Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog

E-SPOR YÜZYILIN SPOR TRENDİ Mİ?

Yirmi birinci yüzyılda tribünler çevrimiçi.

E-SPOR YÜZYILIN SPOR TRENDİ Mİ?Yirmi birinci yüzyılda tribünler çevrimiçi.


    22.05.2020

     

    Yeni dünyalar inşa etmek ya da yok oluşun ortasında hayatta kalmaya çalışmak, suça karşı savaşmak, uzayın derinliklerinde kaybolmak veya dünya uygarlıklarının tarihini yeniden yazmak… Bunları mümkün kılan video oyunları 1980’lerde popülerleşti ve teknolojinin, hayal gücünün sınırları genişledikçe yirmi birinci yüzyılda daha baskın bir şekilde yaşamlarımızın parçası oldu. Günümüzde bireysel bir vakit geçirme aracından çok daha ötesi olan video oyunlarla sosyalleşmek, takım ruhunu ve strateji yeteneğini geliştirmek, içerik üretmek yaygınlaşıyor. Bu yazıda hem e-sporları ve içinde bulunduğumuz bu dönemdeki yükselişini mercek altına alacak, hem de BMW dünyasından e-sporla ilgili gelişmeleri sizlerle paylaşacağız.
     

    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog

    EVDE BİRLİKTE, REKABETTE BİRLİKTE

    E-spora destek vermeye, 2017 yılında Paris’teki League of Legends Avrupa finallerine sponsor olarak başlayan BMW, bugün “evde birlikte” ve “rekabette birlikte” mottolarıyla dünyanın önde gelen beş e-spor takımının sponsorluğunu üstleniyor. Hepsi başta League of Legends olmak üzere farklı oyunlarda yarışan ve her biri 200’e yakın oyuncudan oluşan bu takımlar Almanya’dan G2 Esports, ABD’den Cloud 9, Birleşik Krallık’tan Fnatic, Çin’den Funplus Phoenix ve Güney Kore’den T1.
     

    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog

    Sim-yarışlar da BMW’nin motor sporları programının önemli bir dalını oluşturuyor. E-sporların bu kategorisinde de erken dönemden beri desteğini sürdüren BMW, iRacing ve rFactor 2 platformlarında kendi takımlarına sahip. Münih’te bulunan BMW Motorsport simülatörü, hem e-sporcuların hem de fiziksel motor yarışı pilotlarının düzenli kullanarak alıştırma yaptığı, dünyada eşi benzeri bulunmayan bir simülatör olarak ilgi çekiyor.

    E-spor dünyasının popüler isimlerinden Jimmy Broadbent’in BMW Motorrad’ın üst düzey yarış simülatörüyle ilgili deneyimini anlattığı keyifli YouTube videosuna göz atmanızı öneririz.

    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog

    Macera, role-play, simülasyon, strateji gibi kategorilerdeki yeni oyunlar, sınırsız ihtimaller dahilinde gün geçtikçe karşımıza çıkarken bireysel bir vakit geçirme aracı olan video oyunları, özellikle internetin yaygın kullanılmaya başladığı günlerden beri çok-oyunculu olarak da gelişiyor ve bir sosyalleşme alternatifi sağlıyor. Diğer yandan, yirminci yüzyıla damgasını vuran, radyo ve televizyon yayınları sayesinde milyar dolarlık endüstrilerin ortaya çıkmasını sağlayan spor karşılaşmaları, ulusal ve uluslararası ligler, turnuvalar ve olimpiyatlar da her şey gibi dijitalleşmeye, sanallaşmaya başlıyor. 2000’li yıllarda ortaya çıkan e-spor kavramı, çok oyunculu video oyunlar sayesinde son yıllarda profesyonel oyuncuların, takımların, liglerin ve turnuvaların ortaya çıkmasıyla gün geçtikçe önem kazanıyor. Hatta Olimpiyat Komitesi’nin 2017’de e-sporları tanıdığına yönelik açıklaması, gereken düzenlemelerin yapılması halinde yakında Olimpiyat Oyunları’nda da e-sporların yer alabileceğinin sinyallerini veriyor.
     

