Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
BMW VISION NEUE KLASSE.
BÖLÜM 2: YENİ BİR BAKIŞ AÇISI.
Henüz sabahın erken saatleri ve Münih’teki BMW Group Araştırma ve İnovasyon Merkezi’nde BMW Vision Neue Klasse için ilk şirket içi gezisi gerçekleştiriliyor. Tasarımcıların ve mühendislerin elinden çıkan bu vizyon otomobili, BMW’nin gelecekteki otomobilleri için kalibrasyon standardı niteliği taşıyor.
Ziyaretçiler şirket koridorlarından, ofislerden ve check-in tarayıcılarından geçerek onları üçüncü kattaki sunum odasına götüren küçük asansöre yönlendiriliyor. Konukların isimleri, önceden onaylanmış konuklar listesiyle karşılaştırılarak kontrol ediliyor ve işaretleniyor. Tasarımcılar, mühendisler ve yöneticilerden oluşan bir ekip konukları karşılamadan önce konukların cep telefonları kilitli bir dolaba alınıyor.
Bu bahar sabahında farklı bir his yaşanıyor. Sıcak güneş ışınları büyük pencere camlarına vuruyor ve ziyaretçilerin neredeyse çocuksu bir heyecanı anımsatan coşkuları, her hallerinden belli oluyor. Bu, kesinlikle sıradan bir iş günü değil.
“FREUDE” HEPİMİZE VERİLEN BİR VAAT.
İlk bakışta BMW Vision Neue Klasse’nin belirgin karakteri göze çarpıyor. Neue Klasse’nin sembolü olarak, bu atılımı BMW tarihinin yeni sayfalarına aktaran vizyonu tam olarak yansıtmayı başarıyor. Sadeliğin hakim olduğu çizgileri ve iç tasarımıyla samimi ve sakin bir duruş sergileyen otomobil sizi evinizde hissettiren, sıcak ve aynı zamanda belirgin şekilde modern bir atmosfer sunuyor. Seçilen malzemelerden etkileyici teknik yeniliklere ve şekline kadar her şey, otomobilin her açıdan yeni olmasına rağmen tanıdık görünmesini sağlıyor.
PARLAK BİR GELECEK.
Easter egg. Özellikle nereye bakacağınızı tam olarak bilmiyorsanız, çıplak gözle görülebilmesi zor bu ifadeye “Paskalya yumurtası”, yani “easter egg” dendiğini duymuş olabilirsiniz. Güneş ışığı koyu renkli plastiğin üzerine doğru açıyla gelmezse bu yazı gözünüzden kaçabilir. Tasarım ekibi, bunu başlangıçta bir hevesle ve resmi onay olmadan eklediklerini açıkladı. Yapıldığında ise kimse tarafından da fark edilmemişti.
“İzlenebilecek başka bir rotanın daha olduğu, derinlemesine düşünülen inovasyonun daha sürdürülebilir bir mobilitenin önünü açacağı ve bunun da otomobillerimizle aramızdaki ilişkiyi sonsuza dek dönüştürme potansiyeline sahip olduğu inancı, Neue Klasse’nin ana fikrini özetliyor.”
BÜYÜK BİR FİKİR.
İlk bakışta önemsiz gibi görünen bir detayın simgeledikleri ise oldukça güçlü. Tasarım ekibi, tesadüfen gibi görünse de bu kadar küçük bir eklemeyle BMW Group için Neue Klasse’nin arkasındaki vizyonun özüne inmeyi başarmış. Bir konsept otomobilinden ve yeni bir tasarım dilinden daha fazlası olan Neue Klasse yeni bir teknoloji, bir platform veya tamamen stratejik bir vizyon otomobili olarak çok büyük bir fikri temsil ediyor. Bu fikrin özünde ise izlenebilecek başka bir rotanın daha olduğu, inovasyonun derinlemesine şekilde düşünüldüğünde daha iyi sürdürülebilir bir kişisel mobilitenin önünü açacağı ve bunun da otomobillerimizle aramızdaki ilişkiyi sonsuza dek dönüştürme potansiyeline sahip olduğu inancı yer alıyor. Neue Klasse, BMW Group için önemli bir değişimi işaret ediyor. Münih’te bu güneşli bahar sabahında etkinliğe katılan tüm personelin vizyonlarını sunarken temel aldıkları bu fikirler ve inanç, parlak bir geleceğe dair bize umut veriyor.
* Yazarlar: Tassilo Hager, Michael Seitz; Sanat: Lucas Lemuth, Joao Telmo Parreira; Fotoğraflar: BMW; Kolajlar: Christiana Couceiro | Yazı için kaynak: https://www.bmw.com/en/freude/bmw-vision-neue-klasse-a-new-view-of-the-world.html