Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
CENEVRE ULUSLARARASI OTOMOBİL FUARI 2019.
7-17 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilen Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı 2019’daki BMW standı, şirketin lüks segmentte arttırdığı model seçeneklerine ve elektrikli motor sistemlerine sahip sürekli genişleyen otomobil yelpazesine odaklandı. Dünya tanıtımının gerçekleştirilmesinden yalnızca birkaç hafta sonra yeni BMW 7 Serisi lüks sedan modeli de fuarda ilk kez sergilendi. BMW buna ek olarak 4. nesil plug-in hybrid motorlarını da sergileyerek tamamen elektrikli otomobillerin yanı sıra bu teknolojinin de önemine dikkat çekti.
Cenevre’de BMW 7 Serisi’nin sunulması BMW markasının lüks segmente yeniden odaklandığını gösteriyor. Özel olarak tasarlanan logo ve “Bayerische Motoren Werke” ifadesi kalite, yenilikçi güç ve gerçek ayrıcalık geleneğini yansıtıyor. Lüks sedan otomobilin tasarımı, sürüş ve donanım özellikleri seçkin müşterilerine yoğun ve duygusal açıdan sürücüyü dahil eden bir deneyim sunmak için gereken her şeye sahip. BMW Group, dünya genelinde otomobil pazarında sürdürülebilir bir büyüme için lüks segmentte markanın varlığını artırmayı amaçlıyor.
NUMBER ONE > NEXT stratejisinin bir parçası olarak BMW aynı zamanda elektrikli mobiliteyi geleceğe odaklı dört alandan biri olarak tanımlıyor. Otonom, Bağlantılı, Elektrikli ve Servis/Paylaşım kavramlarını içeren bu dört alan ACES olarak da adlandırılıyor. 2018 yılı BMW Group için dünya çapında satışı yapılan 140.000 adet elektrikli ve plug-in hybrid otomobil satışı ile rekor kırılan bir yıl oldu. BMW, böylelikle Avrupa’nın en başarılı elektrikli otomobil üreticisi olmayı sürdürdü. BMW Group model yelpazesini genişletme taahhüdü ile 2019 sonu itibarıyla dünya çapında elektrikli motor sistemine sahip yarım milyondan fazla otomobil sunmayı hedefliyor.
7-17 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilen Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı 2019’daki BMW standı, şirketin lüks segmentte arttırdığı model seçeneklerine ve elektrikli motor sistemlerine sahip sürekli genişleyen otomobil yelpazesine odaklandı. Dünya tanıtımının gerçekleştirilmesinden yalnızca birkaç hafta sonra yeni BMW 7 Serisi lüks sedan modeli de fuarda ilk kez sergilendi. BMW buna ek olarak 4. nesil plug-in hybrid motorlarını da sergileyerek tamamen elektrikli otomobillerin yanı sıra bu teknolojinin de önemine dikkat çekti.
Cenevre’de BMW 7 Serisi’nin sunulması BMW markasının lüks segmente yeniden odaklandığını gösteriyor. Özel olarak tasarlanan logo ve “Bayerische Motoren Werke” ifadesi kalite, yenilikçi güç ve gerçek ayrıcalık geleneğini yansıtıyor. Lüks sedan otomobilin tasarımı, sürüş ve donanım özellikleri seçkin müşterilerine yoğun ve duygusal açıdan sürücüyü dahil eden bir deneyim sunmak için gereken her şeye sahip. BMW Group, dünya genelinde otomobil pazarında sürdürülebilir bir büyüme için lüks segmentte markanın varlığını artırmayı amaçlıyor.
NUMBER ONE > NEXT stratejisinin bir parçası olarak BMW aynı zamanda elektrikli mobiliteyi geleceğe odaklı dört alandan biri olarak tanımlıyor. Otonom, Bağlantılı, Elektrikli ve Servis/Paylaşım kavramlarını içeren bu dört alan ACES olarak da adlandırılıyor. 2018 yılı BMW Group için dünya çapında satışı yapılan 140.000 adet elektrikli ve plug-in hybrid otomobil satışı ile rekor kırılan bir yıl oldu. BMW, böylelikle Avrupa’nın en başarılı elektrikli otomobil üreticisi olmayı sürdürdü. BMW Group model yelpazesini genişletme taahhüdü ile 2019 sonu itibarıyla dünya çapında elektrikli motor sistemine sahip yarım milyondan fazla otomobil sunmayı hedefliyor.
Yeni BMW 7 Serisi’nin prömiyeri Cenevre’de gerçekleşti.
Premium otomobil üreticisi BMW, kapsamlı tasarım güncellemeleri, daha gelişmiş motor yelpazesi ve son teknoloji işletim sistemi, sürücü destek sistemleri ve bağlantı teknolojisiyle lüks segmentte önde gelen modellerinin profilini zenginleştiriyor. Yeni BMW 7 Serisi'nin dış tasarımının yeniden ele alınması otomobilin kendinden emin duruşunu ve zarif şıklığını açık bir biçimde vurguluyor. Kabin içindeyse yeni donanım özellikleri, gelişmiş akustik konfor ve en yeni nesil ekran ve işletim sistemi gibi özelliklerin tamamı müşterinin kendini çok daha iyi hissetmesine yardımcı oluyor.
