Joytopia Dünyasına Davetlisiniz | BMW Joy Blog

JOYTOPIA DÜNYASINA DAVETLİSİNİZ.

Metaverse’ü Yeni BMW iX1 ile deneyimlemeye hazır mısınız?

JOYTOPIA DÜNYASINA DAVETLİSİNİZ.Metaverse’ü Yeni BMW iX1 ile deneyimlemeye hazır mısınız?
    BMW, bireysel mobilitenin geleceğini şekillendirme vizyonu doğrultusunda attığı adımlara bir yenisini ekleyerek kendi Metaverse evrenini geliştirdi. Hem marka deneyimini hem de marka iletişimini başka bir seviyeye taşımanın yanı sıra, Yeni BMW iX1'in sanal olarak tanıtıldığı Joytopia'yı deneyimlediniz mi?


    30.07.2022

    Devamı

    “Art Directors Club” ödülüne layık görülen yenilikçi yayın platformu JOYTOPIA ile tanışın. BMW, Joytopia ile bireysel mobilitenin geleceğini şekillendirirken hem sanal dünyada benzersiz bir marka deneyimi sunuyor hem de kurumsal iletişim ve marka iletişimini yepyeni bir düzeye taşıyor. Bu yeni platformda kullanıcılar BMW’nin dijital dünyasını keşfetmenin yanı sıra avatarları ile dijital alanda bireysel deneyimler kazanıyor. Dünya genelinde ücretsiz olarak tüm kullanıcıların erişimine açık olan ve ADC jürisinin tabiriyle kullanıcılarına “akıllara durgunluk veren, farkındalığı geliştiren, standartları belirleyen çok oyunculu ve gerçek zamanlı muazzam bir çevrim içi deneyim” sunan JOYTOPIA dünyasına adım atmaya hazır mısınız?

    Joytopia Dünyasına Davetlisiniz | BMW Joy Blog

    BMW KONFORU İLE METAVERSE EVRENİNE GİRİŞ.

    Metaverse yolculuğunuza da alıştığınız ve vazgeçemediğiniz BMW konforuyla çıkmaya ne dersiniz? JOYTOPIA, şu anda Yeni BMW iX1’in dünya prömiyerine sanal ev sahipliği yapıyor. Yeni dijital ortamı, tamamen elektrikli Spor Aktivite Aracına yönelik özel efektleri ve gelişmiş avatar teknolojisiyle www.bmw.com/dreams adresinden ulaşılabilen BMW Metaverse evreni, daha ilham verici ve çok yönlü bir dijital marka deneyimi sunuyor. Örneğin; kullanıcılar, artık avatarlarını selfie kullanarak oluşturabiliyor ve bu sayede kendi kişiliklerini Metaverse evrenine aktarabiliyor. Bunun yanı sıra avatarlarını BMW Lifestyle Koleksiyonu’ndan orijinaline uygun bir kapüşonlu sweatshirt ile donatabiliyor ve hatta avatar oluşturmak için Ready Player Me teknolojisini kullanan, JOYTOPIA dışındaki başka herhangi bir Metaverse evrenini keşfe çıkabiliyor.

    SANAL DÜNYADA ÖZGÜR HAREKET ALANI.

    Bu yeni dünyanın ilk adımlarına dönecek olursak, JOYTOPIA ilk yayınını Uluslararası Otomobil Fuarı IAA Mobility 2021’de gerçekleştirmişti. Özellikle genç hedef kitlesine elektrikli mobilite, döngüsel ekonomi ve sürdürülebilirlik konularında yeni bir bakış açısı kazandıran dijital etkinliğin açılışı, dünyaca tanınmış İngiliz müzik grubu Coldplay’in sanal konseriyle gerçekleşmişti. Kendilerinin tasarladığı avatarlarıyla sanal sahnenin önünde ve BMW tema dünyalarında özgür bir şekilde hareket edebilen kullanıcılar etkileşim, yeni ürünleri inceleme, selfie çekme ve bunları sosyal medyada paylaşma imkanı bulmuştu. Üstelik Akademi Ödüllü Hollywood aktörü Christoph Waltz’ın seslendirdiği sanal bir tilki kullanıcıları karşılamış ve JOYTOPIA’nın gerçeküstü dünyasındaki yolculuklarında onlara eşlik etmişti.

    Joytopia Dünyasına Davetlisiniz | BMW Joy Blog
    Joytopia Dünyasına Davetlisiniz | BMW Joy Blog
    Joytopia Dünyasına Davetlisiniz | BMW Joy Blog

    İNSAN GİBİ KONUŞAN BİR TİLKİ Mİ?