    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog

    BMW Works Sürücüsü Philipp Eng, bir simülasyon yarışı esnasında

    VİDEO OYUN ENDÜSTRİSİ VE E-SPOR

    Çevrimiçi canlı yayınlarla, özellikle Twitch ve YouTube gibi platformlarda aktif olarak oyunun bir parçası olmayanların dahi takip edebildiği e-sporlar, bugün video oyun endüstrisinin çok önemli bir parçası. Bu yüzden de sadece video oyunu üreten ve pazarlayan şirketler değil, farklı sektörlerdeki vizyoner şirketler de kendi hedef kitleleriyle buluşmak için oyuncu ve takımları desteklemeye, turnuva ve etkinliklere sponsor olmaya devam ediyor. Günümüzde e-sporların önemli bir parçası olan, küresel turnuvaları düzenlenen ve Twitch üzerinden en çok izlenen video oyunları arasında Age of Empires, Counter-Strike, Dota, League of Legends, Rocket League ve StarCraft gibi popüler oyunlar var.

     

    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog

    BOM E-TEAM ULUSLARARASI ŞAMPİYONALARDA ÜLKEMİZİ TEMSİL EDİYOR.

    Borusan Otomotiv Motorsport’un 13 yıldır gerçek pistlerde gösterdiği başarıyı sanal ortama taşımak ve motor sporlarına genç yetenekler kazandırmak amacıyla oluşturduğu BOM E-Team, Uluslararası Otomobil Federasyonu’nun E-Sport GT Şampiyonası’na katılıyor. İlk ayağı 26 Nisan’da Silverstone Pisti’nde, ikinci ayağı ise 10 Mayıs’ta Spa-Francorchamps’da gerçekleştirilen şampiyonada 11 farklı marka temsil ediliyor. Organizasyonda BMW’ye ayrılan 4 koltuğun 3 tanesini ön elemeler neticesinde seçilen BOM E-Team pilotları Furkan Özcan, Mertcan Solak ve Uğur Baba doldurdu.

    BOM yarış takımıyla özdeşleşen turkuaz renkteki BMW M6 GT3 ile yarışan BOM E-Team, sanal pistte otomobillerinin ayarlarını geliştirmeye devam ediyor. Lastik tipi ve basıncı, aerodinamik ayarları, süspansiyon geometrisi ve amortisör ayarları gibi detayların pistlerin yapısına göre incelenip kararlaştırılması, tıpkı gerçek yarışlarda olduğu gibi sanalda da takımın başarı grafiğini önemli derecede etkiliyor.

    SRO tarafından gerçekleştirilecek organizasyonda gerçek pilotlar Pro, e-sporcular Silver ve halka açık elemeleri geçmeyi başarabilen diğer katılımcılar ise Amatör kategorilerde mücadele edecekler. Dünyanın önemli pistlerinde düzenlenecek yarışlarda, büyük finale kalan en iyiler halk oylamasıyla belirlenecek olan pistte on-site gerçekleştirilecek finalde yarışacaklar. SRO’nun YouTube kanalından canlı olarak yayınlanacak yarışlarla ilgili bilgileri www.instagram.com/bometeam/ hesabından takip edebilirsiniz.

    VİDEO OYUNLAR YÜKSELİŞTE.

    COVID-19 salgını nedeniyle tüm dünyanın ortak paydası haline gelen karantina ve sosyal mesafe, zaten revaçta olan video oyunlarının yükselişe geçmesine sebep oldu. Evde geçirilen vakit arttıkça, eğlenmenin ve sosyalleşmenin alternatif yollarını arayanlar, video oyunlarıyla daha çok vakit geçirmeye, Twitch ve YouTube e-spor yayınlarını daha çok takip etmeye, hatta belki de evlerine ilk kez oyun konsolları almaya başladılar. gamesindustry.biz sitesinin haberine göre sadece Mart ayında e-sporların izlenme oranları Twitch’te %10, YouTube’da %15 arttı. Kullanıcıların video oyunlarla geçirdiği vakit ise ortalama %12, en çok oynanan saatlerde ise %75 artış gösterdi.

    Fiziksel müsabaka ve yarışların düzenlenmesinin mümkün olmadığı bu zamanlarda e-spor karşılaşmalarının ve sim-yarışların devam edebilmesi de dijital evrende gerçekleşen ve çevrimiçi izlenen bu sporların en büyük avantajlarından kuşkusuz.