Lüks sedan modelinin prestijli yapısı artık 50 milimetre daha yüksek ve yüzde 40 oranında daha geniş BMW Böbrek Izgaraları ve daha ince farlar sayesinde özellikle ön kısmı vurguluyor. Motor bölümü kapağı ve ön rüzgarlık da yeni bir görünüm kazandı. Otomobilin yan bölümleri ise havalandırmanın dikey şekilde konumlandırılması ve arkaya doğru uzanan kaplama şeritleriyle hassas çizgileri yansıtıyor. Tasarım güncellemesi, yeniden şekil verilmiş arka rüzgarlık ve yine önceki modelden daha dar stop lambalarını birbirine bağlayan krom çubuğun altında yer alan ince ışık şeridi ile tamamlandı. Geliştirilen kapitone deseniyle özel Napa deri döşeme (seçenek listesinde yeni) ve yeni iç kaplamalar kabine son derece ayrıcalıklı bir hava kazandırıyor. Buna ek olarak direksiyon üzerinde yer alan çok işlevli düğmeler yeniden düzenlenmiş, akıllı telefonlar için kablosuz şarj yuvasının konumu değiştirilmiş ve opsiyonel Ortam Aydınlatması da yeni bir görünüm kazandı. Gösterge paneli ve Kontrol Ekranı’nın oluşturduğu ekran grubu tıpkı arkadaki BMW Touch Command kumanda ünitesi gibi BMW İşletim Sistemi 7.0’a ait yazılım özellikleriyle sunuluyor. Yeni BMW 7 Serisi’ne ait standart ve opsiyonel sürücü destek sistemleri tarafından sunulan fonksiyonlar Geri Vites Destek Asistanı’nı da içine alacak şekilde genişletildi.
BMW 7 Serisi için daha da geliştirilen motor yelpazesi benzin partikül filtresine sahip bir V12, yeni bir sekiz silindirli benzinli motor ve üç adet sıralı altı silindirli dizel motordan oluşuyor. Yeni BMW 7 Serisi portföyünde yer alan üç plug-in hybrid model, daha fazla motor gücü ve daha uzun bir elektrikli menzil sunuyor. Tüm model çeşitleri Euro 6d-TEMP emisyon standartlarının gerekliliklerini karşılıyor.
Yeni BMW 7 Serisi, BMW X5 ve BMW 3 Serisi Sedan’ın ikinci nesil plug-in hybrid modelleri de ilk kez tanıtıldı.
Yeni BMW 7 Serisi Plug-in-Hybrid otomobiller lüks sedan modelinin tüm sportif gücünü, yolcu konforunu ve kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan ortamını emisyonsuz ve neredeyse sessiz bir motorla bir araya getiriyor. Üç model de gücünü sıralı altı silindirli benzinli bir motor ve bir elektrikli motorun birleşiminden alıyor. Sürüş Deneyimi Kontrolü düğmesi SPORT moduna getirildiğinde 290 kW/394 bg güç üretir. Yüksek gerilimli bataryanın enerji kapasitesi de artırılarak tamamen elektrikli menzil BMW 745e için 54’ten 58 kilometreye, BMW 745Le için 52’den 55 kilometreye ve BMW 745Le xDrive için de 50’den 54 kilometreye artırıldı.
Yeni BMW 330e Sedan’daki plug-in hybrid sisteminin temelini dört silindirli benzinli motor, bir elektrikli motor ve en son nesil lityum iyon batarya oluşturur. Sunduğu 185 kW/252 bg güç, standart olarak sunulan XtraBoost fonksiyonu sayesinde kısa süre için yaklaşık 30 kW/41 bg’ye artırılabilir. Bu güç, otomobili hareketsiz halden 100 km/sa hıza 6,0 saniyede ulaştırır (geçici rakam). Temmuz 2019’da piyasaya sunulması beklenen BMW 330e Sedan bol miktarda sportif sürüş keyfi sunarken, aynı zamanda yakıt tüketim rakamları açısından da etkileyici değerler sunuyor. Otomobilin maksimum elektrikli menzili, önceki modelinden yaklaşık yüzde 50 artışla 60 kilometreye ulaşıyor.
BMW Energy Services ücretsiz yeşil elektrik pilot paketleri.
BMW Group, elektrikli mobilite tedarikçisi olarak model yelpazesini genişletirken aynı zamanda BMW ve MINI müşterilerinin otomobilleri için ücretsiz yeşil elektrik sağlamanın yöntemlerini de araştırıyor. İsviçre ve Fransa’daki pilot sunumun ardından Nisan 2019’dan itibaren Almanya’da da evde ve dışarıda kullanılabilecek ücretsiz yeşil enerji paketleri sunulacak. Yani tüm elektrikli otomobiller enerjiyi elektrik şebekesine geri besleyecek. BMW Energy Services ile otomobil sahiplerinin yanı sıra filo operatörleri, enerji tedarikçileri ve mal sahipleri de elektrikli mobiliteyle birleşen enerji devriminden kaynaklanan yeni fırsatlardan yararlanacak.