    JOYTOPIA’nın IAA Mobility etkinliğindeki prömiyer gününde 30’u aşkın ülkeden 150.000 ziyaretçi, ortalama olarak yaklaşık 13 dakikalık ziyaret süresiyle platforma kaydoldu. İlerleyen günlerde JOYTOPIA, TikTok platformu üzerinde yaklaşık 42,8 milyon kişiye ulaştı. BMW’nin kendi Metaverse evreni, IAA Mobility etkinliğinde paylaşılan sürdürülebilirlik mesajlarının, bu rekabetçi ortamda benzeri görülmemiş bir yanıt almasını sağladı. ADC jürisi de platformdan oldukça etkilenerek JOYTOPIA’yı “Bizi insan gibi konuşan bir tilkinin karşıladığı, hayranlık verici bir evren.” olarak tanımladı.

    İNTERAKTİF BİR SANAL DENEYİM.

    “Hedefimiz, Münih’te gerçekleştirilen gerçek otomobil fuarına paralel olarak, dünya genelindeki takipçilerimize BMW’nin ilerici yaklaşımını, yenilikçi gücünü ve geleceğe hazır olduğunu gösteren yepyeni bir marka deneyimi yaşatmak.”

    BMW Marka İletişimi ve Deneyimi Başkanı Stefan Ponikva’nın bu sözleri, JOYTOPIA deneyiminin yaratmak istediklerini tam anlamıyla özetliyor. Katılımcılarla yoğun bir etkileşim ve diyaloğa olanak sağlayan tamamen dijital bir marka dünyası sunan JOYTOPIA, canlı yayında sunumların yapıldığı sıradan bir sanal otomobil fuarının çok daha ötesine geçiyor. Bu deneyimi katılımcılar için heyecan verici olmanın yanı sıra pratik kılansa, platforma kişisel bilgisayar, tablet veya akıllı telefon dahil olmak üzere her türlü cihaz üzerinden tam HD çözünürlük ile erişim sağlanabilmesi ve katılımcıların herhangi bir ücret ödemelerinin veya kayıt yaptırmalarının gerekmemesi. JOYTOPIA’nın bu adaptasyonunun; “The Game” ajansının liderliğinde Metaverse deneyimlerinde dünyanın önde gelen teknoloji platformlarından biri olan “Journee” iş birliğiyle Jung von Matt tarafından geliştirildiğini de belirtelim.

    Joytopia Dünyasına Davetlisiniz | BMW Joy Blog

    İNSAN, SANAT VE TEKNOLOJİNİN DİYALOĞU.

    “Kendi Metaverse evrenimizle, marka ve kurumsal iletişimimizin kalıcı bir parçası olacak şekilde kullanıcılarla diyalog kuracak ve etkileşim sağlayacak bir platform oluşturduk.”

    Stefan Ponikva’nın bu sözlerle anlattığı JOYTOPIA’ya özel olarak geliştirilen sunum şekilleri gerçek ve sanal dünyalardaki deneyimleri buluşturmaya yönelik yepyeni olanaklar vadediyor. Bunların bir örneği olarak IAA Mobility fuarında JOYTOPIA etkinliği, aynı zamanda BMW’nin Münih Otomotiv Fuarı’ndaki basın toplantısına entegre edilmişti.

    “Modern dünyanın zorlukları arasında nasıl insanların ihtiyaçlarına yanıt veren teknolojiler tasarlayabiliriz?” sorusuna yanıt arayan House of BMW, Salone del Mobile Tasarım Fuarı’nda sanatçı ve tasarımcı Mike Meiré’in kürate ettiği programda; enstalasyonlar, performanslar ve workshop’larla insan, sanat ve teknoloji arasındaki diyaloğun yansımalarına sahne olmuştu. Fuar Milano’daki Salone del Mobile Tasarım Fuarı öncesinde, tamamen elektrikli Yeni BMW iX1’in başrolde olduğu tanıtım filmi ise, İtalya’nın kuzeyinde yer alan şehrin 3 boyutlu reklam panolarında ve JOYTOPIA’nın dijital dünyasında izlenebiliyor.

     

    * Yazar: Nils Arnold; Fotoğraflar: Lorenzo Alesi; Sanat Çalışmaları: Carolin Wabra, Verena Aichinger | Yazı için kaynak: https://www.bmw.com/en/magazine/sustainability/sustainable-road-trip-through-norway.html 

    Devamı
    THE iX1 | BMW Joy Blog

    THE iX1

    Bir İlk: Tamamen Elektrikli Yeni BMW iX1.

    THE iX1

    Bir İlk: Tamamen Elektrikli Yeni BMW iX1.

    İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER YAZILAR:

    BMW ve Coldplay: Sürdürülebilir Ortaklık. | BMW Joy Blog

    BMW VE COLDPLAY: SÜRDÜRÜLEBİLİR ORTAKLIK.

    BMW’nin En Yeni Teknolojileri CES 2022’de Tanıtıldı | BMW Joy Blog

    BMW, YENİ TEKNOLOJİLERİ İLE CES 2022’YE RENK KATTI.