    Evde kalma eğilimi uzadıkça, video oyunlara olan ilgi artacağa benziyor. Ne de olsa sanal dünyalarda sosyalleşmek, sosyal mesafe gerektirmiyor.

     

    22.05.2020

    Video oyunları artık bireysel bir vakit geçirme aracından çok sosyalleşmeye, stratejiler geliştirmeye ve içerik üretmeye olanak sağlayan bir spor dalı oldu. Bu yazıda hem e-sporun yükselişini, hem de BMW dünyasından e-sporla ilgili gelişmelere göz atacağız.

    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Evde Birlikte, Rekabette Birlikte | BMW Joy Blog
    Münih’teki BMW Motorsport simülatörü, hem e-sporcuların hem de fiziksel motor yarışı pilotlarının düzenli kullanarak alıştırma yaptığı, dünyada eşi benzeri bulunmayan bir simülatör olarak ilgi çekiyor.

    EVDE BİRLİKTE, REKABETTE BİRLİKTE
    E-spora destek vermeye, 2017 yılında Paris’teki League of Legends Avrupa finallerine sponsor olarak başlayan BMW, bugün “evde birlikte” ve “rekabette birlikte” mottolarıyla dünyanın önde gelen beş e-spor takımının sponsorluğunu üstleniyor. Hepsi başta League of Legends olmak üzere farklı oyunlarda yarışan ve her biri 200’e yakın oyuncudan oluşan bu takımlar Almanya’dan G2 Esports, ABD’den Cloud 9, Birleşik Krallık’tan Fnatic, Çin’den Funplus Phoenix ve Güney Kore’den T1.

    Sim-yarışlar da BMW’nin motor sporları programının önemli bir dalını oluşturuyor. E-sporların bu kategorisinde de erken dönemden beri desteğini sürdüren BMW, iRacing ve rFactor 2 platformlarında kendi takımlarına sahip. Münih’te bulunan BMW Motorsport simülatörü, hem e-sporcuların hem de fiziksel motor yarışı pilotlarının düzenli kullanarak alıştırma yaptığı, dünyada eşi benzeri bulunmayan bir simülatör olarak ilgi çekiyor.

    E-spor dünyasının popüler isimlerinden Jimmy Broadbent’in BMW Motorrad’ın üst düzey yarış simülatörüyle ilgili deneyimini anlattığı keyifli YouTube videosuna göz atmanızı öneririz.

    Macera, role-play, simülasyon, strateji gibi kategorilerdeki yeni oyunlar, sınırsız ihtimaller dahilinde gün geçtikçe karşımıza çıkarken bireysel bir vakit geçirme aracı olan video oyunları, özellikle internetin yaygın kullanılmaya başladığı günlerden beri çok-oyunculu olarak da gelişiyor ve bir sosyalleşme alternatifi sağlıyor. Diğer yandan, yirminci yüzyıla damgasını vuran, radyo ve televizyon yayınları sayesinde milyar dolarlık endüstrilerin ortaya çıkmasını sağlayan spor karşılaşmaları, ulusal ve uluslararası ligler, turnuvalar ve olimpiyatlar da her şey gibi dijitalleşmeye, sanallaşmaya başlıyor. 2000’li yıllarda ortaya çıkan e-spor kavramı, çok oyunculu video oyunlar sayesinde son yıllarda profesyonel oyuncuların, takımların, liglerin ve turnuvaların ortaya çıkmasıyla gün geçtikçe önem kazanıyor. Hatta Olimpiyat Komitesi’nin 2017’de e-sporları tanıdığına yönelik açıklaması, gereken düzenlemelerin yapılması halinde yakında Olimpiyat Oyunları’nda da e-sporların yer alabileceğinin sinyallerini veriyor.

    VİDEO OYUN ENDÜSTRİSİ VE E-SPOR
    Çevrimiçi canlı yayınlarla, özellikle Twitch ve YouTube gibi platformlarda aktif olarak oyunun bir parçası olmayanların dahi takip edebildiği e-sporlar, bugün video oyun endüstrisinin çok önemli bir parçası. Bu yüzden de sadece video oyunu üreten ve pazarlayan şirketler değil, farklı sektörlerdeki vizyoner şirketler de kendi hedef kitleleriyle buluşmak için oyuncu ve takımları desteklemeye, turnuva ve etkinliklere sponsor olmaya devam ediyor. Günümüzde e-sporların önemli bir parçası olan, küresel turnuvaları düzenlenen ve Twitch üzerinden en çok izlenen video oyunları arasında Age of Empires, Counter-Strike, Dota, League of Legends, Rocket League ve StarCraft gibi popüler oyunlar var.