Türünün tek örneği: BMW Individual M850i Night Sky.
Cenevre Otomobil Fuarı ziyaretçileri Yeni BMW 8 Serisi lüks spor otomobilin türünün tek örneği BMW Individual versiyonunu da canlı görebilme fırsatı buldu. BMW Individual M850i Night Sky (ortalama yakıt tüketimi: 9,8 – 9,7 l/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 224 – 221 gr/km) olağanüstü performans potansiyelini son derece farklı tasarım ve donanım özellikleriyle harmanlıyor. BMW Individual Manufaktur kişiselleştirme tesisinde merkez konsolun kaplaması, V8 motorun start/stop düğmesi, sekiz ileri Steptronic şanzımanın vites seçim kolu, iDrive sisteminin Dokunmatik Kumandası ve otomobilin kapı eşik kaplamalarını süslemek için meteor taşı kullanılmış. Tavan döşemesi, merkez konsol, fren diskleri, dış ayna kapakları ve diğer birçok dış bileşen de uzay tarzı tasarıma sahip. Meteor taşı malzemeye özgü son derece geometrik Widmanstätten yapı ilgili yüzey kaplamalarına ustalıkla yerleştirilmiş.
BMW Individual Manufaktur uzmanları bu nedenle otomobile gökyüzünün gece görünümünü getirmek üzere yaratıcılıklarını, teknolojik uzmanlık ve yenilikçi beceriyle birleştirdi. BMW Individual M850i Night Sky biyonik tasarıma sahip alüminyum fren kaliperleri ile bir diğer özelliği de öne çıkarıyor. BMW Motorsport tarafından geliştirilen kaliperler aynı şekilde 3D baskı teknolojisi kullanılarak benzersiz örnekler olarak üretildi. BMW Individual bu benzersiz otomobil tasarımı ve yapımında yararlanılan malzeme ve üretim yöntemleriyle otomobiller için ayrıcalık anlayışını ve lüksü tamamen farklı bir boyuta taşıdı.
CO2 EMİSYONU VE TÜKETİM.
- BMW 745e, BMW 745Le, BMW 745Le xDrive: Güç: 290 kW/394 bg; 0-100km/sa: 5,3-5,1 sn; elektrikli menzil: 50-58 km; yakıt tüketimi: 2,6–2,1 l/100 km; elektrik gücü tüketimi: 16,3–15,1 kWsa/100 km; içten yanmalı motorun CO2 emisyonu: 52-48 gr/km**
- BMW 330e Sedan: Güç: 185 kW/252 bg; 0-100km/sa: 6,0 sn; elektrikli menzil: 60 km; yakıt tüketimi: 1,7 l/100 km; içten yanmalı motorun CO2 emisyonu: 39 gr/km**
- BMW X5 xDrive45e: Güç: 290 kW/394 bg; 0-100 km/sa: 5,6 sn; elektrikli menzil: 80 km; yakıt tüketimi: 2,1 l/100 km; elektrik gücü tüketimi: 23,0 kWsa/100 km; içten yanmalı motorun CO2 emisyonu: 49 gr/km**
(**) Menzil, tüketim ve emisyona ait tüm rakamlar Avrupa yasal test prosedürü “NEDC ortalamasını” temel alır ve geçicidir.
Performans, yakıt/elektrik gücü tüketimi, CO2 emisyonu ve kullanım menziline ilişkin tüm rakamlar AB mevzuatına uygundur.Performans, yakıt/elektrik gücü tüketimi, CO2 emisyonu ve kullanım menziline ilişkin bu basın bülteninde yer alan tüm rakamlar geçicidir. Yakıt tüketimi, CO2 emisyonu, elektrik gücü tüketimi ve elektrikli menzil rakamları yürürlükteki Avrupa Mevzuatı (EC) 715/2007’ye göre belirlenmiştir. Rakamlar Almanya’da temel konfigürasyona sahip bir otomobile aittir. Gösterilen menzil farklı boyutlarda seçilmiş jantları/lastikleri ve seçilmiş opsiyonel donanımı göz önünde bulundurur, konfigürasyon sırasında değişiklik gösterebilir.
Değerler yeni WLTP test döngüsünü temel alır ve otomobiller arasında karşılaştırma yapılabilmesi amacıyla eşdeğer NEDC değerlerine dönüştürülmüştür. Bu otomobillerle ilgili olarak, CO2 emisyonuynu temel alan otomobille ilişkili vergiler ve diğer harçlar (diğerleri arasında) için CO2 değerleri burada belirtilen değerlerden (ulusal mevzuata bağlı olarak) farklı olabilir.
Yeni binek otomobillere ait resmi yakıt tüketimi değerleri ve özel CO2 emisyon değerleri şu kılavuzda yer almaktadır: “Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Yeni binek otomobillere ilişkin yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve elektrik gücü tüketimi kılavuzu). Kılavuza yetkili satıcılardan ve https://www.dat.de/co2/ adresinden ulaşılabilir.