Narges Derakhshan; Çizimler: Kyle Bean; Fotoğraflar: BMW | Yazı için kaynak: https://www.bmw.com/en/magazine/sustainability/talking-with-visionary-leaders-ilka-horstmeier-and-kate-robertson.html