    BOM E-TEAM ULUSLARARASI ŞAMPİYONALARDA ÜLKEMİZİ TEMSİL EDİYOR.
    Borusan Otomotiv Motorsport’un 13 yıldır gerçek pistlerde gösterdiği başarıyı sanal ortama taşımak ve motor sporlarına genç yetenekler kazandırmak amacıyla oluşturduğu BOM E-Team, Uluslararası Otomobil Federasyonu’nun E-Sport GT Şampiyonası’na katılıyor. İlk ayağı 26 Nisan’da Silverstone Pisti’nde, ikinci ayağı ise 10 Mayıs’ta Spa-Francorchamps’da gerçekleştirilen şampiyonada 11 farklı marka temsil ediliyor. Organizasyonda BMW’ye ayrılan 4 koltuğun 3 tanesini ön elemeler neticesinde seçilen BOM E-Team pilotları Furkan Özcan, Mertcan Solak ve Uğur Baba doldurdu.

    BOM yarış takımıyla özdeşleşen turkuaz renkteki BMW M6 GT3 ile yarışan BOM E-Team, sanal pistte otomobillerinin ayarlarını geliştirmeye devam ediyor. Lastik tipi ve basıncı, aerodinamik ayarları, süspansiyon geometrisi ve amortisör ayarları gibi detayların pistlerin yapısına göre incelenip kararlaştırılması, tıpkı gerçek yarışlarda olduğu gibi sanalda da takımın başarı grafiğini önemli derecede etkiliyor.

    SRO tarafından gerçekleştirilecek organizasyonda gerçek pilotlar Pro, e-sporcular Silver ve halka açık elemeleri geçmeyi başarabilen diğer katılımcılar ise Amatör kategorilerde mücadele edecekler. Dünyanın önemli pistlerinde düzenlenecek yarışlarda, büyük finale kalan en iyiler halk oylamasıyla belirlenecek olan pistte on-site gerçekleştirilecek finalde yarışacaklar. SRO’nun YouTube kanalından canlı olarak yayınlanacak yarışlarla ilgili bilgileri www.instagram.com/bometeam/ hesabından takip edebilirsiniz.

    VİDEO OYUNLAR YÜKSELİŞTE.
    COVID-19 salgını nedeniyle tüm dünyanın ortak paydası haline gelen karantina ve sosyal mesafe, zaten revaçta olan video oyunlarının yükselişe geçmesine sebep oldu. Evde geçirilen vakit arttıkça, eğlenmenin ve sosyalleşmenin alternatif yollarını arayanlar, video oyunlarıyla daha çok vakit geçirmeye, Twitch ve YouTube e-spor yayınlarını daha çok takip etmeye, hatta belki de evlerine ilk kez oyun konsolları almaya başladılar. gamesindustry.biz sitesinin haberine göre sadece Mart ayında e-sporların izlenme oranları Twitch’te %10, YouTube’da %15 arttı. Kullanıcıların video oyunlarla geçirdiği vakit ise ortalama %12, en çok oynanan saatlerde ise %75 artış gösterdi.

    Fiziksel müsabaka ve yarışların düzenlenmesinin mümkün olmadığı bu zamanlarda e-spor karşılaşmalarının ve sim-yarışların devam edebilmesi de dijital evrende gerçekleşen ve çevrimiçi izlenen bu sporların en büyük avantajlarından kuşkusuz.

    Evde kalma eğilimi uzadıkça, video oyunlara olan ilgi artacağa benziyor. Ne de olsa sanal dünyalarda sosyalleşmek, sosyal mesafe gerektirmiyor.

     

    İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER YAZILAR:

    Need for Speed’e Ev Ziyareti | BMW Joy Blog

    NEED FOR SPEED'E EV ZİYARETİ.

    Evde Oyun Akşamı | BMW Joy Blog

    EVDE OYUN AKŞAMI.